Gå til innhold

USB kontrollkort


Rune Karlsen 2

Anbefalte innlegg

Har kjøpt et kontrollkort USB (se under) som kan kobles mot FS. 

Dette kortet ser ut til å fungere med trykkbrytere (Som på tastaturet).

Det går nok an å bruke to signalporter på kortet for  bruke en til PÅ og en til AV koblet mot en vippe vendebryter.

Men jeg skulle gjerne hatt et kontrollkort som bare gir et kort signal (som å trykke på tastaturet) samtidig som vippebryteren står fast i on possisjon.

Kan koble dette manuellt med en strømforsyning, elektrolyttkondensator og et rele, med da blir det å kjøpe mange releer og mye kobling.

Har noen tips?

 

USB card.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Dette burde vel kunne løses med software? Kanskje  Axis and ohs, Spad.next eller FSUIPC kan være alternativer som du kan vurdere. Om de klarer å registrere input fra kontrollkortet, burde det være en grei sak å konvertere dette til en funksjon som registrerer et "trykk" en gang. Selv bruker jeg Virpil sin software, men den krever HW fra Virpil, men der gjør jeg mye av det samme, så kan ikke forestille meg at det ikke skal være mulig å få til det tilsvarende i andre programvarepakker. Undersøk de over og se om det er mulig: Altså hva de støtter av input og om de kan trigge det du ønsker i MSFS. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere en link til det Axis kortet :) Jeg trenger ikke så mange porter. ca. 20 stk vil holde til disse bryterne. Resten vil aktiviseren inne i cocpiten via mus og VR.

Jeg er på utkikk etter et kort til. Jeg skal montere på en bevegelig plattform  aktoatorer. Jeg vil gjerne a muligheter til å programere inn slaglengde etc... på disse.

Gjerne ut i fra signaler fra MSMS 

 

 

 

Endret av Rune Karlsen 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...