Gå til innhold

Screenshots - Video - Stream

Et forum for å dele screenshots, videoer og streaming.

1. Started by Øyvind Haldorsen,

Jeg har et spørsmål til dere som lager filmer fra FS. Jeg fant filmen på youtube, og jeg undrer veldig på hvordan han som lagde den fikk til de kamerabevegelsene sammen med zooming (i mangel av bedre uttrykk). Jeg tenker særlig på partiet i slutten av filmen. Håper dere skjønner hva jeg mener, og at noen kan svare .

2. Started by Paul-André Tilrem,

Fant et gammelt bilde som lå borgjemt i en skuff i en kommode jeg kjøpte på eBay. Det er visstnok en Pasped Skylark. Fløy første gang i 1935 og eies nå av en privatperson i Versailles i Missouri. Beklager kvaliteten, men det har ligget ubeskyttet i hvem vet hvor mange år Det finnes bare dette eksemplaret igjen i verden. Prøvde å få tak i eieren, og så snill som han var sendte han over et bilde rett etter en litt større overhaling av flyet.

3. Started by Sverre Andre Nordheim,

Likte den nye 747-800 modellen fra Posky til FS2004 men måtte ha med meg PMDG`s cockpit. Brukte litt tid i kveld for å få alt satt opp og nå har jeg PMDG 2D cockpit satt sammen med Posky`s 748 samt fullstendig konfigurert shockwave. Jeg har PMDG`s 747i/f expansion modell for FSX men gidder ikke installere FSX på nytt. Skulle gjerne ha hatt GenX lydpakken får å bruke med FS2004. Bildene er tatt ved solnedgang i Seattle.

4. Started by Sandro Stanojevic,

Hei, Jeg har tatt turen ned til Thailand med Thai B744 fra Frankfurt og tilbake. Det var fint vær på vei ned til Bangkok mens på returen var veldig tett tåke i Frankfurt. Så her kommer bildene. Jeg beklager hvis noe av bildene er for mørke. Da var vi jeg godt i gang på vei til Thailand Nærbilde fra cockpit Begynt på APP til Bangkok Kommet meg trygt ned At gate Fryktelig tett tåke! Nede på god grunn eter at flyet landet i tåka Noe merkelig skjedde i tåken, lysene fra flyet ble plutselig blått. Er det noen som vett hva problemet er? At gate C5 Det var alt fra meg. Kommentarer settes pris på

5. Started by A L,

Nærmer meg Dubai nå, og måtte jo ta noe bilder på veien

6. Søndagsturen denne gang ble litt annerledes. Vi lot bushflyene stå igjen i hangaren, og tok fram heavy maskineri. Geir hadde ordnet med voldsomme vindforhold på Gardermoen og dette skulle vi prøve oss på. Fred startet fra Geneve, Paul-André fra Praha, Joakim fra Hamburg og jeg startet fra Frankfurt. I tillegg drev Øyvind med toktflying med F16 på østlandsområdet. Kommet opp på cruise og fått rapporter fra Øyvind om værforholdene på Gardermone. Dette var absolutt ikke å spøke med. Kommet meg inn i norskt luftromm og ble møtt av Øyvind som eskorterte meg inn og hadde det samtidig litt morro med contrailen min På short final 01R og joda, jeg merket vindf…

7. På dagen idag møttes Tormod (B767), Øyvind (B747) og jeg for litt MP-flying. Jeg og Tormod startet i Bremen og hadde en kort flight opp til Hamburg hvor også Øyvind heiv seg med på turen opp til Oslo. Flott vær og fine forhold ved starten i Hamburg. Her taxer jeg bort til RW23 og forbi Tormod og Øyvind som driver med de siste forberedelsene før push and start. Klar ved holding RW23 og får de siste instruksjoner Et siste blikk bort til Tormod og Øyvind som også er klare. Øyvind har gjort push and start og Tormod er like etter. Jeg var sabla tung i dag så utklatring fra EDDH gikk saaaakte. Samtidig var det noe kluss i FMS så det ble en rolig manuell de…

