Gå til innhold

Endelig ny simulator PC


Anbefalte innlegg

Har gått og tygget på dette lenge. PC'en som jeg til nå har brukt, er fra 2012. Det var definitivt tid for utskifting nå. Etter et par dager med konfigurering (har satt opp simulatoren helt fra bunnen av) er jeg endelig operativ på nytt system. Og hvilke forskjell i ytelse 😁😁😎! Dette er en helt annen verden. Alt glir smørlett  med alle slidere makset ut til ultra. Lastetiden på simulatoren gikk fra rundt 15 minutter til ca 2 minutter. Når det gjelder grafikkortet, så landet jeg på et 3090 kort. 4090 var vurdert, men dette er tross alt ca 10 000 kroner dyrere enn 3090 kortet. Jeg har valgt en 850W strømforsyning med tanke på senere utskifting til 4090 eller kraftigere kort. Så har jeg valgt en buet Samsung 34" Odyssey skjerm (3440x1440). Er superfornøyd så langt.

 

Skjermbilde (12).jpg

Skjermbilde (8).jpg

Skjermbilde (4).jpg

Skjermbilde (10).jpg

Skjermbilde 2022-11-02 kl. 19.45.39 kopi.jpg

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med ny PC, Gunnar. Skal selv kjøpe ny maskin hos Komplett.no i januar. Blir så inspirert av å se dine bilder av ny-maskinen. For ikke å komme helt utav det prismessig, så blir det vel å ligge på dette nivået ved valg av ny pc, kan jeg tenke meg.

Mvh

Kjell Benonisen

Endret av kjellben
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5.11.2022 klokken 16.03 skrev Inge Jenstad:

Ser at flere nå etter hvert bruker AMD Ryzen prosessorer. Er disse Intel overlegne i dag?

Om de er overlegne vet jeg ikke, men jeg har en laptop med i9 ett eller annet, og den er ihvertfall tregere enn min stasjonære med Ryzen 7 5800X3D med samme memory.

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...