Gå til innhold

Tips for oppgradering.


Sauron

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en maskin med Ryzen 7 3700X prosessor, 16 GB RAM, 512 GB SSD disk og Nvidia RTX 2070 Super grafikkort. Tenkte først å kjøpe meg ny maskin men er ikke så lett å få solgt da det er mye på markedet. Vurdere da å oppgradere og lurte på hvor det er best å legge pengene? Tipper grafikkortet, men samtidig ønsker jeg ikke å gå for overkill slik at jeg får en flaskehals som gjør at jeg ikke får benyttet systemet optimalt. Noen tips?

Endret av Sauron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden skrev Yawron:

Flott side....men ganske overraskende hvis jeg har forstått dette rett.... Prosessoren vil tydeligvis henge med lenge...men hvordan kan det ha seg at grafikkortet blir en større "bottleneck" ved 4K vs. QHD (brukte et 3070Ti for ev. oppgradering)? Eller for å si det slik, ved QHD ville en 3070Ti og prosessoren fungere bra men i 4K ville 3070Ti bli en "bottleneck"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...