Jump to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Flightsim.no

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Sette throttles osv i ms2024

Featured Replies

Hei alle sammen og Godt Nytt År!

Har endelig tatt steget over i MS2024 og MS2020 er historie for min del. Med PMDG 737-800 blir dette en drøm tor jeg. Men så langt sliter jeg med min FlightsimPM throttle for 737èrn. Hvor setter jeg axene for throttle, speedbrak og flaps i MS2024/settings. Ryterne på Throttelen er OK da jeg setter de i FSUIPC, men finner ikke hvor jeg setter axene i settings MS2024. Noen som har et hardt tiltrengt tips til meg. Ellers er min Thrustmaster Boeing Yoke satt opp med viewer og annet snaks, så den er grei.

Dette med akser og assignments er noe Asobo virkelig har bommet på i MSFS. MSFS2020 var det overkommelig, mens i MSFS2024 er det fullstendig kaos og ekstremt lite intuitivt. Det finnes en del videoer med guider på Youtube som kan hjelpe deg på veien. Du har også denne:

https://flightsimulator.zendesk.com/hc/en-us/articles/16459737949980-Controller-Settings-FAQ

Selv bruker jeg en kombo av Fsuipc og MSFS24, men vegrer meg for hver gang jeg må endre på noe eller oppdager at noe mangler. Personlig så klarer jeg ikke fatte å forstå at det skal være mulig å lage noe så forferdelig dårlig som det de har kommet opp med, de klarer knapt å kalle assignments for noe fornuftig slik at de er mulig å søke opp å få korrekte treff. Etter mitt syn er det laget for å teste mitt nordnorske vokabular.

• Author

Takk for svar. Fikk programert alt i går og pusha ut for min første flight i ms2024 og PMDG737-800, men nei da. Skulle kalibrere stikke og pedaler ( Boeing TCA yoke og WinWing pedaler ) men begge var helt døde. Da ble jeg deppa etter tre fulle dager med jobbing. Spurte ChatGPT og den anbefalte meg å programere alt i FSUIPC, men jeg er skeptisk. Som du sier har jeg også delt dette mellom FSUIPC og simmen. Har en FlightsimPM B737 Throttle og den er programert i FSUIPC untatt selve Throttle spakene , speedbrake hendel og Flaps hendel, de er programert i MS. Du sier at du også har delt dette mellom FSUIPC og MS, hva anbefaler du. Ja, må si at man blir litt oppgitt i perioder.

Jeg vet ikke hva jeg anbefaler for å si det slik. Jeg ville helst kunne hatt alt i fsuipc og hatt back up av ini filen slik at jeg slipper dette ved en eventuell fresh installasjon, men jeg har også opplevd noen utfordringer med enkelte akser dersom de programmeres via fsuipc. Spesielt flaps og spoiler. Så i dag har jeg bare spoiler i fsuipc av de to. Sant skal sies sies at jeg har mistet litt oversikt over hva jeg har satt opp hvor og måtte sjekke det nå før jeg svarte deg. Som jeg skrev tidligere så er dette helt hinsides elendig utført av asobo, så jeg har kommet til et punkt nå der det bare virker med PMDG, Fenix og Inibuild sine airlinere og jeg tør ikke røre eller endre på noe i frykt av å måtte starte på nytt. Vet at svaret mest sannsynlig ikke gjør deg klokere, men heller er nærmest like rotete og uoversiktlig som asobo sin løsning P

• Author

Takker for svaret Stian. Som nevnt virker alt meg helt perfekt slik jeg vil ha det men ikke yoke og pedelar. På ypoken fungerer alle brytere som programert men det axene som er problemet. Får vel bare forske videre. Lagt inn en tråd på PMDG forumet, en har svart atdet er et kjent vel omtalt problem uten å gi meg noen linker til disse emnene, er 226 sider å bla igjennom bare innen b737 på forumet, så man må ta det litt systematisk å bruke tid på det, lets hope sier jeg til meg selv.

Takk igjen for ditt svar, enig det du beskriver mtp FSUIPC men har funnet ut den heller ikke er noe verdensmester på axer.

mvh

Morten