Gå til innhold

Maikrosåft


Torgeir Tveiten

Anbefalte innlegg

På vei inn her idag, så jeg på forsiden at Microsoft nå er ute med 2 bøker for FS2000. "Official tips..." og "Inside Moves"..

Begge til SRP 19,99 $

Betyr dette at mikrosaft IGJEN kommer med en 16 sider manual til det de påstår er den mest realistiske flysimulatoren.

..."grundig dokumentasjon finnes i hjelpefilen..."

Jess, akkurat hva vi trenger når vi ligger på final....ha åpent et vindu med help-dokumentasjon.

Nei dette var klagete, men jeg kunne bare ikke dy meg.....

Microsoft ser ikke ut til å forandre seg til det bedre ihvertfall.

Hilsen

Torgeir Tveiten

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OM du hadde lest litt om fs2k så hadde du sett at pro versjonen levers med manual på over 300 sider noe som skulle hjelpe litt.

Dessuten så bør det ikke være sånn at man må sitte med enten bok eller hjelp vindu oppe på finalen, som flyger har du mere og gjøre enn som så på det stadiet [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Får ihvertfall håpe at den manualen til fs2k PRO er bedre enn den som fulgte med et visst annet "spill" jeg fikk for noen måneder siden da, såvidt jeg husker stemte ikke panelene og boken helt overens her, dessuten mener jeg også og huske at det ikke var særlig utførlig beskrevet hvordan fly disse maskinene heller, men mest om historie og annen "svada" [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Vennlig hilsen

Tarjei Lundarvollen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en gang kommer vi inn på prinsippet jeg har stor sans for; "du får det du betaler for" (ref. Braathens Best/Back etc.). Om noen ønsker mer tilleggsinfo og bøker rundt Flightsim synest jeg det er bra at MS ikke bundler dette inn i spillet men selger det seperat for de spesielt interesserte.

En annen ting som er verdt å nevne er at de første rapportene fra releasen tyder på at spillet faktisk fungere sånn noelunde. Dette i motsetning til et vist annet spill som Tarjei så vidt nevner i innelegget over.

Jeg gleder meg til 3. november! Har alt kanselert et hjembesøk den påfølgende helgen.

Torgeir: Satser vi på et nytt møte 1. november?

------------------

Tore Sætre

Oslo, Norway

[Edited by Tore Sætre 18-10-1999.]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda - jeg skulle vel kanskje ikke lagt ut den "reklamen" for disse bøkene.....

Jeg gjorde det fordi jeg tenkte at noen kanskje hadde interesse av å kjøpe litt literatur om disse greiene vi holder på med (i tillegg får jo jeg noen ører fra amazon om noen kjøper disse [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] ) Jeg kommer vel også til å reklamere for Fly! bøker når disse kommer på markedet, men ennå har ikke jeg kommet over noen slike.

------------------

Dag Johansen

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg synes at ingen på disse sidene skal ta kritikk og alt som blir skrevet så personlig, det er lett og bli revet med på nettet og det er lett og oppfatte ting galt (og de fleste av oss bruker smileys flittig som et tegn på at man må ta ting med litt humor og godt humør [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image])

Når det gjelder min og din oppfatning av FLY! så tror jeg de fleste her etterhvert vet hva vi begge mener, og jeg er enig i at det er mange brytere og trykke på, men (nei jeg skal prøve og slutte isteden :-)))

 

Vennlig hilsen

Tarjei Lundarvollen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Självklart håller jag med Tore Saetre om att man skall ha valfrihet när man handlar. Det som krävs är en handbok så mycket att man kommer igång. Vill jag sedan ha en tjock handbok eftersom programmet är för? komplicerat så betalar jag för det. Det är frivilligt. Jämför med vad som helst annars. Med t.ex. bilens instruktionsbok lär du dig hitta ratten, byta säkring och tanka. Vill du reparera bilen får du nog knalla iväg och inhandla en verktygshandbok. Samma sak med TV:n, videon, tvättmaskinen.........

Jag vet inte hur ni tänker, men om jag inte tycker om en vara eller ett fabrikat så köper jag inte det. Så varför klaga på Microsoft eller Bill Gates. Han har ingen revolver riktad mot dig!

Om FY! vet jag ingenting. [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Åke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Åke,

>Så varför klaga på Microsoft eller Bill Gates. Han har ingen revolver riktad mot dig!

Hvis ovennævnte linier var rettet mod mig, vil jeg kun sige

det bliver fakta vi nu køber FS2000 uden ATC (som alle andre FS

efterhånden indeholder - og som du stadig kan læse på nogle salgs

sider FS2000 indeholder (dette er rigtigt!) og vi intet får at

vide nu (det er kun et rygte!) men så kommer Microsoft måske i

februar med et ATC add-ons som muligvis skal købes, for at gøre

FS2000 up-to-date med de øvrige sims, ja så synes jeg ikke om dette. Det var jo et spørgsmål om nogle dollars op til Jul eller

en færdig FS2000 med ATC næste år.

MVH

Claus

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Dag, jeg var redd for at du muligens ville oppfatte at deler av kritikken var rettet mot deg. Det var den selvfølgelig ikke. Og for all del fortsett med å legge linker her til flightsim relaterte ting.

2. Til alle: Har jeg sammenlignet Microsoft med Fly! ovenfor?

Ser ut til at de fleste oppfatter det slik....

Jeg burde kanskje nevnt Jane's som et godt eksempel på hvordan jeg mener dokumentasjonen på en flysimulator bør være.

Jeg har vel skrevet så mye om Fly! at alle tror at kritikk av andre ting er alltid i sammenligning med Fly! "som er perfekt"....

Selvfølgelig er det ikke slik.

Jeg vet at i ProFS2000 er bedre dokumentasjon en av de tingene som er lagt til.

Mine referanser ovenfor var blant annet til feks FS98 "dokumentasjonen" (Og fs95 som var helt lik). Dere vet sikkert hva jeg sikter til.

Av andre MS produkter som er dårlig utstyrt med bøker er feks, Visual C++, Visual Basic osv. Man kjøper dyr og kompleks programvare, og så får man ikke med en referansehåndbok. Det eneste trykte er lisensavtalen på 17 forskjellige språk.

Hvis man går i bokhandelen så finner man fort ut at MS sine referansehåndbøker er dyre som F.... men man blir jo nødt til å ha dem. Slik policy liker jeg ikke. Som Tore Sætre nevner, synes jeg selvfølgelig at det er fint at det blir laget detaljerte guider og lærbøker om forskjellige temaer, men man må kunne forlange at man skal få en viss dokumentasjon med på kjøpet når man betaler hundrevis (eller tusenvis) av kroner for en programvare.

Og Tarjei Lundarvollen: Jada Fly! har mange bugs og manualen er ikke noe bra. Av en eller annen merkelig grunn så liker jeg bare simmen. Kanskje fordi det er så mange knapper å leke med. [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

End of Discussion

Torgeir Tveiten

(Dette var ikke et sint, kun et oppklarende, innlegg)

:^)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med tilleggsbøkene oppstår når de er spekulative. Det finnes 100vis av bøker til FS98. Har bladd igjennom noen av disse og synes de gir svært lite igjen. F.eks mener jeg at kart (en route og innflygingskart) bør være med men MS har ikke tatt dette alvorlig (husker Airbus 320 som ble releaset i 1992, de kom med jeppesen approach charts for de fleste flyplasser i Europa).

Beste manualen jeg har sett sålangt kom med Falcon 4 (US version). Den er fantastisk god!!

Torstein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...