Gå til innhold

Screenshots - Video - Stream

Et forum for å dele screenshots, videoer og streaming.

1. Started by Kjell Dahle,

Her er en Fairchild Cornell PT-19A fra ca 1944. Flyet ble brukt som treningsfly for norske flygere i "Little Norway". Etter krigen ble det overført til Norge og brukt i flygertrening fram til 1954. Nedre Romerike flyklubb har et eksemplar kjøpt fra USA, Sola flyhistoriske museum har et under restaurering.

2. Started by Sondre_Mælumshagen,

Hei, slenger med 2 bilder fra den pågående flighten min fra Chania til Stavanger... fult fly Overskyet Det var det, kanskje jeg føyer på noen senere :grin:

3. Er på vei fra OSL-LHR med Airbus A320, i BA livery, og flyet er levert av Aerosoft Denne Ryanair maskinen passerte meg, utenfor kristiansand! Siste, lander om ca 50 min... Takk for titten, sleng gjerne inn en kommentar

4. Started by Fred Solli,

Her kommer del 4 av historien om CA-12 Boomerang. Det er vel denne alle har ventet på Nå var jeg endelig her og fikk tatt i øyesyn Boomerangen som så nidtig hadde blitt restaurert av en pensjonert RAAF flyger. Og førsteinntrykket imponerte sterkt. Se denne "deilige" stjernemotoren. Det er et relativt lite fly, men profilen på flyet er meget pent og avbalansert Og så til "kontoret. Ikke mye "dikkedarrier" her. Alt funksjonellt og pent presentert. Kan dog si at selve utførelsen av intrumentene har jeg sett bedre i andre fly og de ga ikke den rette 3D følelsen. Litt uvant at mixture står i full i denne posisjonen her, muligens en "glitch". Ette…

5. Started by Fred Solli,

Etter en god natts søvn var jeg så spent på denne Boomerang maskina at hele kroppen min var spent som en bue. Noe som helt sikkert var medvirkede til hvordan denne dagen skulle utvikle seg. Jeg fikk ordnet meg en leiebil Huffda, jeg hadde glemt at her i Australia kjører de på venstre side. Det tok litt tid å venne seg til, men etterhvert tok overmotet tak og det gikk fort, veldig fort Så skjedde det noe plutselig, jeg veit ikke om det var en kenguru eller noe annet. Ihvertfall mistet jeg kontrollen under en hard bremsing. Og det bar rett inn i et tre langs veien. Heldigvis så var det ørten airbagger i denne BMW så det var nesten som å lan…

6. Started by Kjell Arne Randa,

Abisko airport Torne-träsk. Vindfull hangard med ly for nedbør. Miljøvennlig energi. Stor aktivitet. Gammelt op tårn? Drivstoff av alle slag.. Klar for avgang. Folk og fe er på plass. Lasten er forsvarlig surret. Feet derimot... :sick: På tur ned til Rombaksbotn og vi skimter Blåisen. Jernbane og vei side om side. ENNK tar form. Tatt med mobil fra tårnet. Høstfarger i Narvik.

7. Started by A L,

8. Started by Jens-Ole Kjølberg,

Har vært en lang FS pause for meg, her kommer endelig noen bilder igjen. Fortsatt med et snev av flyhistorie...hehe Det er få som kjenner til at verdens første operative jetjager, Messerschmitt Me-262, fortsatte å bli produsert og fløyet etter kapitulasjonen av Hitler Tyskland i 1945. Faktisk ble begrenset produksjon av både Me-262A (enseter) og Me-262B (toseter) under navnet Avia S-92 og CS-92 startet opp i Tsjekkia etter krigen. Man antar at disse flyene ble bygget primært på tidligere Messerschmitt deler. Rundt 12 fly ble tatt i bruk av det Tsjekkiske luftforsvaret og de ble brukt av 5. Jagerfly ving frem til 1951, da de ble erstattet med Sovjetiske jetfly. Flere…

9. Started by Stein Aasheim,

Snur nesen oppover mot heimbygda Selbu og på tur dit passerer vi Jonsvatnet som ses forann oss.Trondhjæms drikkekilde. Selbusjøen er lang og trang mot utløpet. Vakkert innover heiene og masse bra haraterreng under oss. Vikvarvet forut. Mebonden (sentrum av Selbu) forut med Selbusjøen på venstre side og Neadalen med elva Nea på høyre hånd. Fløneshalvøya med Flønes fremfor oss. Den lille øya forann oss heter Såsøya.Her setter vi ut ett par harer hvert år så vi har å trene unghunder på. Her får vi preget unghundene på hare uten fare for å komme i kontakt med rådyr.Her får vi og være uforstyrret under elgjakta.Videre…