8. God morgen mine damer og herrer! Før dere i heletatt kom på tanken på å stå opp har ørnene vært på jobb i noen timer. Vi startet vår flight fra en regnfull Gardermoen kl. 0140 norsk tid. 5 fulle charterfly var klare til å gjennomføres årest første chartertur til Hellas. Her er ett knippe bilder fra turen, det skal forøvrig nevnes at ørnene ikke var i seng før kl. 07:00 påfølgende morgen, godt jobbet! ------------------------------------------------------- Det var en regntung Gardermoen som vinket forvell til charterturistene som om noen få timer skulle sette sine ben på en varm strand i de sydlige strøk. Natten hadde senket seg over det e…

9. Started by Tommy Snesrud,

Gjorde noen forbedringer på noen andre bilder av Airbusen ;-)

10. Simpel bildeserie fra en 10 timers flytur fra Seattle Tacoma International Airport til Tokyo Narita. Service og ombordstigning nesten komplett. Pushback fra gate S9. 338 passasjerer på vei. På tur ut gjennom Seattle4 SID. Holder på 23000 fot for klarsignal opp mot 34000. Utrolig turbulent over sørkysten av Alaska. Måtte vente med serveringen på grunn av været. Nettopp funnet roligere luft på 36000 fot. Turen har gått fra turbulent til komfortabel. På tur inn mot Narita. Localizer captured. 5 mile final. Landings klarering mottatt. Sekunder unna touchdown. Ankomst til Tokyo.

11. Hadde en liten cargoflight med drilling-utstyr ut til Prudhoe Bay idag med Antonov 32 fra Fairbanks. Effektiv og morro maskin.

12. En liten tur på MP serveren til Geir. Tormod var inne men hadde ikke tid til å bli med, og Jan Arild var travelt opptatt med å defragmentere FSX mappa si. Vi er travelt opptatt med å klatre ut fra Værnes for å følge ELSID 1X nordover. Som dere ser så er ikke været akkurat slutten av juni, heller begynnelsen av oktober Over Namsos og vi klatrer fortsatt opp mot FL360 Over skyene er himmelen alltid blå Vi begynner descent mot STM 1L og RW 07. Satt og fulgte litt med det misslykka bålet i Ålesund samtidig, så at jeg plutselig var på finale ble nesten et sjokk. Hørte plutselig "Glideslope" :whistle: Fløy siste biten inn manuellt for tre…

13. Kommer med nok et bilde fra FSX. :-) Jeg tok dette bildet rett før før jeg taxet ut på runway 01L på Gardermoen:-) Flyet er Airbus A320 British Airways (demo fly fra Aerosoft sin Airbus X).:-D Kom gjerne med kommentarer.

14. Started by Tommy Snesrud,

Her er et mye mindre redigert bilde av det jeg la inn tidligere. :-)

15. Started by Tommy Snesrud,

Tok en liten photoshoot-tur med B-17 Flying Fortress fra Gardermoen og videre nordover for å ta litt bilder av 2. verdenskrig peneste bombefly.

16. Dette er det første bilde jeg legger ut her på forumet så vær snille mot meg :-) Kom gjerne med kommentarer. ;-)

17. Started by Christian Røine,

På vei til Santorini..

18. Started by Ivar Skaugstad,

Fløy ett par jaktlag opp til en jakthytte ved Juneau for noen dager siden. Mellom slagene tok jeg meg tid til å lese igjennom noen gamle aviser fra 40- og 50-tallet som lå lagret oppe på hytten. Blandt annet fant jeg dette bildet av en Beaver på vei inn til Juneau etter at sjøflyhavnen ble åpnet på slutten av 40-tallet! Tenkte å dele litt lokalhistore med dere. :grin:

19. Started by Jan Arild Gjemble,

Da var tiden kommet for en kjempejobb. Et lite selskap på 4 hadde padlet kajakk ned fra Dawson City til Eagle og hadde bestill en "Yukon River Premium" sightseeing hos Alaskan Winds. Dette er en sightseeing fra fly, fra Alaskas grense mot Canada og helt til elvemunningen i Beringshavet, alt på en dag og med mange stopp underveis. Stoppene er innlagt slik at lokale innbyggere får sjanse til å selge suvernirer og også la turistene smake på lokale matskikker. Mye laks blir det nok servert på turen, og også noe vilt. Ettersom det er midnattssol og omtrent den lengste dagen starter turen ved 11-tiden på kvelden og foregår gjennom hele natten og til langt utpå dagen. Eget f…

