Gå til innhold

Global AI Ship Traffic for MSFS GAIST ULTRA V3 freeware lanceret


Henrik Nielsen

Anbefalte innlegg

Godt Nytår fra Danmark

Vi har netop lanceret version 3 af Global AI Ship Traffic på flightsim.to 

flightsim.to Global AI Ship Traffic GAIST ULTRA V3 

og på flyawaysimulation

flyawaysimulation.com Global AI Ship Traffic GAIST ULTRA V3

I forhold til tidligere versioner er der flere skibe - lidt over 900 unique modeller og omkring 1800 når repaints inkluderes. Der er flere ruter og mere trafik, men primært er pakkens ruter nu opdelt i regionale pakker, hvilket specielt skal hjælpe brugere, der har oplevet at sim fryser ved opstart af en flyvning. Antallet af trafik bgl filer har for nogen givet problemet, så nu kan du nøjes med at installere den eller de regioner som er relevant for din flyvning.

Samtidig er den nye pakke forberedt for at vi i samarbejde med Alpha India Group og fleetmon.com snart lancerer en real time version af Global AI Ship Traffic. 

Som en lille teaser for real time er her to billeder fra Vejle Havn i simulator og virkelighed...

22111311300516112918048898.png

22111311291016112918048895.jpg

 

  • Like 13
  • Thanks 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Tusen hjertelig takk Henrik. Hadde en innflyvning mot Molde for ikke så lenge siden. Jeg kom vestfra inn fjorden og fløy gjennom lavt skydekke på ca 2.500 fot. Akkurat i det jeg kommer gjennom dekket og skal flytte fokuset over på rullebanen, ser jeg plutselig Hurtigruten gli under meg med autentisk kjølvann og skorsteinrøyk. Det var faktisk et av de mest unike øyeblikkene jeg har opplevd i simulatoren. For en fantastisk addon! Så tusen takk for innsatsen. Vi setter ufattelig stor pris på det 😊

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden skrev Torbjørn M:

Tusen hjertelig takk Henrik. Hadde en innflyvning mot Molde for ikke så lenge siden. Jeg kom vestfra inn fjorden og fløy gjennom lavt skydekke på ca 2.500 fot. Akkurat i det jeg kommer gjennom dekket og skal flytte fokuset over på rullebanen, ser jeg plutselig Hurtigruten gli under meg med autentisk kjølvann og skorsteinrøyk. Det var faktisk et av de mest unike øyeblikkene jeg har opplevd i simulatoren. For en fantastisk addon! Så tusen takk for innsatsen. Vi setter ufattelig stor pris på det 😊

Jeg må i gang med de nye Hurtigruten færger :D

  • Like 3
  • Thanks 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden skrev William Nilsen:

Takk for svar. Det var nok dråpen som fikk begeret til å renne over! Må skaffe meg ny PC og gå over til MSFS!!

Prepar3D er nok en utdødd simulator nå til dags med mindre det skjer noe drastisk med versjon 6. MSFS og XP 12 er nok fremtiden akkurat nå. Evt. DCS World om du liker jagerfly og militær flyging. Du kommer ikke til å angre om du skaffer deg ny pc og oppgraderer til MSFS :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden skrev William Nilsen:

Takk for svar. Det var nok dråpen som fikk begeret til å renne over! Må skaffe meg ny PC og gå over til MSFS!!

Jeg beklager at blive årsagen til en nyinvestering... Alle modellerne eksisterer som mdl filer til P3D - vi har cirka 900 unikke modeller, hvoraf de 700 er i P3D versionen fra forrige år. Hvis P3D v6 tillader, så er det ikke et stort problem at skabe en fuld P3D version. P3D har flere fordele i forhold til MSFS, når det kommer til skibe, og specielt at man kan lande på alle skibe, og at skibene bevæger sig i bølgerne. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Lurer på om noen kan være så greie å verifisere installasjonen min. Har testet i områder med forventet skipstrafikk, Rotterdam, Calais etc., uten hell. Har bla. forsøkt endre tidspunkter.

Har altså pakket ut fila i Community, for deretter å klippe ut ikke- relevante ruter. 

På forhånd tusen takk!

Mappestruktur:

 

2.png.ec7907532865aacd541b9826573fbdc5.png1.png.8d140db0a83fe4f65a8f562fb259de98.png

Endret av Karl M
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mangler at installere mindst en af folderne med ruter - i min er alle installeret, men du kan vælge kun at installere f.eks. gaist-euwest-routes, hvis du kun flyver i Nordatlanten / Nordsøen / Baltic - det er for nogle en fordel pga systembegrænsninger

 

Edit... ups... Ser nu at du har lagt rutefilerne ind i gaist-ultra-v3. De skal ligge for sig selv udenfor, da de reelt er individuelle scenerier.

 

 

image.png

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er nu tæt på med Global AI Ship Traffic Real Time, som bliver det officielle navn, og samtidig Global AI Ship Traffic V4.0 med bgl ruter. 

5CM3Pb-new-UI-GAIST-RT.jpg

Screenshot af User Interface udviklet sammen med AIG og Fleetmon.com

Der vil som sædvanlig være masser af nye skibe f.eks. adskillige US Coast Guard modeller, men også nogle af de norske skibe som vi havde glemt at få flyttet til MSFS vil være med igen.

