Jump to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Flightsim.no

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Cockpit-tur i Widerøe, er det mulig?

Featured Replies

Skal ut og fly om ei vekes tid med widerøe, og i den forbindelse lurer eg på om nokon der ute har fått gleda det er å i sitte i cockpit hos widerøe? Sist eg reiste med dei såg var nemlig en av ylvis-karane med flyet og han sat i cockpit!

Så det eg lurer på er kor eg eventuelt kan henvende meg med ein slik forespørsel, og om eg muligens har for dårlig tid??

Nå vet ikke jeg hvor du skal reise ut i fra, men ett tips kan jeg gi deg. Spør personalet når du sjekker inn om de har mulighet til å forhøre seg med kapteinen om det hadde vært mulig for deg å sitte i cockpit. Ved små stasjoner så er det stortsett de samme personene som sjekker deg inn, som gjør vekt og balanse og de har naturligvis lettere for å spørre kapteinen. Jeg jobbet selv ved Narvik flyplass før Widerøe sluttet å fly der og jeg tror ikke jeg noen gang var borti noen som fikk nei til å sitte i cockpit så lenge operative forhold tilsa at det var greit. Men husk, det verste du kan få er nei...

Det er store muligheter for at du få sitte i cocpitn hos Widerøe. Hadde selv 5-6 turer i cocpittn hos Widerøe ifjord. Jeg spurte hvær gang jeg reiste med de, og fikk nei kun en gang.

Lykke til, og god tur

Med vennlig hilsen

Steinar Grindstein ""