Gå til innhold

Hvilket ATC program?


Anbefalte innlegg

  • Full Member

Etter at jeg fikk simulatoropplegg med 3 4K skjermer, og ikke har fått til en fungerende viewgroup i P3d, har det blitt mer FS2020 flyging. Jeg flyr mest PMDG 737 800, men jeg synes standard ATC i simulatoren fungerer mye dårligere enn VoxATC som jeg er vant med. Har leitet litt på nettet og på Youtube for å finne et ATC program å bruke, men jeg er veldig i tvil. De tre programmene jeg har sett på er PF3, ProATC SR OG Pilot2ATC. Utfra mine vurderinger så er ProATC SR det mest spennende, men jeg synes  både controller stemmene og styrmansstemmene på noen av videoene høres veldig kunstige og stakkato ut. Stemmer det? Har noen erfaringer med dette, og anbefalinger til ATCprogram?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Full Member

Jeg har tidligere fløyet en del på Vatsim, og jeg er enig i at det er det mest realistiske, men det er ikke alltid det er kontrollere der jeg ønsker å fly. I de siste åra har jeg brukt VoXATC og det har fungert veldig bra, samtidig som jeg har hatt en ‘’styrmann ‘’ som har gjort mye av kommunikasjonen. VoxATC har også styrt AI trafikken, noe som har bidratt til mer liv og realisme. Jeg kommer nok til å prøve å finne et ATC program som gjør noe av det samme, men det er jo mulig jeg dukker opp på Vatsim igjen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28.4.2023 klokken 19.58 skrev FSMicroX:

Bruker selv FSHud som er ett veldig ok ATC kontra default ATC om du ikke ønsker mer realistisk opplevelse som VATSIM. Anbefaler FSHud. VATSIM får bli når jeg blir mer sikker på alt som følger med. Høy læringskurve. Mulig jeg tar feil.

Vet du om FSHud er blitt oppdater nå slik at det fungere med andre flyplasser enn default? Vet det er problemer med det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden skrev Jan Nergaard:

Vet du om FSHud er blitt oppdater nå slik at det fungere med andre flyplasser enn default? Vet det er problemer med det

Hei.

Den blir oppdatert hele tiden. Har akkurat hatt en stor oppdatering. Men har vel aldri opplevd at den ikke har fungert på annet enn default flyplasser heller. Så litt usikker på hvorfor noen sliter med dette. Må nesten se på forumet deres om det kan være noen løsninger der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1.5.2023 klokken 10.52 skrev Raymond Martinsen:

Bruker Pro ATC SR og er veldig fornøyd med det. Fungere bra og har hatt lite problemer med den. Synes den er mer realistisk en FS HUD og er mye enklere i bruk

Pro ATC er bra, men jeg liker ikke at man ikke får riktige callsigns.  Norwegian har feks NORDIC, men i Pro ATC er det eneste valget NORWEGIAN....Så pga det har jeg gått tilbake til FSHUD, og bruker i tillegg FS2CREW med stemmestyring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...