Gå til innhold

Screenshots - Video - Stream

Et forum for å dele screenshots, videoer og streaming.

1. Started by Jarle Pedersen,

For å dra inn ekstra inntekter og for å feire sommeren ble en av våre 737 ompaintet i helgen, Hennig Olsen is ga oss i oppdrag å profilere varemerket dems. Vi hadde på morgenen idag visning av flyet på Kjevik lufthavn:

• 9 svar
    • 1,8k visninger
  2. Started by Emil Topstad,

Hei! Da er jeg på vei mellom Sarajevo og Stockholm, med en Boeing 737-300. Ble 3 bilder:

• 0 svar
    • 526 visninger
  3. Started by Tommy Bernes,

Heisann! Har lenge tenkt på å repainte Realair sin Dechatlon i fargene til LN-ALM, da denne er ganske like default fargene som kommer med denne modellen. Idag tok eg meg en liten økt og lagde Alm'en. dvs bytte reg og farger på wheel cowlingene samt noen merkinger. Men her er den, hvis det er interesse for det, så kan den sikkert lastes opp Får desverre ikke laget Reg'en under vingen da teksturene på modellen speiles, dvs at man ville fått registrering på begge vingene Forlater Flesland for en kjapp tur til OS Konstruktiv kritikk og kommentarer mottas gjerne Ha en flott helg! Mvh Tommy!

• 3 svar
    • 1,1k visninger
  4. Started by Bjørn J. Jensen,

Kjedet meg litt i dag så jeg lagde et lite fotoscenery over Stavanger sentrum. Kvaliteten er ikke så bra, ei heller nøyaktigheten ved "strandlinjene" :grin: Kanskje jeg klarer å bli litt mer kjent i Stavanger nå :crazy:

5. Started by Ragnar Egeland,

Jeg ser det blir spurt etter oppdatering av ENZV. Jeg har ikke all texturen der enda. I mellomtiden holder jeg på å texturerer Stavanger Domkirke som jeg modellerte i vinter. Måtte vente helt til nå før jeg kunne ta bilder. Dette er basert på en 3Dmodell produsert av Apply Capnor http://www.applycapnor.com/ og er oppmålt ved hjelp av laserskanning. Skannmodellen inneholder millioner av polygoner (2 bilder)og passer ikke til noen sim. Jeg gjør dette ferdig og så fortsetter jeg på ENZV. NB!! Hullene i 3D skannmodellen er forårsaket av trær. Ragnar

• 5 svar
    • 2,3k visninger
  6. Started by Jan Arild Gjemble,

På tidlig kveld fikk jeg ett oppdrag med å fly ned noe cargo som var blitt igjen på Gardermoen. Fikk beskjed om at det hadde ankommet en B767 fra UPS som jeg skulle ta over og fly ned til Leipzig-Halle. Leipzig-Halle er egentlig cargoterminalen til DHL, men benyttes også av andre cargotransportører. Forlot ENGM fra 01L og en GOTUR5A departure. Klatret pent opp til FL 340 som var cruiselevel for turen ettersom klareringene kom. Turen nedover foregikk helt smertefritt i litt motvind og forholdsvis overskyet vær. Når jeg kom inn over Tyskland passerte jeg noen tordenbyger, men når jeg nærmet med ankomststed klarnet været opp. Her har jeg såvidt begynt descent ned…

7. Started by Tommy Bernes,

Heisann! Nå som endelig alt av tweaks er på plass, samt shader moden som gir meg mulighet til å faktisk ha endel skyer inne Så er det på tide og gjøre det fs ble laget for, nærlig å nyte det å fly! Med EZcamera og trackIR, ble denne turen rundt bergen i kveldssolen en ren nytelse, derfor vil eg dele dette finalebildet med dere! Enjoy! Kommenter gjerne! Mvh Tommy!

• 7 svar
    • 1,4k visninger
  8. Gjest Lars Johansen
    Started by Gjest Lars Johansen,

Novair Airbus A321 take-off from Oslo.

9. Started by Andreas Stangenes,

Jada, kjemperealistisk, I know... Men jeg har virkelig forelsket meg i denne vakre damen med svanehals, og hun gjør seg like godt på Molde som på Heathrow! Dog, dette første bildet er faktisk fra ENCN (glemte å ta bilde fra ENML). Nice legs! Climb at 250 kts. Flight Engineer passer på reheats og at disse tilpasses pitch, vertical speed og IAS @ 250 kts. Ca 13,5 grader pitch her. Nose er down 5 degrees, gear up and neutral, og vi klatrer gjennom 3500 ft. Nose & visor up, landing lights off, passing FL100, accellerating to 390 kias. Cruise på denne flighten er FL310 og M1.2. Ja det går jo unna, Gunnar, når man koster avgårde i M1.2. No…