VZ32Pb-Screenshot-2023-02-16-022153.jpg

Ol1uPb-Screenshot-2023-01-24-210630.jpg

pm1uPb-Screenshot-2023-01-15-205645.jpg

Jeg skal nok informere her omkring, hvor de nye versioner kan downloades, men Flightsim.to bliver helt sikkert ikke det sted vi lancere...

Den seneste version 3.0 kan stadig findes her:

https://flyawaysimulation.com/downloads/files/24877/msfs-ai-ships-boats-global-traffic/

Flyawaysimulation sagde i går at de vil forsøge at øge deres hastighed også for ikke premium medlemmer, så lad mig høre eventuelle erfaringer.

  • Like 5
  • Thanks 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden skrev Dag Baardsen:

Jo mere jeg tenker over det, jo mere imponert er jeg over at dette er FREEWARE. Jeg ville forresten blitt imponert selv om det var payware. Henrik fortjener en statue.

Takker :D

I dag gik det op for mig at GAIST fejre 10 år netop i dag 24. februar

Første gang jeg omtalte projektet offentligt var den 24. februar 2013 i nedenstående post på pilote-virtuel.com - til dato har der været 900.000 page views på den diskussion, som stadig fortsætter...

Lcy5Pb-10-Years-of-Global-AI-Ship-Traffi

  • Thanks 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Den 25.2.2023 klokken 23.10 skrev Henrik Nielsen:

Endelig fik jeg tid til at prøve det nye User Interface for Global AI Ship Traffic Real Time skabt af Kai fra AIG og teamet fra Fleetmon.com. Jeg tog en flyvetur fra Rio til Santos i Brasilien og der var skibe over det hele :D

 

5Tc6Pb-Global-AI-Ship-Traffic-RT-MSFS-Br

4Tc6Pb-Global-AI-Ship-Traffic-RT-MSFS-Br

vUc6Pb-Global-AI-Ship-Traffic-RT-MSFS-Ri

 

 

 

Når tid kan vi forvente, at User Interface for Global AI Ship Traffic Real Time. er tilgjenelig, for nedlastning, dette blir enormt bra, for simulator miljøet. 👍👍👍

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håber det bliver snart. Jeg fløj langs med den Norske kyst her til aften og der manglede en del norske fiskefartøjer i vores matchliste. Jeg tror jeg fik det rettet nogenlunde. De store skibe var der, som de skulle.

Cz46Pb-Global-AI-Ship-Traffic-RT-MSFS-No

6z46Pb-Global-AI-Ship-Traffic-RT-MSFS-Be

Bz46Pb-Global-AI-Ship-Traffic-RT-MSFS-Be

 

Az46Pb-Global-AI-Ship-Traffic-RT-MSFS-No

Ny Norsk Lodsbådsmodel i Hammersfest

7z46Pb-Global-AI-Ship-Traffic-RT-MSFS-Be

5z46Pb-Global-AI-Ship-Traffic-RT-MSFS-Be

BB Supporter på vej forbi Flesland - ny Norsk model.

4z46Pb-Global-AI-Ship-Traffic-RT-MSFS-Ka

RoRo skib bakker til kaj

  • Like 4
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
44 minutter siden skrev Henrik Nielsen:

Håber det bliver snart. Jeg fløj langs med den Norske kyst her til aften og der manglede en del norske fiskefartøjer i vores matchliste. Jeg tror jeg fik det rettet nogenlunde. De store skibe var der, som de skulle.

Cz46Pb-Global-AI-Ship-Traffic-RT-MSFS-No

6z46Pb-Global-AI-Ship-Traffic-RT-MSFS-Be

Bz46Pb-Global-AI-Ship-Traffic-RT-MSFS-Be

 

Az46Pb-Global-AI-Ship-Traffic-RT-MSFS-No

Ny Norsk Lodsbådsmodel i Hammersfest

7z46Pb-Global-AI-Ship-Traffic-RT-MSFS-Be

5z46Pb-Global-AI-Ship-Traffic-RT-MSFS-Be

BB Supporter på vej forbi Flesland - ny Norsk model.

4z46Pb-Global-AI-Ship-Traffic-RT-MSFS-Ka

RoRo skib bakker til kaj

Henrik Nielsen 😁DETTE ER OG BLIR ET MESTERVERK .VAKKERT VAKKERT..!👌👌👌👍

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert et mesterverk, hvis jeg bare fikk anledning til å nyte. Men ingen skip er i "synsranden" for meg.

Jeg ar satt Ships and Ferries = 5-10% og har disse mappene i "Community\GAIST"

Directory of E:\FS2020\Community\GAIST ULTRA VERSION 3

28.02.2023  17:25    <DIR>          gaist-euwest-routes  (mente at denne mappen fikk greie seg til å begynne med, men har de andre i "bakhånden".

25.02.2023  18:12    <DIR>          gaist-ultra-v3

Directory of E:\FS2020\Community\GAIST ULTRA VERSION 3\gaist-euwest-routes
25.02.2023  18:09    <DIR>          ContentInfo
29.12.2022  10:42                        layout.json
12.04.2022  09:13                        manifest.json
25.02.2023  18:09    <DIR>          Scenery

Noen som har tid til å kikke på dette og gi meg et tips?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...