Roger Johannessen Skrevet 21. september 2016 Skrevet 21. september 2016 Installert her for fsx. Godkjenner modulen når fsx starter opp. Går til en bestemt flyplass. Men får ikke kommet videre enda jeg trykker Shift-tab De skal vell trykkes samtidig? Andre tips?
Geir Teigo Skrevet 21. september 2016 Skrevet 21. september 2016 Kan du sjekke i FSX/modules at du har fått en maffe for dafsim der? Blir kanskje avansert, men dafsim skal også være oppført i dll.xml. Tar heller ikke mange minuttene å avistallere og reinstallere. Kjør da installer som Admin.
Moderatorer Robert Hulthin Skrevet 21. september 2016 Moderatorer Skrevet 21. september 2016 Skru av brannmur og antivirus under installasjon så unngår en at noe blir avvist /hevet i karantene ;-)
Roger Johannessen Skrevet 21. september 2016 Forfatter Skrevet 21. september 2016 Brannmur skrudd av, der skjer fremdeles ingenting her når jeg følger videoen. hos meg ligger det i følgende mappestruktur: C:\Spill\Microsoft Games\Microsoft Flight Simulator X\Modules\DafWings Noe der som jeg kan gjøre?
Moderatorer Robert Hulthin Skrevet 21. september 2016 Moderatorer Skrevet 21. september 2016 Skype me på robo_no kanskje vi kan se på det sammen med teamviewer om vi får det til
Roger Johannessen Skrevet 21. september 2016 Forfatter Skrevet 21. september 2016 Kan det vente til i morgen på dagen? Legger deg til nå, så tar vi det der i fra Litt bedre tid da unger er snart på vei hjem fra barnehagen Skal forske litt på dette i løpet av ettermiddagen å kvelden. Om jeg ikke heller går i AI trafikk modus
Moderatorer Robert Hulthin Skrevet 21. september 2016 Moderatorer Skrevet 21. september 2016 Den er grei bare ring på når det passer etter 1000 Samme for andre som sliter med oppkobling bare å ta kontakt ...still dere i kø ;-)
Roger Johannessen Skrevet 21. september 2016 Forfatter Skrevet 21. september 2016 Pakket ut innholdet til en mappe på PC. Kjørte installer som admin. Den legger filer i modul folderen i fsx. Den spør også om jeg vill aktivere dll filen når fsx starter opp. Dette har jeg svart ja til. Så da skal vell den dll filen jeg aktiverte ligge i modul folderen til fsx?
Moderatorer Robert Hulthin Skrevet 21. september 2016 Moderatorer Skrevet 21. september 2016 Sjekk dll.xml filen under din bruker (C:\Users\dittnavn\AppData\Roaming\Microsoft\fsx ) denne skal ligge sist iflg.forum http://www.dafsim.com/forum/index.php?topic=994.0 <Launch.Addon> <Name>DafWings</Name> <Disabled>False</Disabled> <ManualLoad>False</ManualLoad> <Path>Modules\DafWings.dll</Path> </Launch.Addon> </SimBase.Document>
Roger Johannessen Skrevet 21. september 2016 Forfatter Skrevet 21. september 2016 DafWings False False Modules\DafWings.dll Står det i den ddl.xnl Og i FSX.cfg står der: C:\Spill\Microsoft Games\Microsoft Flight Simulator X\Modules\DafWings.dll.thtqockzrzniowblqbckktizizrrqtuzeletzezi=1
Geir Teigo Skrevet 21. september 2016 Skrevet 21. september 2016 det var da et rart filnavn. DafWings.dll.thtqockzrzniowblqbckktizizrrqtuzeletzezi=1 er åpenbart feil. Prøv å rename til: DafWings.dll
Roger Johannessen Skrevet 22. september 2016 Forfatter Skrevet 22. september 2016 Står slik hos meg, da jeg har endret på dette å lagret fsx.cfg på ny, lager den en ny oppføring med det samme, men beholder den jeg har endret
Roger Johannessen Skrevet 23. september 2016 Forfatter Skrevet 23. september 2016 Nå har jeg også åpnet porter i routeren, men ingenting skjer. Tror jeg lar problemet ligge å heller ta helg.