20. Started by Andrew Thomsen,

Et par hangarer noen grønnkledte tyske turister var så vennlige å bygge til oss på Lista en gang i tiden. I disse dager har de bare med seg små, hvite hangarer på hjul bak bilene sine :grin: :whistle: Taxiwayen på bilde 1 (langs hangarsiden), tror jeg var til fly som Me109, FW190, Stuka og slike. (Og nå poster jeg snart ikke flere bilder, da jeg måtte ta bort to av de fordi dette fungerer bare ikke...og NEI, jeg gidder ikke alt bryet med arkiv!).

• 16 svar
    • 4,6k visninger
  21. Started by Mathias Kjærstad,

Bilde tatt nå nylig etter departure ut av Vienna, heading Santorini

22. Started by Sverre Andre Nordheim,

DY1555 i rute fra Budapest til Oslo.

23. Started by Jan Tore Elvheim,

Vart impuls tur fra Billund da det var trening der, her er screens fra approach ENGM: På TOR5M arrival for rwy 19R, flott tur, TWR på Billund, Copenhagen, Norway og Oslo TWR, veldig morro! Fått effektiv vektorering av Kleppern, svinger mot ILS 19R Hurdalsjøen her på kvelden :cry: Final rwy 19R, litt manuell flyging må til, for å ikke ruste helt bort! Svinger straks av på A5, H-R-G til... stand 36... Takk til alle som satt ATC i kveld

24. Started by Jan Arild Gjemble,

På grunn av nettproblemer igår ble det en heller redusert MP-flight på meg. Føy offline fra Darrington og opp til Lilloet der jeg endelig fikk logga på multiplayer-serveren. Fikk med meg landingen til Pasi og Fred før jeg og Fred fortsatte videre til Pemberton. Her er iallefall et knippe bilder fra turen. På vei opp til Resort River. Fred inn for landing i Lilloet. Fred i hælene på meg

25. Started by Otto A. Haaland,

Bare ett lite bilde fra turen jeg hadde i kveld på VATSIM, fra ENBG(Grønneviksøren) til ENSX(Stavanger Universitetssjukehus). Var riktig så idyllisk egentlig

26. Anders Moen og undertegnede har flydd en del turer i det siste med denne maskina og ville dele litt shots fra turene våre som går på vatsim: Departure på en sen vår kveld Dørene er lukket, og vi er klare for avgang fra Arlanda Liker meg i solnedgangen Enroute med SE-LLO som er dekorert med litt reklame for Bring Express En ikke akkurat så varm velkommst, litt regn og torevær hører med Climbout fra Marseille på veg til Malta Final Malta rwy 31 Det var atpen for denne gang

27. Started by Paul-André Tilrem,

Skulle frakte noen viktige personer opp til Kabul. Det var totalt 6 personer som skulle med. 3 fra CIA, og 3 andre som lastet opp nesten 2000 pounds med last. Fikk ikke vite hvor de var fra, men de brukte svarte solbriller og hadde nedoversmil. Sikkert noe hemmelig. Planen var å fly oppover om natta, men en reparasjon i siste liten utsatte turen til morgenen. Liker ikke å fly inn til Kabul mens det er lyst. Stemningen der er spent, men karene måtte oppover så fort som mulig. Vi har fått klarsignal til start og takser bortover til RW Noe disig i Karachi Etablert på FL360 Entrer Afghanistan og slår av lys. Liker ikke at sola står så høyt. Kan bli …

28. Komplett rapport etter konklusjon av turen på 10timer 25min. Positive rate, gear up!

29. Started by Tom Knudsen,

Nå har jeg fått lagt inn Roads and Rivers of Europe slik at det ser litt mer nøytralt ut, mangler forsatt norway cities som skal inn i neste pulje. Vel her er siste del av serien.

• 3 svar
    • 988 visninger
  30. Started by Tom Knudsen,

Et lite bilde fra Bergen luftrom tidlig i dag. In slew