Gå til innhold

Fornebu 7/10-98


Frode Skjennem

Anbefalte innlegg

1 år etter en av mine tristestes dager,og som jeg har lyst til å dele med Dere.

Stod opp denne dagen med en "rar" magefølelse, skal- skal ikke dra inn til Oslo for å ta farvel med Fornebu. Jeg bor i Sarpsborg , men er flasket opp i Oslo med et nært forhold til Fornebu. Beslutningen ble tatt og jeg dro innover. I bilen hørte jeg stadig på Nissa Nybergets farvel til vår kjære Fornebu. Sentimentaliteten begynte å ta overhånd. Andkom FNB ca. 16.00.

Tok turen bortom gamle terminalen og langs gjerdet stod det en enslig mann med en gammel kikkert, og litt lenger bort en mor med to små barn som speidet opp mot himmelen. Dette lå an til å bli en historisk dag. Så tok jeg bilen å kjørte opp på taket av garasjethuset. Klokken var da 17.00. Da var vi en ca. 10 stk. som stod og pratet sammen og jeg tok fram en scanner som stod på

118.100 mhz. Da tok det av, og før vi visste ordet av det var det samlet flere 100 mennesker der. Etter som mørket senket seg over plassen ble stemningen til å ta å føle på. Det ene flyet etter det andre kom i low bypass for å ta farvel. Til slutt tok

Sk 333 til Bergen av kl.19.43 og lysene ble slukket, og vi hørte på radioen en beveget flygeleder som tok farvel med alle, og gikk over i pesjonistenes rekker. Da hadde vi "ståpels" så det holdt. Alle hadde følelsen av å ha bivånet en historisk hendelse,

og et verdig farvel med Fornebu. Så da Nissa Nyberget igjen tok over i bilradioen på NRK, kom det en tåreskvett i øyekroken.

Men verden må gå videre, og det gjør den. Alikevel gikk jeg med et lite sørgebånd på jakken i dag.

Med hilsen

Frode s.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...