Gå til innhold

ISLAGDE Innsjøer


Tore Seljeseth

Anbefalte innlegg

18 timer siden skrev Freddy Wilhelmsen:

Hei!

Dette er en kjent bug, som er meldt til Asobo. Oppleves merkelig i Norge, hvor havet omtrent ikke fryser (med unntak av deler av noen fjorder).

Eneste måte og omgå dette: Bruker et esktern program for og sette vær, f.eks xEnviro.  

Freddy

Ser at Meteoblue sitt kart så er hele Moldefjorden helt hvit.  Det er den også i simmen. Men i virkeligheten fryser aldri Moldefjorden. Så det har nok noe med Meteoblue å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15.12.2022 klokken 0.04 skrev Freddy Wilhelmsen:

Hei!

Dette er en kjent bug, som er meldt til Asobo. Oppleves merkelig i Norge, hvor havet omtrent ikke fryser (med unntak av deler av noen fjorder).

Eneste måte og omgå dette: Bruker et esktern program for og sette vær, f.eks xEnviro.  

Freddy

Kan man benytte real time weather eller må man sette været manuelt for å unngå islagte fjorder osv?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden skrev Frank Ånstad:

Vet det, men liker jo av og til og fly med Live Vær.

Enig...jeg bruker stort sett kun det, men er jo helt jævlig med is langt ut i havet enkelte steder og det meste av fjorder. Håper det blir fikset snart...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden skrev Jan Reidar Storelvmo:

Ikke amerikanerne, franskmennene :) Asobo studios som utvikler simulatoren holder vel til i Frankrike :D 

Det programmeres i Frankrike, og dikteres fra USA.

Norge skal være islagt om vinteren, ferdig snakka!!!😆

At feilen fremdeles eksisterer to år etter at den ble introdusert, er jo bare helt utrolig. Blir helt matt av dette!!!!

Endret av Siggen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden skrev eddie6413:

Har funnet en midlertidig fix og det er å legge inn snø i været når jeg er inne i simmen og så legge til REX rex weather force.  Da får jeg live vær. Men bare irriterer meg at rullebanen er full av snø på ENML hvor jeg flyr mye til og fra med PMDG .

 

Har du ORBX Molde installert? MSFS2020 Beta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden skrev MagTvei:

Vet ikke hvordan det er i Steam, bruker Xbox insider hub, og så inn i Msfs2020 beta der.

Lastet den ned og det funket 🙂 Hadde bare Rex Weather Force vært korrekt så hadde det blitt bra... Klar himmel der nå mens i virkeligheten er det overskyet...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...