Gå til innhold

RTX 4090 og DLSS 3 = 120 fps @ 5120x1440


Ola Haldor Voll

Anbefalte innlegg

Ikke ofte jeg er innom her, men tenkte dette kunne være interessant å høre om for flere her inne.

Fikk ordnet meg et RTX 4090 som kom i posten i dag.
Først av alt, dette er et voksent skjermkort. Pass  på at du har både strømforsyning og plass i kabinettet, ikke bare til å romme skjermkortet, men også strømkabelen som monteres på siden av skjermkortet. Det ble akkurat plass til Gainward Phantom RTX 4090 i et BeQuiet Silent Base 601 kabinett.

 

Nå har jeg testet litt i MSFS og endelig fått DLSS 3 opp å gå. Jeg måtte melde meg inn i beta-programmet, og så endre en innstilling i UserCfg.opt filen (ligger i LocalCache under der du har installert simulatoren).

Det er altså DLSSG som må endres fra 0 til 1

Tidligere har jeg slitt veldig med ytelsen. Hatt jevnt over alt fra 25-40 fps, stort sett rundt 30 eller lavere. På en god dag, og høyt i lufta, kanskje 35 - dette med stort sett medium preset, og på noen innstillinger enda lavere.

Jeg tenkte jg like godt kunne dundre på med ultimate innstilling preset når jeg slo på DLSS 3 (Frame Generation og DLSS Super Resolution).

Wow.. WOW!! Her går det unna. Skjermen har 5120x1440 oppløsning og 120 Hz. Jeg treffer 120 FPS til tider, dropper ned til rundt 70-90 litt avhengig av hvor jeg ser.
Ellers er maskinen bestående av Ryzen 9 5950x og 64GB RAM.

Nå ble det endelig skikkelig gøy å fly igjen.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Hei Ola Haldor og takk for sist! Ja, dette er veldig interessant. Jeg ser tilsvarende rapporter kommer løpende inn fra flere. Og at DLSS3 gir en ekstremt god "flyt", ikke bare høy FPS. Selv sitter jeg på et 3090-kort, så avventer nok oppgraderingen, men etter en del VR-brukere har gjort oppgradering fra 3090 til 4090 med såpass gode resultater, er det fristende å tenke seg en førjulsgave...

Tusen takk for rapporten. Det blir liksom litt enklere å argumentere til finanssjefen i heimen når vår lokale Ola Haldor gir råd enn disse sponsede flightsim-influencerne ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...