Jump to content

Recommended Posts

Posted

Heisann!

Skal det være sånn, eller kan jeg gjøre noe med at alt som skal vises som 0 (null), vises som bokstaven Ø i stedet for? Og hvordan konfiguerer jeg i asrc .1 slik at jeg kan bestemme hva jeg skal trykke når jeg vil transmitte?

Posted

Sånn ble det pga. den nye skrifttypen i ASRC 1.1 . Går visstnok heller ikke an å skifte skrifttype.

Posted
Sånn ble det pga. den nye skrifttypen i ASRC 1.1 . Går visstnok heller ikke an å skifte skrifttype.

Hadde vel funket å trikse litt med filnavn? F.eks kopiere verdana og kalle den hvaFontenTilASRCHeter.font eller hva d nå er.. hehe ""

Posted

Joda, men tenk da på hvordan det ville bli seende ut når du har bruk for Verdana ""?

EDIT: Her er man så trøtt at man ikke klarer å lese innlegg engang. Joda, det kunne jo kanskje vært en mulighet? Will make a try.

Posted

Hvis noen av dere har sjekket tidligere utgave av ASRC, så fortell meg hvordan dere så forskjell på 0 og O, dvs null og bokstaven O.

For å unngå forveksling, så er det "vanlig" både for telefoni (voice) og telegrafi (morse) så skrive Ø for null, og O for Oscar. Æ, Ø og Å benyttes jo ikke internasjonalt, og dette er en av grunnene for valget av Ø, samt at den er lett å oppdage.

Hvis dere endrer ascii-koden så kan dette gi uante konsekvenser ""

Mvh

Posted

Jada, jeg er klar over dette. Begynner gradvis å venne meg til det. Poenget var at når man er vant til en måte å se ting, så kan det bli litt knotete når de forandrer seg plutselig.