Gå til innhold

Forum tidsmaskin


Kjetil Håvan

Anbefalte innlegg

128kb nedlastningshastighet var bredbånd i forhold til hva jeg hadde. En Mp3 fil på 3-4 MB tok rundt 20-25 minutter å laste ned...og da kunne jeg ikke bruke nettet samtidig for da tok det fort 40-45 minutter :D Så kom ADSL som gjorde det unna på omtrent halve tiden og enda kortere om man kjørte to linjer samtidig...til dobbel pris xD På den tiden betalte man tellerskritt i tillegg. Telefonregningen var fort på 2000 kr i måneden. 

  • Like 1
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
4 timer siden skrev Jan Reidar Storelvmo:

128kb nedlastningshastighet var bredbånd i forhold til hva jeg hadde. En Mp3 fil på 3-4 MB tok rundt 20-25 minutter å laste ned...og da kunne jeg ikke bruke nettet samtidig for da tok det fort 40-45 minutter :D Så kom ADSL som gjorde det unna på omtrent halve tiden og enda kortere om man kjørte to linjer samtidig...til dobbel pris xD På den tiden betalte man tellerskritt i tillegg. Telefonregningen var fort på 2000 kr i måneden. 

Det var hårda bud ja! Husker det. Hendte jeg kobla ned tlf fordi vi for å begynne med bare hadee 64kb linje. Den andre var for tlf. Så når foreldra ikke så, så kjørte jeg begge linjene for 128kb, da gikk det mye bedre! LoL!😆
Men det var den kostnaden da.
ADSL var bedre ja. Men fremdeles var det kobberlinjer. Husker ikke helt, men tror kobberlinjer har en makshastighet på ca 20Mb uansett. Fiber er tingen. Da jeg studerte Informatikk på Høgskolen i Telemark i 1998, var vi de første i landet som fikk del i universitetsfiberkabelen på 150Mbit. Vanvittig kjapt da. Ingen trodde det skulle bli bruk for mer. 🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...