Gå til innhold

Screenshots - Video - Stream

Et forum for å dele screenshots, videoer og streaming.

1. Hei Tok noen charterturer her for leden og satte sammen en liten snutt av landingen. Beklager at det ikke er mye fra utsiden så man kan se flyet, men får ikke til App view i AC (skjønner ikke hvorfor den ikke vil funke =S ) Uansett, her er den. Enjoy =) [video:youtube] Kommentarer blir man glad av (både positive og negative)

• 1 svar
    • 828 visninger
  2. Started by TOS,

Heisann og god sommar godtfolk. Etter mykje venting, har eg endeleg fått internett att. Men steike kor mykje eg har fått gjort medan eg var avkopla ifrå omverda. Barnedåp er igjennomført, eg har hente ned ved for dei neste to åra, flytta inn i gamalt nytt hus, (Nytt for oss). Eg har fått teke service på bilen, ordna til i hagen og mykje anna. Men innimellom har eg også fått flydd litt. Eg har teke til med eit ganske så langvarig prosjekt. Turen gjeng ifrå SABA i Karibien til PAGY (Skagway) i Alaska. Fykjemaskina som skal ta meg dit, er ein Piper PA-34-T200 Seneca II. Første turen var ein rask flight til St Barthelemy for å få ordna dei siste papira og plukke opp litt utst…

3. Started by Ernst K.Furuhatt,

Pasi er en mann av få ord, men han både synes og høres mer enn de fleste ( særlig når han flyr Hercules på våre søndagsutflukter, mens vi andre tusler rundt med Cub og Skywagon :grin: ). - Og nå har han svingt malekosten så det ljomer mellom nordnorske fjell. Ikke lenge etter at F-35 var tilgjengelig som modell, var den å se i norske farger, signert av Pasi ! Og det beste av alt, den kommer ferdig pakket i et perfekt fungerende automatisk innstallerings-program. Snakker om service! Det føles straks mer hjemmekoselig å ta av fra Bodø AB med norske roundel`s . Huheihvordetgår.

• 2 svar
    • 998 visninger
  4. Started by Øyvind Schou Johnslien,

Var midt i en liten flytur med min kjære Duke her da jeg kom på at denne herligheten fortjener en grundig fremvisning. Regner med at det er mange som kjenner til denne maskina, men til dere som ikke gjør det Her er`n. http://realairsimulations.com/duke09/intro.php?page=duke09_intro Jeg har flydd denne rimelig mye, men det kommer stadig noen "Jøss, så bra..." Den er utrolig godt simulert synes jeg, og du har mere enn nok å holde øya med fra cold and dark og gjennom here turen. Alt ifra Cabin pressure / Motor temp-trykk / Cowl flaps / Cabin temp - defrost av vinduer "Ja di fryser til og blir ugjennomsiktelige" Alt dette er jo normalt på enhver bensin prop, me…

5. Started by Otto A. Haaland,

Mens vi venter på at ICARO skal bli ferdig med oversettelsen som trengtes før åpning av VNLA, prøver vi fortsatt å lage til ymse baser og sykehus i Norge. Siste tilskudd er ENSX, eller Stavanger Universitetssjukehus. Når det gjelder arkitektene som designer sykehus, tror jeg de har en innbyrdes konkurranse om å få inn flest mulig vinkler og flater på ett bygg. Anywho...Et par bilder i de sene nattetimer :-) Ambulansestasjonen Stavanger Legevakt Helipad LN-OOI på Approach LN-OOI på Approach LN-OOI landet på tralla :-) Og det var vel i grunnen det. Nå tror jeg puta kaller, så da får jeg vel være høflig å besøke den. So long! :-) …

6. Started by Johnny_Nikolaisen,

Måtte handle Virtavia's Sea King direkte etter jobb i dag. Om jeg er helt fornøyd med kjøpet er jeg litt usikker på, men den ser jo utrulig bra ut da. :grin: Det følger med en Mk48 som kanskje blir det nærmeste den norske typen (Mk43?). Vet ikke om det finnes et paintkit. Har veldig lyst til å male en norsk variant..

