Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Flightsim.no

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Flightsim.no var treeeg i natt

Featured Replies

Jeg la ut Lennart's texturer i går, og etterpå ser det ut som om "halve verden" har linket opp siden med filene hans. Dette medførte at 1000+ stykker forsøkte å laste ned 70 MB hver, med det resultatet at alt ble sirup på webserveren.

Nå har jeg et script som synkroniserer filene på webserveren og ftp-serveren slik at trafikken skal ledes til ftp-serveren, og dette skal gå hver natt ca. klokken 0100. (dette er for å gjøre det enkelt for meg å vedlikeholde dette, siden jeg da bare har en server å forholde meg til)

Nå gjorde lasten på serveren at dette skar seg i natt, og alle fortsatte derfor å hente filer fra webserveren.

Når jeg logget på tidlig i dag var det omtrent umulig å komme inn på flightsim.no, men dette er nå fixet siden texturene nå hentes fra ftp-serveren. (Og det hentes ennå texturer hvert minutt....)

Jeg må bare beklage at ting gikk tregt for de som var innom i går kveld/natt, men jeg håper dette er noe som ikke skjer flere ganger.

------------------

Dag Johansen

Det så jeg...

Det tok jo 40 år å vente på sidene(selv om jeg var en av de som holdt på å laste ned texturer...)

------------------

LN-STO

Jeg lastet ned texturene og brukte over 3 stivetimer før jeg fikk alt i boks.

Oddbjørn