10. Started by Stein Aasheim,

Var brukbart vær i går med en 17-18 grader i lufta så jeg bestemte meg for å ta en tur med Triken før det ble for kaldt i lufta igjenn.Har Triken stående på en låve nede i Lånke hos en kamerat så det var bare å hive seg i bilen på tur ned til Lånke.Bruker da jordet hans som startbane og denn e blitt søkkfin etter att han kjørte over jordet med beitepusseren. Fløy fra Lånke og over Muruvika som dere ser under her. Turen gikk så over Hommelvika. Over Malvik på tur inn til by'n.Motorveien ses til venstre. Lite aktivitet på Leangen travbane i dag. Trondhjæm by forann oss. Ikke mye aktivitet å spre hos Rosenborg hell…

11. Started by Fred Solli,

Jaja, vel fremme i Hong Kong ble det problemer. Qantas maskinen skulle jo videre til Melbourne, men hadde fått diverse problemer med FADEC på to av motorene, så de kunne ikke fly videre. Neste maskin som kunne gå for Qantas var satt opp neste dag, og jeg hadde ikke tid til sånt, selv om Hong Kong er en interessant by å besøke. Jeg måtte skaffe meg en tur selv til Australia og helst Melbourne. Med hverken Kantonese, Mandarin eller hva nå språket her nede kalles i bagasjen så klarte jeg omsider å få meg en plass på ett Cargofly fra Shanghai Airlines som skulle gå til Melbourne via Darwin. Gleden var stor og ble enda større da jeg fikk se maskina. En av mine desidert f…

12. Started by Paulo Fernandes,

13. Started by Fred Solli,

Heisann alle sammen For en liten stund siden fikk jeg gjennom kjente vite at det fantes en nyrestaurert flyvedyktig CA12 Boomerang. Etter litt research fant jeg ut følgende om flytypen. Den ble bygget av Commonwealth Aircraft Corporation som holdt til i Melbourne. CA-12, CA-13, CA-14 og CA-19 var de modellbetegnelsene som ble bygget under WWII. Første flyging fant sted 29.mai 1942 og ble satt inn i aktiv tjeneste i 1943. Det ble bygget totalt 250 stk. hvorav 105 stk. CA-12. Den ble bygget for stor manøverbarhet og ikke hastighet, maks speed 265 knots og en service ceiling på litt over 15000ft. Ble primært brukt til bakkestøtte under raidene på Solomon øyene og på …

14. Started by Thomas Lorentzen,

Takk for titten..!

15. Started by Erlend Andrè Larssen,

Ble noen timer med DCS:Black Shark mens jeg venter på at DCS:Warthog lastes ned. Tok noen bilder også:

16. Started by Kristoffer Vinje,

Er på tur over dammen igjen. Kan fort bli litt lite å gjøre, så tok et par bilder. Edit: Ser nå at det er en irriterende "glow" rundt skroget på bilde nr. 2. Huff

17. Started by Ernst K.Furuhatt,

Trans World Airlines, spist av American Airlines i 2001, dermed forsvant et av verdens største flyselskap. Men ikke fortvil, i den virtuelle FSX-verdenen lever TWA i beste velgående. Og ikke nok med det, vi kan gå enda lenger tilbake i vår tidsmaskin, og her følger vi frosne nordamerikanere på soltur til Las Vegas en eller annen gang på 70-tallet.

18. Started by Simon Nordendal,

Her er nogle screens af Billund Lufthavn til FS2004. Er mit seneste project som også er til FSX. Håber nogle kan komme med feedbacks da det vil hjælpe til at lave tingene endnu bedre i fremtiden. Flightsim.no shoppen har billund fsx og håber på snart til fs9. Satser på at få photoreal ground textures med engang, men til fs9 lige pt da kan man få dette via danmark scenery som er helt gratis.

19. Started by Tommy Bernes,

Hei! Er lenge siden eg har postet noen screenshots her inne, grunnet min grønne tjeneste i militæret :grin: Men endelig langperm og deilig og komme heim til fs! Eg gir dere et flott bilde og ønsker alle her inne en god helg! Kanskje det kommer mer Kommenter gjerne! Mvh Tommy!

20. Started by Ola Haldor Voll,

Dumt det ikke går an å endre innlegg for å legge til nye bilder. Menmen... Tok meg tid til å suse innom Finn.no sin karttjeneste og få lagd en ny bildefil til modelleringen. Finner riktig mål i Google Earth og matcher bildet opp mot målingen og begynner da å modellere etter mer eller mindre riktig skala. Har tatt meg litt tid til å slenge inn noen smådetaljer som jeg ikke gjorde sist gang. Alt i alt rundt et par-tre timers arbeid.

