Gå til innhold

It's finally out! FSLTL Live Traffic is now available for MSFS


Anbefalte innlegg

21 minutter siden skrev MagTvei:

Flyter ENGM like bra som uten denne?

Jeg har en helt midt-på-treet maskin, og det fungerer veldig bra.

Gikk fra maskinen en halvtime med utsikt over ENGM, og det var bittelitt tregt når jeg kom tilbake, men det kan skyldes andre ting.

Jeg har brukt AIG og Simple Traffic tidligere (på feil måte ved å ikke slå av Live Traffic), og ytelsen er omtrent det samme. Var i alle fall vesentlig mindre styr med å laste ned liveries med denne - her skjer alt automatisk, og jeg innbiller meg at det er mer realistisk trafikk som dukker opp.

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tidligere prøvd AIG, men syntes den var alt for komplisert å sette opp. FSLTL er enkel å sette opp, og fungerer utmerket. Gir litt mer liv til flyplassene, synes jeg! Eneste ulempe er at det er store filer som skal til. Under viser jeg tilfeldig hjem flyplassen min (Tromsø - ENTC) med og uten FSLTL. Og den er gratis!!😀

1211632629_2022-10-04(1).png.dee8e2079bba1d9f01e962d34f0682ba.png377483367_2022-10-04(2).png.21bd422ab0f3742425e0df1a8dea110e.png

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden skrev Siggen:

Finnes det turboprop som Ai fly i denne pakken?

Jepp. Ligger en oversikt her over modeller som er med: https://www.fslivetrafficliveries.com/ (under FAQ).

DHC8C, DHC8D, AT75 og AT76 - er vel henholdsvis Dash 8-300, Dash 8-400, ATR 72-500 og ATR 72-600 om jeg ikke tar feil. Hvilke airlines de representerer er usikker på, men Widerøe er i hvert fall med!

 

Edit: Her er oversikt over liveries: https://www.fslivetrafficliveries.com/liveries/

Endret av Ø.C.H.
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asobo vet å rote det til..... siste nytt fra FSLTL teamet:

Asobo has changed its AI handling for SU11. Unfortunately, this has had a negative effect on AI behaviour injected via 3rd party software which includes FSLTL. The team has been in regular contact via their dev groups but at this stage, the changes are committed and cannot be delayed. As result, SU11 will bring a significant impact on the FSLTL tool and any other 3rd Party AI addon. Whilst FSLTL can continue to be used, more errant AI behaviour can be expected, especially for arriving and landing traffic which cannot find its way to its destination via the STAR procedures Asobo has updated. We will continue to liaise with Asobo in the hope this can be improved but for now, there is little we can do, unfortunately. Keep checking on our Discord chat for any community solutions or workarounds that come up in the meantime.

  • Sad 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Da kom 1.3.1:

 

SU11 Specific Workarounds

  • Sound workaround that forces the N1/N2 to 35%/60% respectively while AI is taxiing. This is still fighting with Adobo's 100% values so you may get a subtle variation in sound but much better than when at 100%.
  • Traffic close to airports should now land without going back to the STAR transition. They will all follow vectors by ATC. This is close to the SU10 experience with respect to landing volume.

General Improvements

  • Injector had been rewritten to optimise the code base and ease maintenance, plus removing the dependency on simconnect.dll.
  • Improved start up time to injection, with less of a wait until the first plane is injected.
  • Parking space counts for static aircraft are now dynamic based on the scenery in the sim - so this will correctly include parking from 3rd party scenery.
  • Substantial matching improvements for model matching
  • VFR traffic now use waypoints for navigation and will track alt, heading, speed close to FR24. (They still do not land)

Known issues

  • Altitude on approach may be wrong and cause go arounds. This is particularly bad when MSFS is using the incorrect runway direction compared to real life. This is an SU11 change that is yet to be resolved.
  • Aircraft on approach climb before circling to land, this is an SU11 change that is yet to be resolved.
  • If you are using GSX Pro and have invisible AI aircraft, this is because GSX pushed too many sim objects into the sim hitting the fixed limit. Make sure you disable the ‘Extra ground clutter’ option in the GSX installer to help with this. Further improvements are in the works with respect to SID / STAR usage.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FSLTL

En stund siden jeg lastet ned FSLTL og installerte som beskrevet  (ca mai 2022).  Det virket utmerket  inntil jeg foretok oppdatering

og installerte div. tilleggsprogrammer.  Siden har det vært umulig å kjøre programmet - har foretatt flere omganger med oppdatering

og reinstallasjoner uten at programmet virker.  Ingen kommentarer om event. feil med installasjonene.  Skiltet med FSLTL på skjermen

når jeg kjører MSFS dukker heller ikke opp.   Har fulgt alle installasjonsanvisninger etter det jeg vet.

Noen forslag til løsning?

Bjarne Karlsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...