Gå til innhold

Chat tjeneste!


eddie6413

Anbefalte innlegg

Jeg har laget en del forumer før og synes det burde vært en live chat her inne. Dette er bare en personlig mening da.  Da er det lettere for folk å møtes og avtale flights feks. Feks kunne jeg da spurt nå: Er det noen som vil bli med på en flight til ENBR fra Engm KL 12?  Om ikke en egen chat..kanskje en egen tråd til det for å slippe spam? Just an idea 🙂

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde det engang tidligere, men det ble ikke noen stor suksess. Kan se om jeg kan adde en chat i sidebar ved anledning. Hvis noen vil ta på seg ansvaret så kan vi linke discord inn mot forumet. Discord er jo superpoppis og har sine egne klare fordeler, men et forum er mer en database av info. Discord skjer i nåtid, men er bra å bruke for onlineflyging etc. vi har kjøpt lisens for discordlinking til forumet, men jeg har ikke tid eller overskudd til å få det på beina selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden skrev Geir Teigo:

Vi hadde det engang tidligere, men det ble ikke noen stor suksess. Kan se om jeg kan adde en chat i sidebar ved anledning. Hvis noen vil ta på seg ansvaret så kan vi linke discord inn mot forumet. Discord er jo superpoppis og har sine egne klare fordeler, men et forum er mer en database av info. Discord skjer i nåtid, men er bra å bruke for onlineflyging etc. vi har kjøpt lisens for discordlinking til forumet, men jeg har ikke tid eller overskudd til å få det på beina selv

Bare at det er en mulighet. Greit nok at kanskje mange ikke er innom... Men hvis man spør får man svar..vel kanskje 😉 Discord høres bra ut.  Selv flyr jeg ofte, og hadde jeg sett feks at noen fløy en kveld et sted, så hadde jeg kunne bli med hvis jeg visste om det 🙂 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden skrev Geir Teigo:

Vi hadde det engang tidligere, men det ble ikke noen stor suksess. Kan se om jeg kan adde en chat i sidebar ved anledning. Hvis noen vil ta på seg ansvaret så kan vi linke discord inn mot forumet. Discord er jo superpoppis og har sine egne klare fordeler, men et forum er mer en database av info. Discord skjer i nåtid, men er bra å bruke for onlineflyging etc. vi har kjøpt lisens for discordlinking til forumet, men jeg har ikke tid eller overskudd til å få det på beina selv

Kan godt se på det i løpet av romjula :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyr endel på Vatsim nå, finnes det en ‘chat’ frekvens i Vatsim som en kunne benytte’ om det ikke er aktiv ATC ?. Vi bruker jo 122.8  i Vatsim for generell monitoring/blindsendinger.I Norge benytter GA fly 123.5 for ‘interpilot’ com for eksempel ved formasjonsflyging etc. Jeg vil tro en slik  interpilot com freq. I Vatsim kunne vært artig. Frekvensene i Vatsim er satt opp med begrenset rekkevidde (lign of sight) så en gruppe som flyr på Værnes for eksempel ikke vil forstyrre en annen gruppe som flyr i Bergensområdet.

Endret av Trex75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...