Gå til innhold

Shaders MSFS


Tore Seljeseth

Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Hei. Prøver igjen, om dere har et innspill til foregående innlegg. Så noe annet som ser rart ut ; når jeg takser ut bak et annet fly, ser det ut som flyet foran har fått fullstendig "hikke". Med 4-5 sekunders mellomrom, får flyet et lite hopp osv. Bruker FSLTL trafikk 

Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Hei Tore, 

Spm1: Raskt svar: nei. MSFS gjør som mange moderne plattformer: de bygger shaders på nytt når de trenger det, så der man tidligere hadde shaders "compiled" fra et gitt grafikkkort/driver og byttet dette, og deretter fikk problemer med ytelse og stabilitet da shadere ikke var kompilert av riktig grafikkort/driver, kunne man begynne med blanke ark for å hente bedre ytelse. Dette er absurd overforenklet hvordan dette fungerer, men svarer likevel på det spørsmålet :) 

Scenery-indexer osv kan man gjøre mer med, men det er en helt annen problemstilling som ikke er knyttet til shaders. 

Spm2: Ja, dette skjer fra tid til annen når FSLTL-motoren ikke klarer å generer en perfekt linje for flymaskinen å følge. Det kan være latency i oppdateringsdata fra kildene den støtter seg på, manglende CPU-kraft lokalt osv. I det hele tatt er FSLTL et fantastisk produkt og ikke minst freeware, men er fortsatt i en tidlig fase med ikke-ferdig API-støtte fra plattformen, så dette blir garantert utbedret over tid. Personlig har jeg en kraftig maskin og opplever det samme uavhengig av hvor mange fly jeg henter inn, så jeg tror dette skyldes manglende midlertidige data om fly-posisjon, men nå gjetter jeg bare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Hei Torbjørn. Takk takk for flott tilbakemelding, ikke min sterkeste side når det går på data-teknisk. Sitter selv på en sterk maskin, så hadde vel egentlig ingen tanker om at det var hardware det gikk i med FSLTL, men heller instillinger. Men, det er ikke noe som irriterer mye, det ordner seg til slutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...