Guest Posted January 31, 2001 Posted January 31, 2001 Hei alle sammen, Ja nå kan dere angre, dere som ikke er natteranglere. Ikveld hadde vi tidenes største Valdres-flyin gjennom tidene. Etter en litt krokete og vanskelig samling, med fly som studerte terrenget litt mye, mens andre var mere interressert i det som var høyere oppe, fikk vi fylt appron på Fagernes til randen til slutt. Deltakerne VBX027, VBX114, WF109, LN-AOS, SAS290, LN-RTG, og VBX118 fløy fra Fagernes til Oslo - Gardermoen under kyndig rettledning fra ATC - Trond Fossen. (sorry hvis jeg glemte noen) Tror alle var i lufta samtidig til slutt, og vi kom alle (unntatt en, grunnet 0 sikt på ENGM denne kvelden) trygt frem til flatmarkene på Romerike. Grunnet samme fly, ble rullebane 01R stengt, så alle måtte benytte 01R til landingen, i en sikt som tidligere nevnt var lik 0. Undertegnede så rullebanen når jeg passerte jernbanelinjen. Underveis traff vi på en utlending, (som sikkert fikk sjokk av å treffe så mange fly på en gang mitt på natta i Norge) som skulle til Værnes. Trond fikk selvfølgelig loset ham trygt til bestemmelsestedet sitt. Dette var en KJEMEPGØY affære, så dette syns jeg vi må gjenta!!!! Var snakk om ny tur, ( og som vanlig fikk jeg ikke med meg alt) ikveld blir vel det (31. januar) i Bodøtraktene og med start i nitiden. ALLE er velkommen til uhøytidelig flytur online. Jo flere jo morsommere.......... Natti natti ;-)) Arnt kalseth VBX118 Quote
Trond Fossen Posted January 31, 2001 Posted January 31, 2001 Ja, dette var kjempegøy! Det var 7 fly i Oslo TMA på en gang og til sammen var det 9 flighter. Det er ganske imponerende på en tirsdags-kveld/natt! Men Arnt, du sliter fortsatt litt med navnene på disse rullebanene på Gardermoen, for det du prøver å si er vel at 01L ble stengt. Hehe, jaja, vi sees nå uansett i Bodø i kveld. Vennlig hilsen Trond [Endret av Trond Fossen 31-01-2001.] Quote
Einar Halvorsen Posted January 31, 2001 Posted January 31, 2001 Hei Takk for en kjempetur fra ENFG-ENGM. Spennende å lande med 0 sikt på ENGM. Mener neste tur skulle gå fra Narvik, inn Rombaksfjorden, til høyre over Skjomfjellene og ned til Bodø. Det kan bli en veldig fin tur med en flott utsikt over de Nord-Norske fjorder og fjell. (forutsatt det ikke blir overskyet eller tåke) [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/grin.gif[/image] VBX114 [Endret av Einar Halvorsen 31-01-2001.] Quote
ernst-rolf albrigtsen Posted January 31, 2001 Posted January 31, 2001 Til tross for at æ skrapa opp asfalten på 01L i null sikt og frozen fog så må dette gjentas snart! Men er usikker på i kveld. Det var kjempekult! Ideen med start i Narvik og sørover til Bodø er god og med det været som er i dag vil det bli en nydelig tur visuelt, egentlig burde vi starta akkurat nå kl.15:00 for det er et fantastisk lys utenfor nå,vindstille og klar himmel! Quote
Guest Posted February 3, 2001 Posted February 3, 2001 Jeg var jo med litt da arnt..... ------------------ Håvard Olsen VBX-125 Quote
Recommended Posts