Gå til innhold

NORFLY


Gjest

Anbefalte innlegg

Har et spørsmål til dere der ute. Jeg chartret i 1977 et fly for en tur fra Sola til Aberdeen, alt jeg vet om dette flyet er at det var en to motors propeller nokså stor kansje en DC-et eller annet. Firma som eide flyet eller leide det het NORFLY.

Jeg har forsøkt over lenger tid å finne ut av dette, men må nok melde pass her. Håper noen av dere har svar til meg, kansje også flyet det dreier seg om, for bruk i FS98

 

Takk

------------------

LN-AFO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker kanskje feil fra den tiden jeg løp rundt med bremseklosser og aggregat:

Tror de hadde 2 eller 3stk CV-580 moddet med turboprop.???

Den ene eller alle ble solgt/omlakkert til Partnair. Lakkeringen var ikke så omfattende.

Hvis jeg har rett så har du flyet med litt anderledes lakk i filbiblioteket.

PS Kjetil.

Den på flymuseet (ex SAS?) var det en gjeng med entusiaster som holdt liv i. Het noe sånt som "Norwegian Metropolitan Club". De fløy rundt på flystevner og tjente penger på seightseeing. Men når man flyr passasjerer så er det endel krav som dukker opp. Bl.a nødlys lyslist i gulvet. Dette hadde de ikke råd til og flyet havnet på museum.

[Edited by Øystein Eker 29-10-1999.]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...