Gå til innhold

Informativt om Harstad/Narvk Evenes


Dag H. Baardsen

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jo - dette var en bra side!

Vil i den forbindelse også "reklamere" litt for min egen side som er i nogenlunde samme genre..:

http://home.c2i.net/hba/aviation/"'>http://home.c2i.net/hba/aviation/" TARGET=_blank>http://home.c2i.net/hba/aviation/

Her finnes bilder/info fra Alta og Sandane

mvh Håkon

(BTW: takk for Fornebu-flyinet i går, det var virkelig artig.. [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder Narvik. Så prøvde jeg noe i går kveld altså Torsdag. Ja hmm det jeg prøvde på var å lande med en 747 der og fikk det til ikke så mye igjen av rulle banen men det gikk.

Hadde det gått and i virkligheten egentlig.

Er stripen stor nok til det. For jeg traff helt i begynnelsen av stripen og stoppa ca 2 m før stripen tok slutt. ?!?!?!

Det er jo et stort fly og tungt. 747 som jeg fly var britania sitt.

------------------

Hilsen

Tor Harald Tessem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det hadde gått irl er vel kanskje lite trolig, men sikkert ikke umulig.

Når det gjelder cowboy flyging hender det at vi har oss et lite kick i MultiPlayer, jeg flyr mye a320 til sogndal og circling til bane07, eller 744 til Mo I Rana f.eks., er ganske så artig [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Vennlig hilsen

Tarjei Lundarvollen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harstad/Narvik Evenes har ca 2800 meter rullebane, så en landing med 747 er realistisk. Kanskje noen som bor i området kan fortelle om de faktisk har sett 747 i f m militærøvelser (innflyging av soldater med sivile charteret fly). Evenes hadde inntil nylig høy status i NATO-sammenheng. Begrensningen for avgang ligger på vekt; den kan altså ikke ta av med max takeoff vekt.

Banen i Bodø er vel 2900 meter, hvor 747 har landet (og tatt av [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] ) mange ganger, både Air France og Corse Air og 747-200.

Når det gjelder A320 og B 737-400/500 på kortbaneplasser, er dette far beyond virkeligheten.

Hilsen Roald

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett 747 på Harstad/Narvik, Evenes stort sett hver vinter de siste 10 årene i forbindelse med NATO-øvelsene. Det er Tower Air som hver vinter flyr amerikanske soldater til Norge.

I tillegg har jeg sett C-5 Galaxy, C-141 Starlifter, C-17 Globemaster, L-1011 Tristar, DC-10 (KC-10) + mange flere "store" maskiner i forbindelse med øvelsene. Det har med andre ord vært ganske livlig til tider under øvelsene! Nå for tiden flyr Aeroflot´s IL-76 2 ganger i uken til Japan med laks fra Evenes.

Ingen av de nevnte har forøvrig "forvillet" seg ned på Narvik, Framnes!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Tom sa er det 747'er på EVE stort sett annet hvert år i forbindelse med store NATO-øvelser. Evenes Flystasjon er mer eller mindre nedlagt nå (mobiliseringsstatus), men er bemannet av mannskaper fra Bardufoss Hovedflystasjon under øvelser. Grunnen til at de store flyene kommer til Evenes istedenfor Bardufoss under øvelser er visstnok at innflyvningen til BDU skal være lite populær blant de amerikanske flyverne. Det sies at mange amerikanske piloter har bannet stygt når de voknet og så hvordan de hadde fløyet i mørket.

Lars C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...