Gå til innhold

Noen som bor i KRS området?


Lars C Hoff

Anbefalte innlegg

Hei

Det ligger i gåavstand fra terminalen. Du ser det med en gang du kommer ut av terminalen. Selve leiren ligger paralelt med stripen på norsiden av flyterminalen. Det er en fin leir som er blitt meget bra oppusset de siste åra. Befalskassernene holder hotell standard. Maten var ivhertfall meget bra. Hva slags kurs skal du på. Jeg har selv gått flere år på Kjevik og trivdes ok.

MVH

Kjetil O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nettopp ferdig med rekruttskolen på Værnes, og skal bli bakkeutstyrsassistent. Blir stasjonert på Rygge, Ørland, Bodø, Bardufoss eller Andøya. (Håper på Bodø) Har hørt at maten skal være veldig god der nede. Det som var litt kjipt med Værnes var at leiren lå så langt unna terminalen som det gikk an å komme.

PÅ den annen side, den lå jo rett ved rullebanen [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Noen som vet noe om kasernene for oss vanlige Flysoldater?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

Jeg har jobbet på Befalsskolen på Kjevik i tre sommerferier nå og stortrivdes der nede. Kasernene der du skal bo ligger litt tilbaketrukket fra flystripen, men fra spisesalen har man steinkontroll over både 04 og 22. Det samme gjelder fra kantinen. Vanskelig å konsentrere seg om maten da. Det er til tider svært stor aktivitet der. Mye skoleflyging og i tillegg opererer Braathens (737-400, 500, 700), SAS (DC9-41 og 737-600), Coast (Jetstream-31), KLM Cityhopper (Fokker 50) og Maersk (737 og Fokker 50) i tillegg til endel charter. Hovedveien går langs hele rullebanen, og flymessig sett er dette en helt genial plass å være på. Rullebanen er relativt kort, hvilket er grunnen til at SAS ikke opererer med MD der. I tillegg blir det en del spenstige innflyvninger i forbindelse med at det kan være krafig sidevind under innflyvning på 22.

DANIEL SKJELDAM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den heftigste turbulensen jeg noen gang har hatt, hadde jeg med en b737-500 på innflyvnigen til kjevik. Det rista som bare det fra nedflyvningen starta til vi traff bakken. Til tross for de vanskelige forholdene så landa pilotene flyet veldig bra.

Den beste landinga jeg har hatt på kjevik hadde jeg på en tur fra Oslo der Kronprinsen var med i samme flyet. Kjente nesten ikke at vi tok bakken [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...