Gå til innhold

Embraer 120 i Norge?


Are Barstad

Anbefalte innlegg

Brukes EMB 120 i Norge? Jeg har ikke vært i Norge på ca. 12 år så jeg er ikke helt sikker men så at det var mulig og laste en ned fra flightsim.no.

Jeg jobber med en EMB-120 for Fly! og hadde tenkt å bruke Widerøe's farger hvis dette er realistisk. Panelet som jeg er ca. 30% underveis med vil ha fungerende overhead panel og center console.

Jeg begynte med en Saab 340 men har vanskeligheter med og finne nok informasjon/bilder med systems og avionics til og lage et realistisk panel. Jeg har mye mer material for EMB-120 så det ser bra ut [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Hilsen,

Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer at det fløy en EMB120 for Widerøe på ruten TO-ZV.

Jeg tror flyet var leaset fra USA. Pilotene var ihvertfall amerikker. Jeg husker kapteinen godt da han hadde den råeste Texas dialekten jeg noensinne har hørt.. :^)

Dette flyet opererte kun en kort tid mens Widerøe ventet på DHC-8-300 fra Canada.

Hilsen

Torgeir Tveiten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til alle sammen for verdigfull info.

Da er det ihvertfall realistisk og lage en 120 med Norsk Air livery for og ta vare på litt Norsk fly historie.

Bildet fra airpics OG web siden er kjempebra! Jeg har aldrig sett den før men er sikker på at jeg kommer tilbake mange ganger.

Vennlig hilsen,

Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Are: bilder og annen info om SAAB340 må vi da klare og grave frem (jeg har noe), mail meg så skal vi se om ikke jeg kan hjelpe med og grave frem noe :

Vennlig hilsen

Tarjei Lundarvollen, som absolutt synes vi måtte fått til en saab340 i FLY!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...