7. Started by Ernst K.Furuhatt,

Bare få år til innfasingen av JSF begynner i Norge, og Lockheed Martin har sendt en av prototypene til Bodø AB for å teste detaljer rundt bruken av flytypen under tøffe vinterforhold. Norge får A-versjonen som regnes som standardutgaven, men Lockheed har sendt et testfly som også er utrustet for landing på hangarskip, så dette inngår som en del av testprogrammet. Vi sniker oss inn på basen en tidlig formiddag, i februar 2012 . Modellen er laget av den ikke ukjente Dino Cattaneo, men det er hans første payware. Han har lagt ned mye arbeid i å gjøre panel/cockpit/VC så likt originalen som til…

8. Started by K J,

Fortsætter mit lille "red"-tema. Håber billederne falder i smag (også hos dig, Tom K. )

9. Started by Audun Sjøen,

Hei hei folkens Bare diverse bilder jeg har liggende rundt omkring, ikke noen sammenheng mellom bildene, bare at de er fra FSX og ikke endret på på noen måte. Nærmer meg vel her Sitka i PMDG's J41 Litt ising har vi også til tider RNOAF Twotter tar seg alltid bra ut Klarer å få til greit skydekke i FSX også av og til Liker lyset på dette Short final ENNO i Twotteren Rumpebilde av Super 80'en til Coolsky på JFK Beklager den svarte boksen oppe i hjørnet, FSPax var ikke helt samarbeidsvillig denne dagen, men fint lys var det lell... Utside bilde fra samme tur som forrige bilde, tror jeg... …

10. Håper bildeserien faller i smak 303 passasjerer stiger ombord på Changi. Klar for take-off, Runway 02c og VJR 4A SID. Stemningsbilde under climb til en cruisehøyde på 36000 fot. Det sies at over skyene er himmelen alltid blå. Stemte godt i dag. Syns denne stormaskinen tar seg godt ut i finværet. På tur over Kuala Lumpur. Utsikt over høyre vinge med Mumbai rundt 200nm i horisonten. Ligger på cruise mens passasjerene blir servert både mat og drikke. Er luksus ombord på denne maskinen. Nedstigningen mot Dubai har begynt. Under full kontroll av ATC for å gjøre plass i trafikken. På localizer for Runway 12L.…

11. Started by Lars Hassel,

Tjena! Ute på tur med Airsimmer A320 fra Palma til Oslo. Akkurat nå er jeg i Bordeaux FIR, ETA Oslo 2H20M, vis AS vil til Oslo, akkurat nå er jeg litt usikker på hvor jeg ender opp, plutselig begynte den og oppføre seg skikkelig merkelig, evt begynte og oppføre seg skikkelig Airsimmer! Iallefall her er noen bilder fra turen så langt:)

12. Da var det ny tur. Warbirds denne gang, og vi var en salig gjeng som møttes. Noen serverproblemer, men vi kom da i lufta etterhvert Tårnet på Chehalis-Centralia KCLS fanget meg idet jeg tok en lowpass i rimelig stor fart Her har Jan Arild kjørt på litt for stort turtall over lenger tid. Ild og røyk før det ble helt stopp i motoren Ikke så langt unna 7S3 nå Etter en liten kaffepause var det på tide å forlate Twin Oaks Klar for avgang på Gillette Field I lav høyde over en motorvei. Skremte vettet av dama som tok dette bildet Over Higway 5 i 250knop Low and slow? Pfth, her er det low and fast som gjelder. 260 knop mellom tretopp…

13. Started by Ernst K.Furuhatt,

Det finnes mange utgaver av legendariske Pitts, både selvbygger og fabrikknye, fast propell og vridbare, små og store motorer, en og toseters osv.osv. Dermed er det ingen enkel oppgave å lage modell av flyet, som treffer alle simmere i hjertet. Men et nytt firma som kaller seg "Addictive sim" har gjort et seriøst forsøk, og de går ganske høyt på banen i det de erklærer en superrealistisk utgave. Og det skal de ha, denne modellen har sjarm og et pent utseende! Men når det kommer til de høyt oppskrytte flyegenskapene, er jeg mer i tvil? Riktignok har den god feeling i take off og "normale" bevegelser, men straks man gir seg ut på avanserte manøvrer begynner den å kreve …

