Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Flightsim.no

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ny vNorwegian på VAMSYS

Featured Replies

Ønsker å presantere en ny Virtual Airline, vNorwegian! Nyoppstartet i November på VAMSYS nettverket.

Etter litt om og men så har jeg og en håndfull andre startet opp en ny Virtual Norwegian for de som liker å simulere Virtuelle flyselskap.
Det finnes jo en godt etablert Virtual Norwegian allerede, men vi følte at det har stagnert litt der de siste årene og det er ikke like aktivt staff osv. der som man kanskje skulle ønske

Hva tilbyr vi som ingen annen Virtual Norwegian gjør?

• Liveries til hele flåten for PMDG 737-800 i MSFS 2024 eksklusivt for vNorwegian piloter (Laget av den velkjente maleren Håkon Aanerud fra Hues teamet)

• Dokumentasjon som SOP, Checklister basert på det ekte flyselskapets manualer (Simplifisert og skrevet om til å passe flight simulator use) med mer på vei

• Vi tracker Blokktid som man gjør i virkeligheten istedet for flight time som mange andre VAer gjør.

• Et realistisk rank og point system som belønner piloter for å fly så realistisk og etter prosedyrer som mulig

• Et veldig aktivt miljø, vi driftes av flere IRL Crew fra det virkelige flyselskapet og har tilgang på ressurser som gjør oss enda mer accurate og up-2-date enn andre Virtual Norwegians kan være!

Høres det spennende ut? Bli gjerne med idag! Vi har ingen aktivitets krav (for x antall flyvninger i måneden osv)! Du er hjertelig velkommen 😄

Nettsiden vår https://vnorwegian.net/
Registrer deg her! https://vamsys.io/register/vnorwegian

(og om SAS er min din greie så drifter vi også den eneste vSASen på markedet som ikke kjører masse fake ruter eller rutenettverk fra 19-pil og bue)
https://virtualsas.net/

• Author
8 hours ago, Torbjørn M said:

Veldig bra initiativ og utrolig stilig video! Som Bjarte Tjøstheim vill sagt det: profft!

Takker! 😄 Vi prøver å legge oss på et høyt nivå!
Med chaseplane i FS24 er det også endelig mulig med comeback på video promo fronten. Lagde jo masse reklame for FlyTampa, Imaginesim osv i P3D tiden. Nå ser det ut til at det blir MK-Studios Roma V2 Trailer som står for tur!

Siden dere bruker så mye energi på å "snakke ned" andre Virtual Norwegian så tenker eg det er greit å kommentere et par punkt:

Vi tre som drifter "Orginale" Virtual Norwegian, har gjort det siden 2009 og vil naturligvis variere i hvor mye man er synlig aktiv i det daglige ettersom livet tar over med sine prioriteringer.

Målet vårt har aldri å vere veldig synlige, men drifte et VA som går stort sett av seg selv, ha god webside med oppdatert tidtabell, flåte og (eget) loggesystem.

Vi synest derfor det er dårlig timing å påstå at det har stagnert siste årene ettersom vi nettopp har lansert vår nye webside 20. desember(vi har ved jevne mellomrom forbedret siden, pilotklient og forbedret slik at dette er så ajour som overhode mulig uten å vere på innsiden av rutekontoret til Norwegian :). Det klarer vi ganske bra, siste oppdatering av siden så vil vi følge det offentlige ruteprogrammet uke for uke.

Senere år har vi også innlemmet produksjonen til Widerøe i vår drift, slik at det bør vere noe for en hver smak.

Vi vil nok aldri komme til å bli dominerende i verken kommunikasjon eller aktivitet på siden/discord og har aldri hatt målet om det.

Det registreres at alle i staffet i den nye har/har hatt medlemskap hos oss, men vi kan ikke se at det har vert et stort ønske om å bidra til å forbedre det dere evt har savnet.
Skuffende når dere bruker så mye fokus på å snakke ned andre VA og påstår ting som ikke nødvendigvis stemmer.

Når det er sagt, så ønsker vi dere lykke til og mye suksess. Vi har en felles interesse av aktivitet i den virtuelle flyverdnen slik at man holder på simmerne og gjør det morro å drive med dette.

Edited by Jan Tore Elvheim

• Author

Hei Jan Tore. Takk for melding. Jeg må si det har ikke vært vår hensikt å "prate ned" Virtual Norwegian som dere drifter og vil ikke påstå at jeg har brukt veldig mye energi eller dedikasjon i posten her til å si stort heller. Jeg har selv vært medlem hos dere siden 2013-2014 og flydd et tusentalls timer, laget 4-5 reklame filmer opp igjennom osv. og vært aktivt medlem hos dere.

