Gå til innhold

Northern Norway Flyin 270800


Frode Mæland Strand

Anbefalte innlegg

Hei!

Det blir et nytt Northern Norway Flyin førstkommende søndag 270800 kl. 19-22 UTC (=21-24).

Forhåpentligvis blir de aller fleste posisjoner nord for Trondheim bemannet, og vi håper at riktig mange piloter tar turen nordover.

Det blir denne gangen ingen registrering for piloter, interesserte kontrollere kan sende undertegnede en mail på flyin@maeland.com der de inkluderer rating og en prioritert liste over posisjoner de kan tenke seg.

Velkommen til Northern Norway Flyin!!!!!

 

MVH

-Frode

------------------

SATNOR3

Event Coordinator

http://home.sol.no/%7Ees/" TARGET=_blank>VACC Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Foreløpig har jeg bare 4-5 controllere (og venter derfor litt med å publisere position list), håper inderlig at det finnes flere kontrollere som er interessert! I så fall kontakt meg gjerne på flyin@maeland.com

Når det er sagt, BLIR det flyin uansett, vi som er der klarer å handle rimelig mye traffic.

 

Med håper_på_flere_kontrollere-hilsen

-Frode

------------------

SATNOR3

Event Coordinator

http://home.sol.no/%7Ees/" TARGET=_blank>VACC Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Frode!

Jeg er et nytt medlem av denne diskusjons boxen, men jeg holt på en del med atc med ch-server og ch-client, men jeg vil prøve på noe nytt, så jeg har lastet ned pro controller og startet det men jeg må skrive inn ip, username og password.

Hvordan Får jeg atc lisence til til pro controller.

Du sjønner jeg har veldig lyst å være med NORTHERN NORWAY FLYIN på søndag som atc over ENTC eller ENAT eller ENVA.

Håper på et Snarlig svar.

 

Venlig hilsen

John Aleksande Moen

------------------

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Norge bruker man fremdeles Battle Com som voicetjener på egen server.

Forskjellen på om en flyveleder benytter voice eller ikke fremkommer av påloggingsnavnet. Som eksempel ENOS_CTR indikerer at flyveleder ikke benytter voice, ENOS_V_CTR indikerer at flyveleder er tilgjengelig på voice. Det er altså _V_ som utgjør den store forskjellen.

 

Velkommen ombord

Bjørn Ramsland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei John Aleksander

Hvorda får jeg atc lisence til til pro controller.

Du sjønner jeg har veldig lyst å være med NORTHERN NORWAY FLYIN på søndag som atc over ENTC eller ENAT eller ENVA.

Du må registrere deg hos Satco. Klikk på VACC Norway-linken på forsiden her og videre til registrering så får du etterhvert ATC-kode og passord. Det kan ta noen dager før du får dette fra Satco

Velkommen ombord/on Air

Hilsen Einar

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Her kommer controller assignments for Northern Norway Flyin 270800:

ENBD_S_CTR 126.300 Roar Sandøy

ENBD_N_CTR 126.450 Bjørn Ramsland

ENBO_APP 119.700 Bobbo Kristoffersen

ENTC_APP 123.750 Trond Fossen

ENDU_APP 118.800 Håkon B. Aarøen

ENTR_CTR 125.700 Stian Czybulla

 

Andre enheter vil bli bemannet etter behov og tilgjengelig personell. Operativ uteleder er Roar Sandøy, som vil sitte som ENBD_S_CTR.

 

Møt gjerne opp et kvarter før (=1845 UTC).

Lykke til, happy landings :-)

 

MVH

Frode Mæland Strand

------------------

SATNOR3

Event Coordinator

http://home.sol.no/%7Ees/" TARGET=_blank>VACC Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. funnet ut at CyberCity's linjer funker ustabilt med BC/SB/PC.. personlig er jeg nå i en dødperiode i flyinet - har ikke kontrolert på mange måneder... (beklager til Harald som ble satt til en sinnsykt stor holding runde)... men d ser ut som ting ellers flyter bra.. Evenes_TWR var vist en utsatt posisjon som ingen satt ved.. men ellers ser d pr. 22.45 ut som om ting går bra [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Dette er morro =)

mvh Håkon / ENDU_APP

------------------

Håkon Brekke Aarøen

(Keyboards, Hammond B3, Fender Rhodes)

haakon@ringnett.no

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her og er i ferd med å avslutte kveldens kontrollering som Tromsø approach. Det var riktig nok litt få arrivals, men til gjengjeld mengder med departures. Ville egentlig bare takke alle for en ypperlig kveld. Utenom stakkars Freddy da som tydeligvis hadde erta på seg en av internets mange underfundige guder (lykke til neste gang).

Gleder meg til resten av høstens flyins! Er gjerne med på flere nordnorske også jeg, dette var moro!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så var høstens Northern Norway Flyin over.

Vi hadde svært god ATC-dekning, og det var også mange piloter som tok turen nordover (30+). Dessverre ble vi en del plaget med lag, spesielt i starten av arrangementet. Dette skyldes for en stor del at søndager tradisjonelt er den store flyin-kvelden, og at det derfor blir uforholdsmessig stor belastning for serverne.

Voice er og blir et problem i forbindelse med flyin. BFC har tradisjon for å ikke takle alt for mange forbindelser, og under flyin står ofte problemene i kø. Dette skjedde også denne gangen, men text-systemet er godt og gjennomprøvet, og så vidt meg bekjent kom alle fly seg både opp og ned sikkert. Vi i VACC Norway vil gå igjennom voice-problematiken en gang til for å forsøke å finne en bedre løsning til flyin-bruk.

Til slutt vil jeg takke alle som var med som ATC og piloter denne kvelden: DERE GJORDE ALLE EN KJEMPEJOBB!!!!!!!!!!

Nivået på både ATC og piloter her i Norge er svært høyt, dere kan være stolte av dere selv!

Følg med på VACC Norway sine events-sider for informasjon om kommende flyin m.m.

Dersom det er noen som har kommentarer (enten generelle, eller til søndagens flyin), ta gjerne kontakt på flyin@maeland.com

 

Med flyin-hilsen

-Frode

------------------

SATNOR3

Event Coordinator

http://home.sol.no/%7Ees/" TARGET=_blank>VACC Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...