Gå til innhold

Gardermoen fra Justsim?


Tobias Nome

Anbefalte innlegg

Ja tårnet sto ut for min del også. Påfallende hvor dårlig det er modellert i forhold til en del andre ting som ser veldig presist gjengitt ut. Også litt vanskelig å se om det er noe særlig terminalinteriør. Spørs om jeg ikke holder tilbake lommeboken enn så lenge, ja. Gøy med bredt tilbud på varianter av flyplassen, om ikke annet :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, etter å ha fløyet litt rundt med drona, så må det sies at det er mye som er "left to be desired".

Aller verst var nå performance, med kraftig hakking og knappe 20fps uansett hvor jeg beveget meg på flyplassen. Skjønner nå at mange kanskje har skaffet seg 4090 og kjører MSFS som smør, men det gjelder nå ikke alle - Så her trengs det optimisering!

Det er også mange som er -harde- motstandere av interior-modellering og mener det går på bekostning av performance. Det trenger det absolutt ikke gjøre. Men når dette her er det som møter en om natten, så bryter det veldig fort illusjonen for min del.. 😕

Spoiler

image.jpeg.e6e6aa78c1cb9b11be1282168cfdd8ff.jpeg

Endret av Finn Kristoffer Hansen
  • Like 7
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Er ikke akkurat gratis det heller, men tipper vi må ut med 30% mer for et ORBX- eller Aerosoftprodukt.

Landet på den helt OK freewaren vi har i går og står over Justsim denne gangen. Hadde ganske mange produkter fra de på P3D, men skal jeg først bruke penger i simmen får det være kvalitetsprodukter

  • Confused 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gladelig betalt 300 kroner + for et skikkelig utviklet scenery til Gardermoen.. Men igjen, det må være et scenery som ikke koster flesk i ytelse og har ekstremt mange unødvendig polygons. 

Innredning, tepper, rulletrapper, tax free butikker og alt annet drit folk skal putte på innsiden av flyplassen er helt meningsløst. 

Så ja, en god detaljert exteriour med god performance factor, vel det kan godt koste litt ekstra. Perfect eksempel på dette er for X-Plane i alle fall.. London Gatwick by Origami Studio

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange utviklere har dog vist at man kan lage veldig detaljert interior samtidig som det krever lite ytelse i MSFS, og Gardermoen har jo en ganske legendarisk terminal som jeg mener man burde få skue inn i. Men ja, bruker heller ikke mye tid på å vandre rundt i terminalene, så her er det klart en balanse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden skrev Tobias Nome:

Mange utviklere har dog vist at man kan lage veldig detaljert interior samtidig som det krever lite ytelse i MSFS, og Gardermoen har jo en ganske legendarisk terminal som jeg mener man burde få skue inn i. Men ja, bruker heller ikke mye tid på å vandre rundt i terminalene, så her er det klart en balanse. 

Tror vi snakker om to forskjellige ting her, immersion og dekor.. Hvordan det ser ut inne i bygningen har ingen gevinst med mindre jeg fysisk er der på tur eller ferie. 

Men en slags "point of view" fra innsiden hvor man kunne logget på Vatsim og "spottet" litt fra, eller plassert seg på haugen å tittet på avganger og ankomster.. Men igjen dette trenger ikke være mer enn et slags "google" stopp

Det som derimot kunne vært moro på Vatsim, var f.eks kjørt en pushback bil, airport security, catering, snømåking osv. Det hadde vært full immersion online. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...