Gå til innhold

Begikk selvmord med passajerfly


Gjest

Anbefalte innlegg

Det er ganske utrolig, og hadde jeg vært styrmann i en situasjon hvor kapteinen prøvde og ta livet av meg, flyet, resten av bestningen og paxen så tror jeg at jeg hadde driti i det meste og prøvd og få slått idioten i svime og bundet ham, evt tatt livet hans på annen måte (selv om myndighetene da hadde sett på meg som drapsmann og jeg antagelig hadde blitt sittende i fengsel mesteparten av mitt liv).

Men på den annen side, skulle jeg noen gang tatt livet mitt hadde nok dette vært måten og gjort det på, men jeg ville aldri engang tenke på det med andre ombord :-)))

Vennlig hilsen

Tarjei Lundarvollen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette var jo en tragisk diskusjon da, men ok.. jeg mener jo det at når man først skal "gå", så gjør man det med et smell! men da hadde jeg mer tenkt meg en MC-ulykke i en alder av 70, f.ex. (en av NASA's veteranastronauter, som var blant de første som spaserte på Månen, ble drept i MC-ulykke i sommer, 70 år gammel. Kan man si "Way to go!" ??)

LN-HSA, som håper på MANGE vellykkede landinger før den ene mislykkede... [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste konfidensiell rapport for 1 år siden angående Silkair. Det var ikke en indikasjon fra verken voicerecorder eller flightrecorder. Det er det som satt igang spekulasjoner om selvmord. Alt var normalt helt begge recordere stoppet plutselig på cruise. Selv et hundredels sekund av en eksplosjon vil eksperter kunne høre.

Sekulasjoner gikk da ut på om kapteinen hadde tatt sikringene til disse før han........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette var ikke bra Tor Harald! Men dette er ikke første gang det skjer. Vet ikke om du husker SilkAir's 737 som plutselig falt fra himmelen på vei til Singapore fra Malaysia?

Etterforskerne kunne ikke skjønne hvordan dette kunne skje med et splitter nytt fly, før sannheten kom for en dag da cockpit voice recorderen ble funnet. Kapteinen hadde selv fløyet flyet i bakken!! Man kunne høre på recorderen at styrmannen som forøvrig ikke var mer en 26 år fortvilt prøvde å få kontroll over kapteinen og flyet. Tragisk sak spør du meg.

Årsaken til at kapteinen valgte denne måten var visst at han hadde store økonomiske problemer.

Olav Staib

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

WOW. Det er jo bare utrolig ass. For det er jo ikke bare en

person som går med det er jo alle passasjerene og en 737 kan vel ta ca 100 stk. Og selv mord der betyr at det vil ramme ca 100 andre eller la oss ta den 747 som traff det derne boligområdet en eller annen plass Phu sier bare jeg!

Men men jeg har ikke hørt om slike hendelser i Norge enda [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

------------------

Hilsen

Tor Harald Tessem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...