14. Started by Jan Tore Elvheim,

Heisann, flydde under CPT til Grønmyr i kveld og så slenger eg på noken randoms. Tekst er under bildene. Det er klart for boarding på Værnes, Anders Moen er klar ved siden og en som skal til Arlanda. Utfordrende approach til ENRY men LNAV og VNAV for meg fint nedover gjennom skyene, vurderte goaround, men fikk kontakt til slutt. Anders tok goaround og ankommer på ILS rwy 30 når jeg takser ut for retur til ENVA. Utsikten mot Oslo på climb. Utsikt over Mjøsa med Hamar ned i hjørnet. ILS rwy 27 And now for something different: Flyr lowlevel på returen til Førde pga litt skyer her og der. Sognefj…

15. Started by Håkon Fossen,

Hei Jeg tok meg en tur fra Seattle til Toronto i dag, og tenkte jeg skulle legge ut noen bilder Jeg syntes det er litt lite Airbus bilder her på forumet, så her kommer det noen! Her er et bilde fra departure Så et på cruise Og her et like før final Et fra cockpit Til sist et bilde fra en spotter på flyplassen Håper dere likte bildene! Kritikk mottas også... Håkon

16. Started by Kjetil Rønning,

Her er noen screenshot bilder fra FSX Enjoy....

• 4 svar
    • 1,5k visninger
  17. Started by Kjetil Rønning,

I 1975 har NATO-landet Danmark, Norge, Holland og Belgia beslutet å kjøpe F-16 fra USA istedet for Saab 37 Viggen eller franske Dassault Mirage. Jeg forestiller meg i hvordan Norsk Viggen ville sett ut idag og der måtte jeg lage en texture til hver skvadron. Plattform: FS9 Model er fra Alphasim Viggen (Håper det kom oppgradere til Viggen for FSX?) Nye oppgradere effekt som jeg har laget er Vortex stripe ved canardvinge, nye landingslys og nye AFTERBURNER!!! Disse kan dere ses på bilder. Grå farge er basert fra dagens F-16, og kamuflasje farge er basert fra Twin Ottter Er ikke de kule?

18. Started by Fred Solli,

Etter mye diskusjoener ble det bestemt å flytte et av warbirdflyene som sto på Kjeller ned til Andras Field. Og jeg fikk i oppdrag av å fly den ned siden jeg var litt kjent med flyplassen der nede. Her står maksina, en P-36 Curtiss Hawk Klar for take-off rwy 30 ENKJ Forlater ENKJ Passerer Oslo på vei sørover Nydelig soloppgang Passerer over Rakkestad ENRK Krysser grensa inn til Sverige Her passerer jeg over Vänersborg/Trollhättan Så bar det videre nedover Göta kanal til Landvetter Neste passering var Halmstad og nå hadde det begynt å regne Kommer ned mot Malmö/Sturup og alt er vel bortsett ifra e…

• 14 svar
    • 2,3k visninger
  19. Started by Ernst K.Furuhatt,

Jeg sa det ikke kunne gjøres, men gjorde det :grin: . Etter lett mobbing fra Christian angående F-16 og hangarskip, svelgte jeg siste rest av staheit og tok utfordringen. Pokker heller, det er jo det som er gøy med FS, her kan man utsette seg for farer man bør holde seg unna i virkeligheten . Jeg kunne valgt meg en lett F-16 utstyrt for aerobatics, men valgte norsk standardutrustning med base i Bodø. Så var det bare å overtale USS Nimitz til å sveipe innom Vestfjorden og vente på passelig vindstyrke fra sørvest. Okei here we go, halvfulle tanker og 16 knop vestavind. Der har vi skjønnheten, tenker de skal undres på hva slags tuilling som kommer på…

20. Started by Jan Arild Gjemble,

Ettersom sommeren ikke har vært den aller flotteste så fant vi ut at det var på tide men litt skikkelig varme og vær. Turen falt da på Karibien og et enda uoppdaget område, Grenadines. FlyTampa har et flott scenery for området, og det eksisterer også masse freeware, både landclass og forbedringer og selvsagt flyplasser. Men, vi måtte jo komme oss ned dit først. Vi valgte derfor å starte fra Princess Juliana og fly ned til Canouan. Flyplassen der skal nok klare å ta imot våre Super 80's. Forlater Princess Juliana tidlig om morgenen Parkert på Canouan, det hele gikk faktisk helt uproblematisk og nå var vi midt i paradis eller noe. Herfra må vi nok o…

