Gå til innhold

ENSR Sørkjosen WIP


Anbefalte innlegg

Første versjon av ENSR er klar for nedlasting fra flightsim.to (https://flightsim.to/file/42060/ensr-srkjosen)

Det kommer flere bygninger etterhvert. Jeg har aldri vært på flyplassen så bygningene bærer nok litt preg av det. Jeg har kun forholdt meg til bilder jeg har funnet på nettet. Men denne versjonen er fullt ut flybar. (tror jeg da)ENSR - Sørkjosen Microsoft Flight Simulator

Endret av Stig A. Togstad
  • Like 5
  • Thanks 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker denne modden! Likte spesielt den detaljen (jeg tror det er tiltenkt?) i nordlige enden av banen, hvor det er litt mindre snø akkurat der hjulene følger stripa rundt. Samme er gjort inne på apron. Kunne med fordel ha lagt effekten ved overgangen rullebane-taksebane også. :D Brøytestikker, lave takselys, furer på rullebanen, lys fra de små baneskiltene, lyktestolper på bortsiden av apron, sånne greier er *chefs kiss*. 

Definitivt noe av det koseligste vi har av freeware-flyplasser i Norge.

Endret av WF971 3/4
  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at noen legger merke til de små detaljene jeg legger inn. Det gjelder å finne en balanse mellom å legge inn detaljer uten å bruke FOR mye tid på det uten å ta betalt. Men litt detaljer er jo gøy å legge inn. Man skal jo ha tid til å fly også? 😂😂😂

Det kommer trolig en ny versjon før jul med litt flere custom bygninger rundt flyplassen samt en ny rwy profile. 

  • Like 4
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden skrev Stig A. Togstad:

en ny rwy profile. 

Si fra hvis du vil ha en ferdig rendret rektangel-basert XML med full høydedata rundt flyplassen. Har liggende et tool som fremdeles er mulig å bruke, men som ikke lenger er tilgjengelig annet enn kommersielt og som kan konvertere høydedata fra Kartverkets 1m-DEM til MSFS XML

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.11.2022 klokken 13.09 skrev Dag Baardsen:

Si fra hvis du vil ha en ferdig rendret rektangel-basert XML med full høydedata rundt flyplassen. Har liggende et tool som fremdeles er mulig å bruke, men som ikke lenger er tilgjengelig annet enn kommersielt og som kan konvertere høydedata fra Kartverkets 1m-DEM til MSFS XML

Veldig spennende. Det er helt nytt for meg så det hadde vært gøy å test ut.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden skrev Stig A. Togstad:

Flott. Bilde! 

Ser at rwy shoulder egentlig skal være mørkere enn i modellen, men hvis de er så mørke i sim'en så blir de helt frie for snø når man velger snø. (just for info)

Normalsituasjon på denne tiden av året er at det skulle vært helt hvitt både runway shoulder og resten av omgivelsene! 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden skrev Stig A. Togstad:

Flott. Bilde! 

Ser at rwy shoulder egentlig skal være mørkere enn i modellen, men hvis de er så mørke i sim'en så blir de helt frie for snø når man velger snø. (just for info)

Hvis jeg skal kommentere på -ett- forbedringspotensiale så går det på trærne. Du ser ikke Sørkjosen for bare trær! Hadde man endret fra furu til bjørkeskog med kanskje bare halvparten så tykk metning tror jeg det hadde sett bedre ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden skrev WF971 3/4:

Hvis jeg skal kommentere på -ett- forbedringspotensiale så går det på trærne. Du ser ikke Sørkjosen for bare trær! Hadde man endret fra furu til bjørkeskog med kanskje bare halvparten så tykk metning tror jeg det hadde sett bedre ut.

Hei. Hehe. Ja, det har du nok rett i. Har kun brukt default trees og de trærne som er 3D modeller ser veldig jalla ut. Men det er klart. Jeg kan hogge/tynne ut litt. Kommer på neste update.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...