Vegar Mikalsen Posted December 21, 2003 Posted December 21, 2003 Heisann! Skal det være sånn, eller kan jeg gjøre noe med at alt som skal vises som 0 (null), vises som bokstaven Ø i stedet for? Og hvordan konfiguerer jeg i asrc .1 slik at jeg kan bestemme hva jeg skal trykke når jeg vil transmitte? Quote
Guest Posted December 21, 2003 Posted December 21, 2003 Sånn ble det pga. den nye skrifttypen i ASRC 1.1 . Går visstnok heller ikke an å skifte skrifttype. Quote
Fredrik Hoel Posted December 21, 2003 Posted December 21, 2003 Sånn ble det pga. den nye skrifttypen i ASRC 1.1 . Går visstnok heller ikke an å skifte skrifttype. Hadde vel funket å trikse litt med filnavn? F.eks kopiere verdana og kalle den hvaFontenTilASRCHeter.font eller hva d nå er.. hehe Quote
Guest Posted December 22, 2003 Posted December 22, 2003 Joda, men tenk da på hvordan det ville bli seende ut når du har bruk for Verdana ? EDIT: Her er man så trøtt at man ikke klarer å lese innlegg engang. Joda, det kunne jo kanskje vært en mulighet? Will make a try. Quote
Hans Utne Posted December 22, 2003 Posted December 22, 2003 Hvis noen av dere har sjekket tidligere utgave av ASRC, så fortell meg hvordan dere så forskjell på 0 og O, dvs null og bokstaven O. For å unngå forveksling, så er det "vanlig" både for telefoni (voice) og telegrafi (morse) så skrive Ø for null, og O for Oscar. Æ, Ø og Å benyttes jo ikke internasjonalt, og dette er en av grunnene for valget av Ø, samt at den er lett å oppdage. Hvis dere endrer ascii-koden så kan dette gi uante konsekvenser Mvh Quote
Guest Posted December 22, 2003 Posted December 22, 2003 Jada, jeg er klar over dette. Begynner gradvis å venne meg til det. Poenget var at når man er vant til en måte å se ting, så kan det bli litt knotete når de forandrer seg plutselig. Quote
Stig Sandnes Posted December 24, 2003 Posted December 24, 2003 For å endre knappen man bruker for å sende, skriver man ".ptt <knappen> <enter>" (ptt = push to talk) Quote
Recommended Posts