October 17Oct 17 === Da min X-terne hardisk på 12 GB, hvor jeg hadde lagret, alt av matrialet til 2020 og 2024,gjennom 5 års lagring. Gikk tapt.Da jeg ved en feiltakelse, skulle reinstalere Windows 11 på nytt, klarte jeg å formatere,(slette) min 12 GB X-tern hardisk.Kan noen gi meg tips, om et Recovery program som virkelig duger. Pris ingen betydning.
October 17Oct 17 Har vært borti flere Linux baserte, men husker ikke i farten navnet på disse. Brukes vel i hovedsak til forensics men krever litt kunnskap.
October 17Oct 17 Author 1 minutt siden skrev Jan R. Storelvmo:Har vært borti flere Linux baserte, men husker ikke i farten navnet på disse. Brukes vel i hovedsak til forensics men krever litt kunnskap.Jan`Kan jeg bruke Linux baserte , på Windows11.?
October 17Oct 17 Nei, men mange forensics verktøy er laget for Linux men finnes helt sikkert også Windows baserte. Du får nesten søke litt rundt. Mener også å ha vært borti firmaer som gjør denne type jobb, men aner ikke hva det i så fall koster.
October 18Oct 18 Gjelder kanskje ikke for reformaterte disker?Prisliste privatperson – Ahlberg Data AB
October 18Oct 18 Du kan hente ut alt av harddisker. Selv etter formatering og skadde disker. Men dette krever en del kunnskap og verktøy som privatpersoner normalt sett ikke sitter på. Første spørsmål du må stille deg er hvor viktig disse dataene er? Hvis det kun er snakk om addons til FS2020 osv. over 5 år så er nok alle disse utdatert og må allikevel oppdateres. I så fall vil jeg påstå det er bortkastet tid å prøve å gjenopprette disken. Last ned på nytt. Mestparten vil heller ikke fungere i 2024. Har du private filer der av stor betydning blir selvsagt saken noe annerledes.
October 18Oct 18 Author 1 time siden skrev Jan R. Storelvmo:Du kan hente ut alt av harddisker. Selv etter formatering og skadde disker. Men dette krever en del kunnskap og verktøy som privatpersoner normalt sett ikke sitter på. Første spørsmål du må stille deg er hvor viktig disse dataene er? Hvis det kun er snakk om addons til FS2020 osv. over 5 år så er nok alle disse utdatert og må allikevel oppdateres. I så fall vil jeg påstå det er bortkastet tid å prøve å gjenopprette disken. Last ned på nytt. Mestparten vil heller ikke fungere i 2024.Har du private filer der av stor betydning blir selvsagt saken noe annerledes.Takk for innspill og oppmuntring. Jeg biter i gresset og har startet med nye nedlastinger, det tar tid, men ok. Igjen takk for svar.👍👍PS...Med 1000/1000 Fiberlinje så går det rellativt fort.!
October 18Oct 18 Om det er noen trøst så måtte du uansett gjort det om du hadde hatt disken din med alle utdaterte FS2020 addons 😉Og med 1000/1000 linje så kan man egentlig ikke klage heller 😄