Gå til innhold

Ekstra skjermkort til VR?


Rune Karlsen 2

Anbefalte innlegg

Jeg har nå oppgradert min pc med:

Nytt hovedkort plass til 3 stk skjermkort. 4 porter til minnebrikker

Intel Core i7-13700K     LGA 1700  Prossessor.

30GB minne

Asus Phoenix Geforce RTX 3060  12GB  GDDR6   V2  skjermkort.

Vill det bli bedre grafitt flyt på VR om jeg kjøpte enda et  skjermkort lik det jeg har fra før og koblet de sammen med bro?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden skrev Rune Karlsen 2:

Jeg har nå oppgradert min pc med:

Nytt hovedkort plass til 3 stk skjermkort. 4 porter til minnebrikker

Intel Core i7-13700K     LGA 1700  Prossessor.

30GB minne

Asus Phoenix Geforce RTX 3060  12GB  GDDR6   V2  skjermkort.

Vill det bli bedre grafitt flyt på VR om jeg kjøpte enda et  skjermkort lik det jeg har fra før og koblet de sammen med bro?

Ja, det ville nok flyte bedre men du ville få langt bedre ytelse om du heller byttet ut det kortet du har med et bedre. VR er krevende så et RTX3060 er for svakt i MSFS om du bruker VR. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden skrev Jan Reidar Storelvmo:

Ja, det ville nok flyte bedre men du ville få langt bedre ytelse om du heller byttet ut det kortet du har med et bedre. VR er krevende så et RTX3060 er for svakt i MSFS om du bruker VR. 

Kjører du VR? I så fall, hvilken maskinvare har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå oppgradert det meste, Startet nok i gal ende, men prøver å få det beste ut av det inntil budsjettet sparker i gang noe skikkelig.

Hovedkort:  MSI Mag Z690 Tomahawk Wifi DDR4

Prossessor:  Intel Core  i7-13700K prossessor  16 kjerner/ 24 tråder, 2,5-5,3 (5,4) GHz

Minne:    Kingston Tecknologi Fury Beast RGB minnemodul  32GB   2x16 GB DDR4    2666Mhz

Kabinett:  NZXT  H7   Flow Midi tower

Strømforsyning 650W

Seagate Firecuda 520 NVMe   PCle  M.2   SSD  1TB   Lagringskort.

Asus Phoenix Geforce RTX   3060  12 GB   GDDR6   V2   Grafittkort.

Har sikkert gjort noe dumt for det har bare balet på seg... :)  Men må prøv å gjøre det beste ut av det.

Hva med et makent grafittkort nr. 2 som kan jobbe sammen med det første?

Har lyst til å sette stopp på denne pc snart :)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden skrev Rune Karlsen 2:

Jeg har nå oppgradert det meste, Startet nok i gal ende, men prøver å få det beste ut av det inntil budsjettet sparker i gang noe skikkelig.

Hovedkort:  MSI Mag Z690 Tomahawk Wifi DDR4

Prossessor:  Intel Core  i7-13700K prossessor  16 kjerner/ 24 tråder, 2,5-5,3 (5,4) GHz

Minne:    Kingston Tecknologi Fury Beast RGB minnemodul  32GB   2x16 GB DDR4    2666Mhz

Kabinett:  NZXT  H7   Flow Midi tower

Strømforsyning 650W

Seagate Firecuda 520 NVMe   PCle  M.2   SSD  1TB   Lagringskort.

Asus Phoenix Geforce RTX   3060  12 GB   GDDR6   V2   Grafittkort.

Har sikkert gjort noe dumt for det har bare balet på seg... :)  Men må prøv å gjøre det beste ut av det.

Hva med et makent grafittkort nr. 2 som kan jobbe sammen med det første?

Har lyst til å sette stopp på denne pc snart :)

 

Ser ingen grunn til å kjøpe to identiske kort for å kjøre dem i sli når du kan få langt bedre ytelse ved å gå for et langt rimeligere alternativ å heller kjøpe et bedre kort som du kan kjøre uten SLI. I tillegg må du bytte ut den strømforsyningen din med en kraftigere om du skal kjøre to grafikk kort. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter MSFS i det hele tatt SLI? SLI er i utgangspunktet en død teknologi, Nvidia støtter ikke lenger SLI og har sluttet å lage SLI-drivere, og heller lagt det ansvaret over på spillutviklerne. Hvis spillet er laget med støtte for SLI, så skal det i utgangspunktet, men du er uansett mye bedre tjent med å selge 3060-kortet og kjøpe ett enkelt kraftigere kort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg dette:

Hovedkort:  MSI Mag Z690 Tomahawk Wifi DDR4

Prossessor:  Intel Core  i7-13700K prossessor  16 kjerner/ 24 tråder, 2,5-5,3 (5,4) GHz

Minne:    Kingston Tecknologi Fury Beast RGB minnemodul  32GB   2x16 GB DDR4    2666Mhz

Kabinett:  NZXT  H7   Flow Midi tower

Strømforsyning 650W

Seagate Firecuda 520 NVMe   PCle  M.2   SSD  1TB   Lagringskort.

Asus Phoenix Geforce RTX   3060  12 GB   GDDR6   V2   Grafittkort.

 

Har sikkert kjøpt noe feil, men for å få mest mulig ut av dette inntil jeg en gang kvitter meg med denne pc og kjøper

en ferdig bygget game PC.

Vil gjerne presse så mye som mulig ut av denne pc så lenge uten.

Du nevner et annet grafittkort i stedet for å kjøpe et tilsvarende som jeg har og kjøre dem i sli.

Har du et tips på et kort jeg bør kjøpe?  :(

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på budsjettet, men jeg ville ha gått for noe i 40xx-serien til Nvidia, du får f.eks 4070Ti hos Komplett til ca 11000 nå, så litt mer enn prisen av to 3060, men med en ytelsesøkning på nesten 140% over et 3060 (i følge userbenchmarks.com). Skjermkort har blitt grisedyre i løpet av de siste to generasjonene, men skal man ha en god VR-opplevelse så er det, dessverre, viktig med et kratig skjermkort. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...