Med stagnere så mener jeg vel mest at det bare har blitt stille i det siste, dette har jeg ikke vært alene om å synes og jeg var ikke klar over at nettsiden var oppdatert. Det skjedde bare noen dager før jeg lagde denne posten.

Vi starter heller ikke opp vår vNorwegian for å bli større eller konkurere mot dere, vi hadde bare andre ønsker for hva vi ville en Virtual Norwegian skulle være og vi ønsket å ta det i egne hender. Vi har piloter som ønsker å fly for begge VAene samtidig, noe vi ikke personlig sier noe på heller.

Jeg vil si meg litt uenig at jeg har snakket ned noen andre VAer, det er vel heller bare at vi snakker oss selv opp litt som man gjerne må gjøre for å virke attraktiv for nye folk. En ny VA vil naturlig ha et ønske om å markedsføre seg litt, så beklager jeg om dere føler at vi har gjort dette på en dårlig måte. Det er uheldig at det skulle taes ille opp/misforstås.

Ønsker også dere lykke til videre, og håper å se dere fortsette i mange mange år fremover! Dere har vært en av mine favoritt VAer opp igjennom tidene 😄

Edited by Henrik Isaksen

• Author

Vi jobber for tiden med å lage en replica av Norwegian sin EFB for flight sim use! Hva slags features som kommer med denne er ikke helt klart enda men deler noen screenshots under for dem som skulle vært interessert!
Den blir i første omgang web-based, og kan fint brukes på iPad! WIP alt sammen her, også er vi forsiktige med å ikke lage noe selskaps sensitivt

a42759684b71fab63534e9cd09b06b2a.pnga74c84e7ff8065ffd2f3b77f65fe2b16.png992ae1efca36a2e3f99d74d56d1b0096.png73f01a6e6b34655f5ab6f8d93ef31e7b.png

Edited by Henrik Isaksen

• Author

vNorwegian har nå oppnådd 1000 registrerte piloter, og har på 3 måneder flydd totalt 9400 timer, registrert over 4700 flyvninger, og dekket en total distanse på over 3,2 millioner nautiske mil! 😄
Det har gått over alle forventninger. Nå gjøres finishing touches på EFBen før den gis ut til våre piloter. Denne er en sann replica av den EFBen de bruker på det ekte flyet og man kan gjøre alt fra
fuel checks, notater til performance calculations og temperature corrections. Veldig stolt over denne. Legger ved litt nye previews under!

tkof.png?ex=69a4701d&is=69a31e9d&hm=ebcebf6c2b414e8d932c59f7e394fd2ac70a0d69f1d0deb3fea8107aaac079d3Image1.png?ex=69a3e9ed&is=69a2986d&hm=d0233c33d93e47cf75acb469ca04007b06db3441539e8290e6eacf599ceabb35&Image3.png?ex=69a3e9ee&is=69a2986e&hm=50398bf78425d69e5d8011eebb6bececf593cc94280304de3841eee316f5a752&IMG_1004.jpg?ex=69a4b5a3&is=69a36423&hm=08ab234cada1c76a12b308ae96939b95569686555695a147af391bc12e8f54c7

Stilige greier. For en uinvidd, hva er VAMSYS?

En egen portal for virtuelle airlines? Flyr man på vatsim eller velger man selv? Denne delen av simming er helt ukjent for meg.

• Author
2 hours ago, Dag Erik Lund said:

Stilige greier. For en uinvidd, hva er VAMSYS?

En egen portal for virtuelle airlines? Flyr man på vatsim eller velger man selv? Denne delen av simming er helt ukjent for meg.

Det stemmer, VAMSYS er en slags portal for Virtual Airlines. Det er der man booker flights og om man linker simbrief profilen sin; alt av flightplanning.

Man laster ned en flight tracker som heter Pegasus (som er VAMSYS sin «Acars software»). Når man da har booket en flight, og står klar på gate i simmen så trykker man på «Start Flight» i Pegasus. Når man da har gjort ferdig flighten trykker man på Send PIREP, så blir flight time og alt annet av flight data sendt til VAMSYS.

Om du ønsker å fly på vatsim samtidig er helt opp til deg, det viktigste er at du tracker flighten med Pegasus. VAMSY er bare en portal for å logge flytid og simulere litt at man jobber som en pilot 😄

Edited by Henrik Isaksen