Gå til innhold

Liste over callsigns...


Daniel Gjerstad

Anbefalte innlegg

Hei!

Flere ganger når jeg sitter som ATC, så kommer det et fly med callsign f.eks. DLH405 (er ikke det Lufthansa?). Jeg har ikke peiling hva jeg skal kalle flyet, så jeg må spørre piloten om det.

Finnes det en liste over hvilke VA de forskjellige callsigns'ene hører til? Den må jo oppdateres litt ofte da, men jeg tenkte på de aller største.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!!

DLH er ikke et callsign som bare brukes av VA. Det er også den korrekte ICAO-koden som brukes i real-life og selskapet er som du sier Deutsche Lufthansa, A.G. Callsign du da skal bruke er "Lufthansa"

Liste over forskjellige VA sine callsign vet ikke jeg noe om, men det er kanskje lettere om du finner en liste over real-life callsign da de ofte er brukt av VA`s.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Daniel Gjerstad:

Finnes det en liste over hvilke VA de forskjellige callsigns'ene hører til? Den må jo oppdateres litt ofte da, men jeg tenkte på de aller største.

 

Hei.

Her er VATSIM's offisielle callsign liste for VA'er.

Her ser du f.eks at Virtual Coast Air har VBX som text ID og COAST som voice callsign (Ikke Coast Air som jeg har hørt de fleste si).

Jan Roar Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...