Gå til innhold

Problemer etter oppdatering på ny pc.


Tor Arild Danielsen

Anbefalte innlegg

  • Full Member

Jeg har akkurat kjøpt ny pc og innstallert det meste fra scratch, men jeg har fått et par uventede problemer. I P3dv5.3 får jeg ikke initiert AI trafikken med AIG AI manager, men i FS2020 fungerer programmet som tidligere. Får ingen feilmeldinger, men det er ingen AI trafikk i simmen. Jeg har CPFlight MCP,EFIS og FMC. Disse har fungert i begge simulatorene tidligere, men nå virker de ikke. Får feilmelding om at det benyttes en ugyldig COM port, men uansett hvilken port jeg velger får jeg samme feilmelding. Samtidig får jeg melding om at programmet FSCom.exe ikke finner FSUIPC, som også er innstallert i begge simulatorene.
Har noen opplevd noe av det samme og har dere forslag til løsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si uten å gå inn på pcen din for å sjekke. Men om jeg skulle tippe vil jeg anta driverproblemer, .Net framework eller slike ting. Et eller annet der siden du får den meldingen om ugyldig com port på en helt ny pc der alt er installert fra scratch. Det er nok også årsaken til at du ikke får ai trafikken til å fungere, fordi AI programvaren ikke kan kommunisere med fsuipc/simulator. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Full Member

Etter mye prøving og feiling har jeg fått MCP, EFIS og FMC til å virke i begge simulatorene, men AI trafikken i P3d er fortsatt borte. Jeg skulle gjerne kunnet forklare hvordan jeg fikset det, men jeg er ikke sikker på at jeg forstår det helt sjølv. Ved å kjøre et testprogram for CP hardware før jeg startet FScom.exe programmet, ble det laget en gyldig COM port som jeg så kunne bruke i programmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Full Member

Jeg har fortsatt ikke fått AI trafikken til å fungere i P3d. Jeg har spurt på AlphaIndias sitt forum for over en uke siden, men ikke fått noen svar. Jeg har et spørsmål som jeg håper noen kan svare på. Når en installerer AIG AIManager og Traffic controller, så blir standard AI trafikk fil, trafficAircraft.bgl, satt til off, men blir den ikke erstattet av en ny trafficAircraft fil med endebetegnelsen .aig eller .aigfp? Iinnstallsjonen min nå er det ingen ny trafficAircraft fil. Stemmer det eller husker jeg feil?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Full Member

Endelig er AIG AI problemet løst. Det var så enkelt som en zip fil i AIG TC folderen som ikke skulle være der. Hvordan den har dukket opp der har jeg ikke peiling på, men det er trulig en fil som skulle pakkes ut under installasjonen, men som har blitt liggende igjen og skape problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...