Gå til innhold

Hjelp! Vi prøver å få til et LAN med ProC på modem


Gjest

Anbefalte innlegg

hmm, var det diffust? Håper noen kan hjelpe med dette:

Vi har 3 maskiner, som vi ønsker å bruke til ProController og/eller FS/SB. Maskinenene er koblet i TP LAN, og en av dem har ISDN-linje mot internett.

Nå, vet noen hvordan vi kan få til dette? Foreløpig kan bare maskinen med modemet brukes til PC/SB/FS/BC.

All hjelp er god hjelp!

------------------

Hilsen

Tor Harald Tessem

thtessem.b3.nu

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tor Harald

Jeg har gjort noe lignende selv med godt resultat. Det som kreves er en Proxy (software) på maskinen som er koblet mot nettet. Denne står som formidler av alle trafikk mellom maskinene dine og internett. Jeg bruker selv noe som heter Proxy+ som fungerer utmerket på Win98. Søker du på http://www.download.com" TARGET=_blank>www.download.com etter "proxy server" eller bare "proxy" vil du nok få nok av alternativer. Har du WinNT kan du laste ned en prøveutgave av Microsoft Proxy Server 2.0 fra http://www.microsoft.com." TARGET=_blank>www.microsoft.com.

Når proxy'en er installert og satt opp må du sette opp maskinene i nettverket ditt til å benytte proxyserveren til web-forespørsler. Det forutsetter at du har TCP/IP nettverk. Noen servere takler også IPX/SPX. For at SB / PC skal fungere må du sette innstillingene i Internet Explorer. Se i dokumentasjonen for Proxyserveren for hvilke opplysninger du skal ha inn.

I mitt nettverk med TCP/IP og Proxy+ spesifiserer jeg computernavnet (WINS navnet) og port nr 4480.

Lykke til!

------------------

Tore Sætre

Oslo, Norway

E-mail: tore.satre@iname.com

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen, takk for svar! nå er proxy+ installert og settings'ene er gjort! Vi kan nå sørfe fra alle maskinene.

ProController fungerer dessverre fortsatt bare fra den maskinen som er tilkoblet modemet... De andre to får "You have been disconnected from the server" eller noe sånn.. I ProController oppgir vi IP-adresse til SATCO-serveren, og port 4480, er dette korrekt? Eller skal vi oppgi IP-adressen til den maskinen som er proxy (har ISDN-modemet) Alle 3 har samme konfigurasjon i Internet Explorer nå (hjelpefila sa ikke noe om dette gjaldt klient, server/proxy eller begge..?)

Håper du har hatt samme problem! :-)

mvh

------------------

Hilsen

Tor Harald Tessem

thtessem.b3.nu

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...