Gå til innhold

NOEN SOM HAR EN BRUKBAR PC TIL FLIGHTSIM TIL SALGS?


Stian Alexander Hoddevik

Anbefalte innlegg

Tenkte å kjøpe meg ny stasjonær PC og tenker først og fremst da en PC som ikkje koster skjorta som eg kan bruke som kontor PC / Flightsim

No er det lenge siden eg har drevet med Flightsimulator, men ser at eg har en del tid til dette fremover i motsetning til siste år. Derfor ønsker eg no å sjekke om noen har en ok PC til salgs som kan være ok til mitt formål. Alle tips mottas med stor takk :)

Det blir å laste ned siste FS samt Aerofly FS4, blir spennende å begynne litt i de små igjen 

Kjell lønsj.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, nei ikkje so mykje napp men har lest meg litt opp i Hardware trådene her, so skal nok finne på noe lurt :) Litt artig å sitte å lese igjennom forum trådene, artig å se igjen kjente navn og fjes, også nye som eg ikkje har sett tidligere. Trist å lese at noen av brukerne er gått bort men sann er det. Ser at eg registrerte meg i 2006, så begynner å bli noen år siden. Gode gamle FS9, akk det var tider :)

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Stian ,

Jeg er gammel hardware mann og bygger selv mine rigger. Spør deg selv hva slags budsjett du tenker deg og om du ønsker å kjøre på 1080P/1440P eller 4K. En rekke muligheter her da...Jeg har en i7 9700K med AMD 6800XT skjermkort... de nye driverne til AMD gjør det veldig bra og er blitt dønn stabile. Dette passer til 1440P oppsett ...og så har jeg en Thrustmaster T.16000M (NB! Varianten med oransje lys, unngå den som er grønn)..... MSFS elsker low latency minne. Jeg har 32Gb (2x16) DDR4 3200 C16 nå men neste gang går jeg for dyrere DDR4 3600 C14 brikker og kanskje en i7 13700K med vannkjøling da.

Det er viktig at du har en M2 SSD disk gjerne PCIE versjon 3 eller 4 om du har råd. Jeg gikk fra 1TB til 2TB på grunn av masse gratis flyplasser og annet snacks som du finner på Flightsim.to 

Honeycomb periferier er supre om du ønsker deg seriøse saker. Jeg startet med T.16000M fordi den er relativt rimelig i innkjøp men har god presisjon.

Så er det mye å finne på Finn.no av brukte ting. Tips der er å holde deg til en verifisert selger som har karakter 10 :) . Kan du holder deg til RTX 3000 serien grafikkkort fra Nvidia eller AMD fra 6800XT oppover kan det bli veldig bra :) 

 

God Søndag :)

mvh Erik

 

Endret av BostonElf
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får straks ny PC levert, og kan tilby denne:

Multicom Lyanna, i7 9700K, LGA 1151, Asus Rog Strix RTX 2070 Super 8GB, 512GB primær SSD, 1GB sekundær SSD (begge M2) - innkjøpt 23.12.2019. Denne kjører lett spesielt gamle CPU-intensive simulatorer, og er vanvittig stillegående (Fractal Design kabinett). Du skal få den for 8000 pluss frakt - i originaleske. Er verdt å nevne at RTX 20 serien kjører eldre spill bedre enn 30 serien, så trygt kjøp med RTX 2070.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14.11.2022 klokken 22.29 skrev Andrew Thomsen:

Får straks ny PC levert, og kan tilby denne:

Multicom Lyanna, i7 9700K, LGA 1151, Asus Rog Strix RTX 2070 Super 8GB, 512GB primær SSD, 1GB sekundær SSD (begge M2) - innkjøpt 23.12.2019. Denne kjører lett spesielt gamle CPU-intensive simulatorer, og er vanvittig stillegående (Fractal Design kabinett). Du skal få den for 8000 pluss frakt - i originaleske. Er verdt å nevne at RTX 20 serien kjører eldre spill bedre enn 30 serien, så trygt kjøp med RTX 2070.

Hei Andrew, eg er intressert, se PM her på forumet 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...