Gå til innhold

Framerates i FS2000, hva med en test?


Sven Morten Hesjevik

Anbefalte innlegg

Jeg ser at det diskuteres ganske mye omkring hva som er godt nok av "hardvare" for å kunne kjøre fs2k på en tilfredstillende måte. Jeg må si at jeg lurer selv også. Sitter her med en oldis på 166MHz....

Det betyr at oppgraderingens tid er kommet - for flere enn meg ser jeg. I den forbindelse ville det jo vært veldig lurt å vite hva som funker tilfredstillende med fs2k og Norway scenery (for det er jo det vi bruker mest).

Da kom ideen. Hva med å legge ut en tabell der vi kan rapportere inn framerates og hvilken datamaskin vi bruker. For at dette skal bli samenlignbart er det klart at vi må sette noen kriterier. Her er mitt forslag:

Sim-type, hovedkort, prosessor, minne, grafikk-kort

Videre må vi enes om hvor test av framerates skal foregå. F.eks ved terminalen på Gardermoen og ved en av småflyplassene nordpå som ikke har så tett scenery. Hva med Hammerfest?

Dette kan jo godt legges ut her på flightsim.no (Dag?), men hvis det ikke er mulig kan jeg legge det ut som en egen hjemmeside.

Hva syns dere? Var det en god ide eller er jeg helt på jordet?

------------------

SMH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra idé med en tabell. Flera kriterier måste uppfyllas. Alla måste använda samma inställningar i FS98, ground shadows, scenery density, samma plan t.ex C 182S, 800 el. 1024 och så vidare. Enklast är väl att klicka default på allting. Tänk också på att avaktivera alla ikoner längs ner till höger på skärmen, bredvid klockan. Installera gärna "frate" som mäter genomsnittet.

Åke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...