Gå til innhold

Sandnessundet bro - Tromsø (ENTC)


Sauron

Anbefalte innlegg

4 minutter siden skrev MagTvei:

Fin bro, men blir dobbel ved bruk av MM simulations ENTC scenery.

Hmm...ja jeg bruker ikke det sceneryet. Noen som har en idé for en quick fix? Regner med jeg kanskje kan lage et polygon over som fjerner den broen og prioriterer min. Men må ha noen som kan teste hvis jeg finner en mulig løsning..:)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
20 minutter siden skrev Sauron:

Hmm...ja jeg bruker ikke det sceneryet. Noen som har en idé for en quick fix? Regner med jeg kanskje kan lage et polygon over som fjerner den broen og prioriterer min. Men må ha noen som kan teste hvis jeg finner en mulig løsning..:)

Ja gjør det. Please Please.👍

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har Tromsø Airport Scenery fra MM Simulations som kan være prøvekanin for å se om jeg får fjernet broen slik at min får prioritet? Trenger i såfall kontaktinfo slik at jeg får sendt over filene.

 

 

Endret av Sauron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
28 minutter siden skrev Sauron:

Noen som har Tromsø Airport Scenery fra MM Simulations som kan være prøvekanin for å se om jeg får fjernet broen slik at min får prioritet? Trenger i såfall kontaktinfo slik at jeg får sendt over filene.

 

 

Jeg har Tromsø Airport Scenery fra MM Simulations, instalert, plus din som ligger oppå, i vente på forandring.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden skrev Steinar Bakke.:

Jeg har Tromsø Airport Scenery fra MM Simulations, instalert, plus din som ligger oppå, i vente på forandring.   

Er du på Discord eller noe slik at jeg kan sende deg en fil i kveld du kan prøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i teorien mulig å bruke en Exclude greie ja, men ditt broscenery må også ha høyere prioritet enn ENTC sceneriet. Før SU10 så kunne dette være litt tilfeldig, men etter SU10 så finnes det en ny eksperimentell funksjon for å organisere prioriteringen. Har ikke prøvd den ennå, men ligger under Experimental i options.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden skrev Kjetil Garpestad:

Det er i teorien mulig å bruke en Exclude greie ja, men ditt broscenery må også ha høyere prioritet enn ENTC sceneriet. Før SU10 så kunne dette være litt tilfeldig, men etter SU10 så finnes det en ny eksperimentell funksjon for å organisere prioriteringen. Har ikke prøvd den ennå, men ligger under Experimental i options.

Ok...da må jeg se om jeg får prøvd det om det ikke funket med et vanlig polygon. Mulig de polygonene bare funger på default scenery? Ligger den experimental saken under options i SDK? Og hva er det den skal gjøre? Sette prioritet på hele sceneriet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er ExclusionRectangle som må brukes for å eksludere ting fra andre sceneries. Men jeg husker ikke 100%. 
Package reorder tool lar brukeren endre rekkefølge på ting som lastes inn så man ikke lenger skal behøve å bruke triks som å sette Z- foran pakkenavn. Hvis jeg husker riktig så må ditt scenery komme etter ENTC i listen.

image.png.29799338fe35af4a5acdbf7ce753e389.png
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
8 minutter siden skrev Sauron:

Ok, nå har ikke jeg det sceneryet fra MM Simulations, men er saken at jeg må få mitt eget scenery til å ligge under/lenger ned på listen enn det fra MM sims?

Har prøvet men det funket ikke, scenerybrua ble litt gromsete, men er der fortsatt. Beklager. Håper du får det til. 😒

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom ditt scenery legges inn etter Tromsøflyplassen så vil det sannsynligvis ligge på slutten av content.xml og fungere. (Hvis excluderectangle fungerer på dette). Dersom det ikke gjør det så må brukeren flytte på ting i package reorder tool.

Foreslår at du gjør en test med å lage en annen pakke med et annet objekt der og ser om du kan fjerne det via bropakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden skrev Christer Johansen:

Ble det noen gang noen løsning på dette?

Fikk det ikke til, men det er mulig jeg bare må kjøpe flyplassen og teste mer med den installert. Er lettere enn å endre og så sende til andre for test. Problemet er nok at der er flere scenery som konkurrerer om samme «plass» og så langt har ikke jeg funnet en løsning som håndterer dette bra. Skal poste her når jeg har testet på nytt… Forøvrig mottas ev. tips med takk..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...