Moderatorer Robert Hulthin Skrevet 23. september 2016 Moderatorer Skrevet 23. september 2016 Opplever at FSX er vrien å få til hva det nå enn er som stopper opp
Roger Johannessen Skrevet 23. september 2016 Forfatter Skrevet 23. september 2016 Kjedelig. Eg som faktisk hadde sett frem t å prøve meg på mp. Får prøve å feile litt til her først før eg kanskje bare gir opp
Roger Johannessen Skrevet 23. september 2016 Forfatter Skrevet 23. september 2016 Skal både TCP å udp åpnes? I såfall, så skal det testes i morgen
Moderatorer Robert Hulthin Skrevet 23. september 2016 Moderatorer Skrevet 23. september 2016 http://www.dafsim.com/manuals.php Preliminary If you want to run DafWings, you must disable the other pilot clients (like FSInn, Ivap or SquawkBox) to avoid conflicts. It is important (but not mandatory) to open one TCP port (by default, choose TCP number 55008)
Moderatorer Robert Hulthin Skrevet 23. september 2016 Moderatorer Skrevet 23. september 2016 Fant noe som kan være en ide å sjekke i regedit : Ikke rot i registeret hvis du ikke vet hva du holder på med ....fort gjort å rote til ting her så hold tungen rett i munnen Good news. Fixed the issue with dafsim now coming up. Turns out window wrote a ignore command in the registry. The following is what fixed it: go to: din windows versjon her HKEY_CURRENT_USER \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows NT \ CurrentVersion \ AppCompatFlags \ Layers Deletes all entries that contain ". ~ $ IgnoreFreeLibrary .." If dafwings in part, then it can not start. This is a bug Vista / Seven / Win8 / Win10 I had 2 $ignoreFreeLibrary entries in the registry, Deleted both, and dafwings works again as normal. Hope this info will help others that have the same issue.
Roger Johannessen Skrevet 24. september 2016 Forfatter Skrevet 24. september 2016 Skal prøve disse to tipsene. Takk
Roger Johannessen Skrevet 25. september 2016 Forfatter Skrevet 25. september 2016 Ingenting av dette virket.. avinstallerer alt nå å støvsuger registeret. Prøver fra begynnelsen i morgen
Roger Johannessen Skrevet 26. september 2016 Forfatter Skrevet 26. september 2016 Så fungerer det nesten her.. Får ikke satt Pilot Callsign Skrev inn all info manuelt. La til dafwings.dll selv i fsx.cfg svar ja på om den er trusted om du fpr spørsmål om det Legg inn <Launch.Addon> <Name>DafWings</Name> <Disabled>False</Disabled> <ManualLoad>False</ManualLoad> <Path>Modules\DafWings.dll</Path> </Launch.Addon> nederst i dll.xml om den ikke er der (C:\Users\dittnavn\AppData\Roaming\Microsoft\fsx) Gå inn i routeren din å åpne port 55008 tcp Edit: Oppe å går med alt her nå Noen som blir med en tur utpå dagen?
Moderatorer Robert Hulthin Skrevet 26. september 2016 Moderatorer Skrevet 26. september 2016 Godt du fant ut av det TA kontakt på skype når du får tid
Tormod Nordskog Skrevet 19. oktober 2016 Skrevet 19. oktober 2016 Hei ! er det noen som bruker Dafsim, hadde vært artig og testet det ut til helgen.
Moderatorer Robert Hulthin Skrevet 19. oktober 2016 Moderatorer Skrevet 19. oktober 2016 Hei Tormod Sjekk på live kartet så ser du om det er noen Online http://www.dafsim.com/map/ Blir desverre ikke så mye hjemme i helgen ...... men jeg får se hva som skjer ....snakkes
Geir Teigo Skrevet 19. oktober 2016 Skrevet 19. oktober 2016 Vi var faktisk 5 stk inne i går kveld 3 i sverige og 2 i norge
Eivin Stensø Skrevet 19. oktober 2016 Skrevet 19. oktober 2016 Ikke så lenge siden jeg la inn Dafsim selv. Det virker å være veldig bra. Det var lett og installere og bruke. Jeg liker at det er integrert voice. Jeg har også lagt inn radarklienten men får stadig beskjed om at jeg ikke er kvalifisert. Kanskje jeg må ha noen flere timer som pilot først.
Moderatorer Robert Hulthin Skrevet 19. oktober 2016 Moderatorer Skrevet 19. oktober 2016 Du er nå klarert for ATC Eivind var glemt å huke av for det i serveren :-[ Lykke til
Geir Teigo Skrevet 23. oktober 2016 Skrevet 23. oktober 2016 Robert: av en eller annen grunn forsvinner haken fra Eivins konto. Hvis det skjer igjen, må vi prøve å lage konto på nytt tror jeg, evt. lage en egen ATC konto til han
Eivin Stensø Skrevet 23. oktober 2016 Skrevet 23. oktober 2016 Takk for hjelpen! Det har fungert en stund nå. I går fikk jeg testet det ut ordentlig. Det funker veldig bra. Enkelt og greit og lett å lære
Anbefalte innlegg