Gå til innhold

Lagger når jeg flyr på vatsim


JonasJoh02

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg flyr masse msfs 2020

 

 

og har disse pc specsa

 

CPU
AMD K19

RAM
32,0GB Dual-Channel DDR4 @ 1596MHz

Motherboard
ASUSTeK COMPUTER INC. ROG

Graphics
4095MB NVIDIA GeForce RTX 3080 Ti (MSI)

Storage
1863GB Western Digital WD Blue SN570 2TB (Unknown (SSD))

 

 

jeg har alt av grafikk på LOW inne på msfs 2020 FORDI det lagger! Noen som vet hva jeg kan gjøre for at det lagger mindre! Opplever spesielt lagg på EKCH kastrup! Sceenery fra Flytampa! Og opplever også lagg hvis det er veldig mye trafikk! 
 

 

hva kan jeg gjøre for at det skal lagge mindre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden skrev Frank Kristiansen:

Mulig tips: Lag et unntak for antivirus-programmet slik at det ikke scanner mappene for MSFS.

Sjekk også Oppgavebehandling når du er inne i MSFS. Mulig du har noen andre programmer som bruker unødvendig mye ressurser.

Hei! tusen takk for svar! skal sjekke ut det med oppgavebehandlingen! Jeg har et antivirus-program som heter Avira! men hvordan lager jeg et unntak slik at det ikke scanner mappene for msfs? lissom hvor gjør man det?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden skrev Jojo:

Hei! tusen takk for svar! skal sjekke ut det med oppgavebehandlingen! Jeg har et antivirus-program som heter Avira! men hvordan lager jeg et unntak slik at det ikke scanner mappene for msfs? lissom hvor gjør man det?

 

Kjenner ikke Avira, men selv bruker jeg Avast, og har satt opp følgende unntak (F: og T: er der jeg har Community-mappene mine).

Du skriver ikke hva slags ytelse du har mot Internett. Husk at MSFS bufrer og laster ned data så og si hele tiden, så det kan være at ting går litt tregt der.

 

image.png.cc69db345f386768c3be15ea7586fe5c.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden skrev Frank Kristiansen:

Kjenner ikke Avira, men selv bruker jeg Avast, og har satt opp følgende unntak (F: og T: er der jeg har Community-mappene mine).

Du skriver ikke hva slags ytelse du har mot Internett. Husk at MSFS bufrer og laster ned data så og si hele tiden, så det kan være at ting går litt tregt der.

 

image.png.cc69db345f386768c3be15ea7586fe5c.png

Litt usikker på hva ytselsen er! Skal sjekke ut det virus programmet! Men lurer kanskje på om det er fenix som er veldig heavy for pc min! For fløy til verctors EKCH idag med masse trafikk med pmdg 737 og det lagget ikke noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden skrev Dag Baardsen:

Anbefaler sterkt å fjerne alt av antivirusprogrammer. Det meste av dette går under kategorien virus hos meg. Avira er i tillegg en av de dårligste.

Da skal jeg få fjernet det! Men burde jeg ha noe annet program eller hva slags virus program skal jeg ha? Er ikke så flink på dette med virus program! Men høres ut som du har litt peilig:)) så det er jo bra:)) så hadde vært kjekt med litt tips:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden skrev JonasJoh02:

Men burde jeg ha noe annet program

Hvis du har Windows 10 eller 11, så er det innebygget virusprogram. Bare pass på at det er aktivert. Når du har fjernet Avira, søk opp "Virus- og trusselbeskyttelse" (trykk Windows-tasten og skriv "Virus", så bør det komme opp en lenke) og se etter der at alt ser OK ut (Windows 11). Det er noe tilsvarende på Windows 10, men jeg husker ikke nøyaktig ordlyd. Du ser gjerne et "skjold" nederst til høyre på i ikon-linja som enten lyser grønt (alt OK) eller har et eller annet merke på seg som sier at noe ikke er helt OK. Når Avira er installert, tror jeg den inaktiverer vanlig virushåndtering i Windows, slik at du må slå det på igjen. Men det ser du inne på "Virus- og trusselbeskyttelse".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden skrev Dag Baardsen:

Hvis du har Windows 10 eller 11, så er det innebygget virusprogram. Bare pass på at det er aktivert. Når du har fjernet Avira, søk opp "Virus- og trusselbeskyttelse" (trykk Windows-tasten og skriv "Virus", så bør det komme opp en lenke) og se etter der at alt ser OK ut (Windows 11). Det er noe tilsvarende på Windows 10, men jeg husker ikke nøyaktig ordlyd. Du ser gjerne et "skjold" nederst til høyre på i ikon-linja som enten lyser grønt (alt OK) eller har et eller annet merke på seg som sier at noe ikke er helt OK. Når Avira er installert, tror jeg den inaktiverer vanlig virushåndtering i Windows, slik at du må slå det på igjen. Men det ser du inne på "Virus- og trusselbeskyttelse".

Har windows 11! og tusen takk for fin beskrivelse! jeg skal ta en titt på den! igjen tusen hjertlig takk for hjelpen;)

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...