10. Started by Emil Topstad,

Japp, er på tur fra Gatwick til Malta. Flyges med 757-200WL fra Arkia. Et lite bilde

• 7 svar
    • 1,3k visninger
  11. Started by Olaf Ghanizadeh,

Er vel ikke så mange X-Plane-folk her, men litt bilder tåler dere uansett:)

12. The Great Alaskan Tour 2010 - 9 Her kommer siste delen av The Great Alaskan Tour 2010. Denne turen går fra Duffy's Tavern og følger Copper River tilbake til Chitina og så tar vi til venstre og inn til McCarthy og videre en stop i Ultima Thule i villmarka før vi flyr tilbake til Valdez Vi forlot Duffy's Tavern tidlig neste morgen, vi har en lang dag forran oss og vi ønsker å være så tidlig som mulig i Ultima Thule for å tilbringe lengst mulig tid der På vei til Gakona får vi nydelig utsikt mot Mt. Stanford på vår venstre side Passerer over Gakona, det første stedet etter vi forlot Slana og Duffy's Tavern Her passerer vi over Gullkana. Veien deler …

13. Started by Kjell Dahle,

Endelig fikk jeg prøvd den. Fant en freeware, utrolig fin å fly. Landingen var krevende, gikk fint på tredje forsøk.

14. Started by Aleksander W. Lind,

Hei I alle forbredelsene til eksamen fikk jeg tid til å kludre litt med FS9. Flyturen ble i dag fra Oslo til Moskva med det det fantastiske flyselskapet Aeroflot og flyet Tupolev 154M. Håper dere liker snutten PS: Jeg er klar over den dårlige kvaliteten. Fraps er ikke det beste programmet, men var det jeg hadde og får ikke til HD kvaliteten på Youtube :crazy: Hvis noen har noen innspill, så fyr løs ;P [video:youtube] Om noen har forslag til bedre opptaksprogramer så si ifra. Jo en ting til, hvorfor blir lydkvaliteten så dårlig når jeg filmer med fraps?

15. Utrolig mange som samlet seg på Oppdal idag for dagens multiplayerflight tradisjonen tro. Takk til Paul-André som hadde satt opp dagens tur fra Oppdal, Hjerkin Dombås og ned Trollstigen. Grunnet litt problemer med serveren ble det noen endringer i ruta som jeg kommer tilbake til. Her er en del av gjengen samlet på Oppdal, om du ser noen "trikes" så se for deg i det indre at det er Carenados nye Bonanza. Etter takeoff og på god vei opp drivdalen, noe trang mot slutten denne dalen før du kommer opp på fjellet Her er min følgesvenn på turen, Joakim. Han lå i halen min under store deler av turen Her passerer vi over Dombås Og jad…

16. Started by Henrik Simonsen,

Prøvde meg på Captain Sim sin 757 idag Gatwick-Madeira, her er to bilder :crazy: Etter takeoff at Gatwick

• 21 svar
    • 4,3k visninger
  17. Started by Jan Arild Gjemble,

Ja, så var dagen her da. Den dagen alle skulle til Gardermoen og Oslo og Eurovision Song Contest. Selv fikk jeg æren av å frakte noe mediautstyr opp fra Düsseldorf med UPS. Forberedelser ble unnagjort og 20.05 tok jeg av fra EDDL 23L Gjort svingen og fortsetter STAR'en På vei oppover Tyskland. Det finnes mange enorme industriområder, vår industriområder i Norge blir bare småtteri å regne i forhold Kvelden begynner å bli mange og solnedgangen tegner til å bli flott i kveld. Her ankommer jeg Norges kyst inn for en Tor Lima Arrival Final Gardermoen. Det var hektisk aktivitet og det var vel et 40-talls fly som hadde meldt sin ankomst. ATC hadd…

18. Started by Tor-H Bergseng,

Da var det på tide å laste opp årets første sommerblanding. Bildene stammer fra tre flighter hvor den første er NAX til Kastela, Split - LDSP. De to gjenværende er TUI Nordic charterflighter til LGRP - Rhodos og LGSK - Skiathos. Håper det faller i smak. På vei mot LOC til bane 05 Split God crosswind Taxi to stand Tok også to shots før returflighten til ENGM Avgang ca 01.30 på vei til LGRP Nydelig soloppgang over Bulgaria På final VOR DME 07 etter en DME ARC approach for å reklamere litt for den nydelige ferieøya Parked Cleared for takeoff på vei til LGSK Over Slovakia Ble ND…

• 10 svar
    • 2,1k visninger
  19. Started by Kjell Arne Randa,

Fikk en telefon om at det skulle komme en vakker dame fra Tyskland til Værnes i dag. Hoppa i bilen og tok turen til Værnes og kontrolltårnet. Der kommer hun som nr.2 Aner konturene :sick: Like før... Da var hun nede. Hun ønskes velkommen. Fikk noen bilder av fartøy "sjæfen". Litt skyet. Vårstemning. Etablert på finalen. Liten trekk fra nord men denne damen takler det meste.

