Siggen Skrevet 18. desember 2022 Del Skrevet 18. desember 2022 Finnes det noe triks for å fikse på dette? Utvikler fikser det ikke!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil WombiiActual Skrevet 18. desember 2022 Del Skrevet 18. desember 2022 Rullebanelys og taxilys som er feilplassert i høyde er som regel en MSFS bug forårsaket av at lysene lastes før terrenget er ferdiglastet. Workaround er å øke Terrain level of detail setting og Terrain off screen pre-caching setting. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siggen Skrevet 18. desember 2022 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2022 27 minutter siden skrev Kjetil WombiiActual: Rullebanelys og taxilys som er feilplassert i høyde er som regel en MSFS bug forårsaket av at lysene lastes før terrenget er ferdiglastet. Workaround er å øke Terrain level of detail setting og Terrain off screen pre-caching setting. Tusen takk for tips, dette skal jeg teste ut. Du har forresten veldig bra flyplass scenery. Er det mulig for deg i neste oppdatering å legge inn lys i vinduene på terminalene? Vinduene på hovedterminalen i Bodø er f.eks helt sort i mørket.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siggen Skrevet 18. desember 2022 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2022 Det hjalp ikke noe på bug'en. Det er kun på Alta lufthavn dette oppstår, så jeg tenker at det må være en bug i selve sceneryet!!?? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 18. desember 2022 Del Skrevet 18. desember 2022 Har det her også på Alta. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Chr Larsen Skrevet 20. desember 2022 Del Skrevet 20. desember 2022 Har vært en kjent feil på ENAT Alta. Klaget på i Aerosoft forum for vel et år siden. Utvikler skylder på bug i MSFS. https://forum.aerosoft.com/index.php?/topic/168730-enat-alta-airport-floating-runway-lights/#comment-1065485 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siggen Skrevet 23. desember 2022 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2022 Fikk et foreløpig svar fra Aerosoft ang. dette... Hello, Thanks for contacting us, and thanks for waiting. I have checked up on this for you, but unfortunately, we have not received any updates for the developer regarding this issue yet, but one of my colleagues has sent a reminder regarding this issue, and we hope to receive an update for it in the future. With friendly greetings, Tom Flashman Aerosoft Customer Support Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christer Johansen Skrevet 23. desember 2022 Del Skrevet 23. desember 2022 Jeg sliter også med dette, når jeg sier "sliter" så er det fordi jeg flyr stort sett VFR med mindre fly, og dette gjør det merkbart vanskeligere å treffe riktig med "flare" under landing kvelds-/nattestid. Spesielt med VR headset er dette problematisk. @Jo Erlend Sund får jo ofte (i hvert fall av og til...) "skryt" her på forumet, men her synes jeg han fortjener pepper for dette burde han ha fikset for lenge siden. Er på ingen måte overbevist om at dette ikke er mulig å fikse. Jeg er tilhenger av å "stemme med lommeboka", så svaret får da bli å kjøpe ENGM versjonen til Finn Hansen/Orbx når den blir tilgjengelig, og ikke Jo Erlend/Aerosoft sin versjon. Førstnevnte er vel uansett den som kommer først (tror jeg, basert på info fra Orbx), og de få skjermbildene jeg har sett ser jo også meget bra ut! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 23. desember 2022 Del Skrevet 23. desember 2022 18 timer siden skrev Christer Johansen: Jeg sliter også med dette, når jeg sier "sliter" så er det fordi jeg flyr stort sett VFR med mindre fly, og dette gjør det merkbart vanskeligere å treffe riktig med "flare" under landing kvelds-/nattestid. Spesielt med VR headset er dette problematisk. Fjernet kritikk Moderator Jeg er tilhenger av å "stemme med lommeboka", så svaret får da bli å kjøpe ENGM versjonen til Finn Hansen/Orbx når den blir tilgjengelig, og ikke Jo Erlend/Aerosoft sin versjon. Førstnevnte er vel uansett den som kommer først (tror jeg, basert på info fra Orbx), og de få skjermbildene jeg har sett ser jo også meget bra ut! Enig i det du skriver. Prøvde å flytte meg mellom alle de største flyplassene i Norge, og dette oppsto bare på Aerosoft Alta. Kjøper også ENGM av Finn/ORBX. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stein-Ove Rud Skrevet 24. desember 2022 Del Skrevet 24. desember 2022 18 timer siden skrev Christer Johansen: Jeg sliter også med dette, når jeg sier "sliter" så er det fordi jeg flyr stort sett VFR med mindre fly, og dette gjør det merkbart vanskeligere å treffe riktig med "flare" under landing kvelds-/nattestid. Spesielt med VR headset er dette problematisk. Fjernet kritikk Moderator. Jeg er tilhenger av å "stemme med lommeboka", så svaret får da bli å kjøpe ENGM versjonen til Finn Hansen/Orbx når den blir tilgjengelig, og ikke Jo Erlend/Aerosoft sin versjon. Førstnevnte er vel uansett den som kommer først (tror jeg, basert på info fra Orbx), og de få skjermbildene jeg har sett ser jo også meget bra ut! 14 timer siden skrev MagTvei: Enig i det du skriver. Prøvde å flytte meg mellom alle de største flyplassene i Norge, og dette oppsto bare på Aerosoft Alta. Kjøper også ENGM av Finn/ORBX. Kanskje greit og få frem litt fakta, så en kan sende pepper til riktig adresse. 🤔 Ellers ønsker jeg alle En Riktig God Jul. 🎅🌲 Håp i hengende snøre. 