Gå til innhold

Kjeller Flydagen 2023


Firewall

Anbefalte innlegg

God dag,

det er en stund til Flydagen 2023 på Kjeller flyplassen men tida går fort. Har aldri vært der og som jeg har lest her i et innlegg om Flydagen 2009 blir det mye motlys. Der foreslår han som skrev innlegget at man skal stå på den andre siden av flyplassen ved en skole. Det er jo noen år siden og jeg vil gjerne spørre om noen vet om dette er fremdeles mulig?

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gripen og SK60 var en stor overraskelses-annonsering, men jeg håper det betyr at de vil fortsette å variere bookingen til Flydagen litt fremover. Det hadde vært artig å se både Gripen og SK60 på Kjeller, men selv er jeg i Polen for Antidotum Airshow Leszno den helga. Flydagen Sola kommer jeg ikke til å prioritere, jeg har lite til overs for at de velger å beholde ting i programmet som de vet at har kansellert god tid i forveien - som f.eks F-35 i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke 100 års feiringen til det Italienske Luftforsvaret vil påvirke Flydagen på Kjeller på noen som helst måte, Flydagen består i all hovedsak av fly som har base på Kjeller, og det er neppe noen fare for at de finner på å reise til Italia i stedet. 

F-35 er en maskin vi sannsynligvis kommer til å se resten av livet, så jeg tror ikke man skal være trist om man ikke får sett en i år - fjorårets F-35-fadese på Notodden frister ikke helt til gjentakelse heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 31.3.2023 klokken 12.02 skrev Fredrik Edvardsen:

Flydagen Sola kommer jeg ikke til å prioritere, jeg har lite til overs for at de velger å beholde ting i programmet som de vet at har kansellert god tid i forveien - som f.eks F-35 i fjor.

Sola airshow har forbedret program kraftig for  i år. starfighter or finske f-18 ble bare kansellert på kort varsel i 2017. (de fikk beskjed dagen før)

red arrows har kun display søndag. regner det ikke er fullt program ennå så lørdag kan uansett bookes.

https://www.solaairshow.no/

Endret av joandreas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden skrev joandreas:

Sola airshow har forbedret program kraftig for  i år. starfighter or finske f-18 ble bare kansellert på kort varsel i 2017. (de fikk beskjed dagen før)

red arrows har kun display søndag. regner det ikke er fullt program ennå så lørdag kan uansett bookes.

https://www.solaairshow.no/

Ting som er utenfor arrangørenes kontroll kan, og vil skje - men det er da viktig at de er åpne om det. I 2022 kansellerte F-35 flere uker før showet, likevel valgte de å ikke si noe om det til publikum før på selve dagen. 

Jeg har planlagt en dagstur til Sola i år, de har gått veldig høyt ut når de hevder å skulle arrangere "det største showet på Sola noensinne", det tror jeg det skal bli vanskelig å leve opp til med tanke på hvordan situasjonen er i verden i dag. Men jeg er villig til å la tvilen komme dem til gode.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...