20. Da var det tiden kommet til å entre ett av mine favorittområder i Alaska. Nasjonalparken Wrangell og St. Elias nasjonalpark, med enorme fjellkjeder og heftig vill uberørt natur. På denne turen som kommer til å gå over et par dager har jeg med meg et eldre ektepar fra Bel Air i Los Angeles. De har i årtier drømt om å få oppleve villmarken i Alaska og har nå denne våren og sommeren bestemt seg for å bruke 3 måneder på å opplevele Alaskas villmark. Jeg plukket de opp tidlig om morgenen i Cordova og satte kursen mot villmarka. Vi fulgte en isbre opp fra Copper River delta og inn i Copper valley Inne i Copper valley følger vi dalen opp til Chitna som tar oss m…

21. Started by andreas nærbø,

Hei Jeg skulle egentli krysse stillehaven men pga dårlig tid fløy jeg heller til Vancuver Skiftet flytype til B737WL Her er et bilde på crouse 16000 ft. Håper du likte bildet Andreas

22. Started by Andrew Thomsen,

Jeg kunne bare ikke la være. Den gamle kafeen (Avinor Admin pr. i dag), ble bedre enn ventet pga Skew funksjonen i Photoshop. Rettet opp noen shots, men ikke for mye...da virkelighetens bygning faktisk er "segen" her og der. Anyway heiv jeg på den råtne trappa, samt blomsterbedet! Må jo pynte litt til 17. Mai. Og nå går jeg og drikker opp resten av øllet :grin: PS: La inn et nytt bilde.

• 15 svar
    • 3,9k visninger
  23. Started by Stian Svensen,

Det var tider det! Får slenge med Truls sin Scanair paint også... Jeg planlegger også å smelle til med en god paint av Premiair 1998 farger også

24. Started by Mathias Kjærstad,

Fløy fra KBOS til KLAS i dag, noen bilder fra dep Starter med litt grått vær, ble bedre utover dagen!

25. Started by Christian Røine,

Hei, Vil gjerne dele det lille hoppet jeg gjorde med MD-11'en. Etter streik i BAW omdirigerte de nå en MD-11 til OSL for å få agressive nordmenn hjem før det ble helvete. Her er noen bilder ifra flightdeck underveis. Climb fra EGLL, og en annen rakker på tur Tidlig cruise 3. mann ville også prøve kamera Min nye skrivebordsbakgrunn Innbound Torp, vi skimter Tjømelandet ut til høyre Turner ved Torp Ser så vidt Asker og Vollen mellom skyene Oslo Turn for final 01R Passasjerbilde rett etter landing CO-pilot rakk et desperat bilde av halen til MYT A330 som …

26. Started by Mathias Kjærstad,

On final 34R Seattle Intl (KSEA)

27. Started by Sverre Andre Nordheim,

Her er noen snutter fra en ettermiddagstur jeg tok fra Manchester til Stockholm i dag. Bildene er fra innflygning, taxi og sikker parkering med gate. Håper det faller i smak

28. Hei igjen! Først vil jeg bare si, beklager at det blir et sånn hopp i turen. Leg 3 og 4 ble det ingen bilder fra fordi det var bekmørtk under hele turen. Derfor hopper jeg rett til Leg 5 som var fra Narita til Anchorage. Leg 1 EGSS-EDDF Leg 2 EDDF-VIDP Motorene er startet, og takser ut fra Cargo Apron i Narita. En A340-600 fra Virgin Atlantic som skal til Heathrow ved gate. I dag er det 16R som skal brukes. Rotate! Ligger på cruise og solen er på vei ned Har hoppet noen timer frem i tid, started decend inn mot Anchorage. Forventer bane 6R. Final 6L Det var det, takk for titten og håper bildene falt i sma…

29. Dagens rute bringer meg fra Icy Bay og opp til Cordova, denne flighten markerer overgangen fra southeast til South Central Alaska. Vi kommer til å fly langs kysten opp til Yakatag og så svinge inn i landet og fly over den mektige isbreen Bering Glacier før vi fortsetter litt lengre inn og flyr ned Isbreen Miles Glacier og følger Copper River ut til sitt enorme delta som betyr mye for fuglelivet og svinger så høyre opp til Cordova. Forlater Icy Bay tidlig om morgenen Passerer Yakatag Inn i fjellene og isbreen Bering Glacier Den enorme isbreen Bering Glacier Flyr ned Miles Glacier mot Copper River Enda fler isbreer i området. Det…