😉 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christer Johansen Skrevet 24. desember 2022 Del Skrevet 24. desember 2022 21 minutter siden skrev Stein-Ove Rud: Kanskje greit og få frem litt fakta, så en kan sende pepper til riktig adresse. 🤔 Ellers ønsker jeg alle En Riktig God Jul. 🎅🌲 Håp i hengende snøre. 😉 Da får vi satse på at Jo Erlend videresender pepper dit til riktig mottaker, riktig God Jul! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siggen Skrevet 24. desember 2022 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2022 Det ordner seg sikkert til slutt:-) God jul alle sammen🎄🎅 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stein-Ove Rud Skrevet 25. desember 2022 Del Skrevet 25. desember 2022 (endret) 20 timer siden skrev Siggen: Det ordner seg sikkert til slutt:-) God jul alle sammen🎄🎅 Godt håp om det ja. 😉 Endret 25. desember 2022 av Stein-Ove Rud 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siggen Skrevet 25. desember 2022 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2022 4 timer siden skrev Stein-Ove Rud: Godt håp om det ja. 😉 Det ordner seg til slutt:-)) 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Chr Larsen Skrevet 30. desember 2022 Del Skrevet 30. desember 2022 Oppdatering av ENAT sluppet. Har ikke rukket å sjekke om de svevende rullebanelysene er fikset, men det regner jeg med siden Jo Erlend er på saken 😉 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christer Johansen Skrevet 31. desember 2022 Del Skrevet 31. desember 2022 Dette er nå fikset ja! 👍 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 31. desember 2022 Del Skrevet 31. desember 2022 (endret) Har ikke dukket opp i min ASUpdater? hvor fant du oppdatert versjon? Har v 1.1.0.0 Endret 31. desember 2022 av MagTvei Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 31. desember 2022 Del Skrevet 31. desember 2022 Ny nedlastning, ingen bedring: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Chr Larsen Skrevet 31. desember 2022 Del Skrevet 31. desember 2022 Du må bruke Aerosoft One appen. ASupdater tror jeg de har lagt på hylla. Du kan migrere de fleste addons fra ASupdater til Aerosoft One med noen unntak. Er på veg til ENAT nå, så skal rapportere om alt er fikset når jeg har landa ca 16.10 😉 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Chr Larsen Skrevet 31. desember 2022 Del Skrevet 31. desember 2022 Oppdatert versjon er 1.2.0.0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 31. desember 2022 Del Skrevet 31. desember 2022 (endret) Hvordan migrere? Har Aerosoft One, men den dukker ikke opp der. Kjøpte på Simmarket. Endret 31. desember 2022 av MagTvei Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Chr Larsen Skrevet 31. desember 2022 Del Skrevet 31. desember 2022 Har ikke kjøpt noen Aerosoft produkter fra andre enn Aerosoft, men hvis den ligger i ASupdater mener jeg at du kan legge inn product key i Aerosoft One og dermed få den opp der. Knapp nede til venstre under Library. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 31. desember 2022 Del Skrevet 31. desember 2022 Får det ikke til, får vente til den (forhåpentligvis) blir oppdatert på Simmarket. Siste gang jeg handler der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Chr Larsen Skrevet 31. desember 2022 Del Skrevet 31. desember 2022 Ser ut som om du må vente på at Simmarket legger ut oppdatert versjon. Sjekket litt på Aerosoft forum og fant denne tråden om evnet: https://forum.aerosoft.com/index.php?/topic/167024-no-serial-keys-supported-for-non-aerosoft-one-products/ Som sagt har jeg ikke kjøpt noe Aerosoft produkter fra andre enn Aerosoft, men å migrere fra ASupdater til Aerosoft One har gått på de produktene jeg har og som støttes av AS One. Uansett - rullebanelys er fikset på ENAT ver 1.2.0.0 - den dukker sikkert opp på Simmarket også før eller senere..... 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siggen Skrevet 3. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2023 Så bra de er fikset:-)) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siggen Skrevet 3. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2023 Jeg har kjøpt ENAT via FS2020. Vil flyplassen bli oppdatert via den kanalen, eller må man belage seg på å kjøpe scenery'et på nytt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 3. januar 2023 Del Skrevet 3. januar 2023 40 minutter siden skrev Siggen: Jeg har kjøpt ENAT via FS2020. Vil flyplassen bli oppdatert via den kanalen, eller må man belage seg på å kjøpe scenery'et på nytt? Blir nok oppdatert etter hvert, men kan nok ta noen dager/uker, Simmarket har heller ikke oppdatert enda 😞 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siggen Skrevet 3. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2023 57 minutter siden skrev MagTvei: Blir nok oppdatert etter hvert, men kan nok ta noen dager/uker, Simmarket har heller ikke oppdatert enda 😞 Vi lever i håpet...:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Chr Larsen Skrevet 4. januar 2023 Del Skrevet 4. januar 2023 Kommet en ny oppdatering på Aerosoft One i dag - versjon 1.2.1.0 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siggen Skrevet 4. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2023 46 minutter siden skrev Ole-Chr Larsen: Kommet en ny oppdatering på Aerosoft One i dag - versjon 1.2.1.0 Ser at det ikke bare er kantlysene som har fått seg en overhaling:-) Har du noen bilder av Alta/ENAT etter fiksen du kan poste? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.