Gå til innhold

FS2020 og CP flight MCP EL


Anbefalte innlegg

  • Full Member

Jeg har installert PMDG 737 800 og forsøker å få CP flight MCP EL til å fungere sammen med flyet. CP flight har oppdaterte drivere og når jeg starter opp simmen, så er tallene i simmen like tallene som vises på MCP en min. Men når jeg forsøker å skru på knottene eller trykke på knapper så skjer det ingen ting i simmen. Hvis jeg bruker musa og endrer tallene i simmen, så oppdateres MCP en også. Det er en envegs kommunikasjon. Er det noen som vet hvordan jeg skal få til en tovegs kommunikasjon? Jeg har også kjøpt og innstallert siste FSuipc7.

Tor Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Full Member

Etter siste oppdatering av PMDG 737 800 har jeg igjen mistet kontakten mellom MCP panelet og simmen. Har forsøkt å få hjelp fra CP flight, men de klarer ikke å finne en forklaring. I blant mister jeg også kontakt mellom FMC og simmen, og mellomXbox kontrollen og simmen. XBox kontrollen bruker jeg til kameraviews. Hvis det er noen som har en fungerende innstallasjon med hardware fra CP flight, så ville det vært fint å høre om det. Neste skritt for meg vil være å innstallere 737 en på nytt,sammen med driverne fra CPFlight.

Tor Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Full Member

Da har jeg igjen kontakt med hardwaren min og PMDG737 800 i FS2020. Det som løste problemet var en fjerning av alt og en ny innstallasjon av FS2020. Har forsøkt å fly et par turer med 737, og det fungerer egentlig greit, men det er tre mindre ting jeg opplever i FS som jeg ikke opplever i P3d. QNH blir bare oppgitt i inHg og ikke hPA, er det noen måte å velge hPA? Jeg har valgt en oppstartfil hvor flyet står ved en gate på Ground power, når jeg forsøker å fjerne Wheel chocks, så kutter også Ground power. Er dette en bug ? Det tredje jeg opplever er i Dez page på FMCen. Trykker man Forecast så skal det være mulig å få oppgitt vind i ulike høyder under descend, men får bare en melding om konfigurasjonsfeil. Jeg bruker virkelig vær når jeg flyr. Er dette en bug ? Håper noen kan gi meg svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MSFS bruker kun inHg og ikke hPA. Håper Asobo ordner det snart. 
GPU skal vel kobles fra før wheel chocks fjernes. Start APU og koble inn APU generator før du fjerner chocks.
For at du skal få lastet inn wind forecast i FMC må du bruke Simbrief og passe på at WX filene blir lagret i rett mappe. En annen mulighet er å legge dem inn manuelt fra Flight Plan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...