• 3 svar
    • 1,3k visninger
  21. Started by Jan Arild Gjemble,

I løpet av natten har jeg flydd hjem en gjeng tyskere som har vært og feriert i Antalya. Nattens rute som ble fløyet var denne: ACARS-rapport for turen: Etter litt forsinkelser, taxet vi ut 02.05Z. Vi hadde kun en maskin forran oss, en business jet som også skulle nordover. Fortsatt ganske så mørkt når vi forlater Antalya Klatrer ut av Antalya. Flyplassen har blitt flott etter at Aerosoft fikk lagt sin hånd på den. SID'en som ble valgt gir oss beskjed om en lang og stor nesten 270 graders sving før vi kommer inn på ruta vår mot Leipzig-Halle. Tar ikke lange tiden når vi kommer opp på FL370 før sola titter fram …

22. Started by Tor-H Bergseng,

Nok en bildereportasje fra meg, så håper dere ikke har gått lei. Tekst under bilder. Hva komprimeringen angår har jeg gitt opp. Resizer bildene til 1024x640, men allikevel blir de mer kornete en jordet til naboen. Klokken er 04.45 i det undertegnede sammen med FO klyver inn i cockpiten for klargjøring av nok en charterflight til Hellas. Dagens destinasjon blir Thessaloniki. FMC-plotting blir unnagjort mens PAX søvnige stiger ombord. Været er ikke det beste, men helt brukbart. Vi blir klarert til en GOTUR departure fra bane 01L for så å fly mot OsloB og SVD. Vi har en rotate-speed på 145 knop om jeg ikke husker feil. Det blir kj…

• 7 svar
    • 1,4k visninger
  23. Started by K J,

• 12 svar
    • 2,5k visninger
  24. Gjest Aleksander Milde
    Started by Gjest Aleksander Milde,

Slenger inn et bilde mens jeg var på Final til Prince Albert(CYPA). Er veldig lenge siden jeg har postet et screenshot nå :grin: Håper dere liker det!

25. Started by Øystein Hansen,

Ruta: 56s Seaside Municipial 7W1 Port of Ilwaco WN88 Martin KHQM Bowerman. Her er det matpause og tissepause. Stedet serverer gode sandwicher WO4 Ocean Shores Mun 5WA8 Hogan's Corner 94WA Wishkah River Ranch Bilder fra turen så langt følger. Regner med at folket fyller på med flere underveis. God tur!

26. Started by Aleksander W. Lind,

Hei Tok meg en tur med Aeroflot sin Boeing 767-300ER fra Moskva (Sheremetyevo) til Washington (Dulles Int) og filmet landingen (tilgjengelig i HD) Enjoy [video:youtube] Kom gjerne med kommentarer

27. Started by Paulo Fernandes,

Et bilde fra arkivet, som jeg ble nogenlunde fornøyd med.

28. Started by K J,

29. Det er en regnfull og klam formiddag på Wien, lettere sagt på Schwechat Airport - LOWW hvor en 737-700W gjør seg klar for flight OS773 til Serbia og Beograd flyplassen som går under navn Nikola Tesla, Surcin airport - LYBE. Kommentarer skrives under bildene. Det er en kjølig og klam cockpit som venter oss i det vi stiger inn døra. Dette er flyets første flight for dagen, så det er cold & dark. Litt fugleperspektiv mens regnet øser ned. FMC er klar, pax er ombord, vi blir klarert til en SASAL 2C departure ut fra bane 29 hvor vi skal fly på heading 294 til 1000 fot før vi svinger "left" og østover. Det er ikke mer en halvfullt med pax så …

30. Idag ble det også flydd intenst sammen med Øystein og Fred. Vi måtte jo fortsette turen vår fra Santorini og smått om senn sette kursen nordover igjen. Her et bilde fra avgang Santorini tidlig om morgenen, ja veldig tidlig. Klokka er vel nærmere 04.10 i FSX på dette bildet Har ankommet Tripoli, og gjør klar til neste leg til Monastir På final til Monastir, Øystein har ankommet allerede. Fred møter oss her også for å bli med på ferden videre. Parkert og en liten pause før ferden går videre. Ny morgen i FSX og nå har Fred blitt med, så nå er vi et trekløver som skal videre til Split. Her er Fred klar til take off Climbing out of M…