21. Started by Pål Kasnes,

Hei. Tilfeldighetene gjorde det slik at Øystein, Jan-Arild og jeg traff hverandre på Berliner Flughafen, Tegel tidlig fredag kveld. Der ble vi enige om å ta en svipptur til Wien, for så å dra videre til Venezia. Jan-Arild fløy en 767, mens Øystein og jeg fløy hver vår 747. Her har jeg tatt igjen Øystein på vei til Venezia. Pål

22. Started by Ernst K.Furuhatt,

På slutten av WW2 gikk det raskt med utviklingen av nye warbirds, og jetalderen var allerede introdusert. Grumman hadde sin legendariske serie med "Cats", og Bearcat var deres siste kreasjon med enmotors propell. Den var spesialkonstruert for hangarskip, men Grumman hadde hentet mange designidèer fra Focke Wulf 190 ! Flyet har en voldsomt stor propell og er meget lett i forhold til motorytelsen, og ble øyeblikkelig populær blant pilotene. Den rakk ikke å delta i WW2, men var i tjeneste i flere land til langt innpå 50-tallet. I nyere tid har det vært mange restaurerte Bearcats å se i Reno Air Racing, og hvis jeg ikke tar feil har den fremdeles verdensrekorden i hastig…

23. Started by Ola Haldor Voll,

Fikk et lite kick i dag og tok meg en liten halvtimes fikling for å lage noe helt basic som kan bli til noe detaljrikt og flott en dag. Burde ikke være så vanskelig å gjette hvor dette er.

24. Started by Sverre Andre Nordheim,

Tok noen bilder under testingen av TripleHead2Go oppsettet da jeg tok på tur fra Portland til Narita i morges. Går ikke så fort fremover med cockpiten akkurat nå etter at jeg begynte å bli plaget med ryggsmerter.. Disse bildene er tatt med en oppløsning på 4320x900x32

25. Started by Kristoffer Vinje,

26. Started by Roger Johannessen,

Dusk: Dawn:

27. Started by Christian Zhang,

Tok av fra Gardermoen med 737-300 wilco PIC ( trykk for å se større bildet )

28. Started by Ernst K.Furuhatt,

I det stille har IRIS kommet med en helt ny versjon av deres T6 Texan II i Pro-serien. Den "gamle" var portover fra FS9 med typiske problemer som dårlig frames m.m. Nå er modellen FSX native, og den er laget med minst mulig PC-belastning som mål. I tillegg har den 2-seters VC, for å flys med "instruktør" i MP, noe som er stadig mer populært i FSX !! Jeg har ikke rukket å fly den så mye, men førsteinntrykket er veldig bra. Den har veldig presise rorutslag, og turboprop-lyden er imponerende. Kjempemorsom å fly, og som sagt, superlett på frames. Både fram og bak-cockpit er fullt brukbare i VC, og egner seg ypperlig til å flys s…

29. Started by Pål Kasnes,

Hei, og god lørdagskveld. Viser frem noen bilder fra sist lær-deg-raskt-å-navigere-tur. En effektiv måte å gjøre dette på er å trekke en gammel sliten teltduk over hodet. Dessverre fikk jeg ikke med kameraet inn under teltduken. Flyet som flys er en T-34C Turbo Mentor, stasjonert på NAS Whiting Field, Florida. Instruktør knipser et bilde som dokumentasjon for jeg ikke hadde helt kontroll bak i teltet. Inn for landing etter dagens treningsøkt. Kort finale på RW32. Man må være meget forsiktig med bremsene rett etter landing. Bruker du disse før farten er under 70 knop er det stor sjanse for at bremsene eller dekkene ryker. …

30. Started by Paul-André Tilrem,

Vel, hva skal man si. Ute på tur som vanlig. Et par travere manglet på dagens økt, men vi var en lystig gjeng som satte avgårde Vi møttes på Twin Lake. Noen litt baktung Kjell på kort finale Samlet på rad og rekke på Scar Creek Av alle rare plasser vi skal lande på, så er Homathko River Estuary en av de mere krevende. Skulle senere vise seg at vi bomma stygt. Stripa var på andre siden av elva :whistle: En heller hard landing på Moh Creek gir begrepet taildragger en ny mening. En mustang i stor fart passerte. Nede på Campell River har vi besøk av polti. Ryktes at det bedrives hasardiøs flyging i området, enda så snille vi er :whi…