Gå til innhold

som man reder, så ligger man


Anbefalte innlegg

Som nevnt over var dette i forbindelse med en test av fysikk i XP12..  Jeg prøvde ut dette men fant ut at jeg ikke syntes stall egenskapen var riktig sett i lys av filmer jeg hadde sett. 

Hadde nok ikke prøvd dette i virkeligheten da jeg trolig hadde blitt småkvalm av tanken før jeg satte raua i flyet. 

Men uansett, snakket med Austin på kvelden og vi disktuerte dette litt frem og tilbake. Noe som endte med at han prøvde ut dette selv for å sjekke fysikken og matematikken. 

Her var resultatet:

Sitat
hmm.. in the RV10 i could SORT OF do it, but the wing in the sim dropped a bit more on the stall than in the real plane

but, they were not in an rv10…

so it all depends on how sharp the foil stalls I guess… it is airplane-specific

the question is can you stall and recover over and over in the sim as well, and i would say yes… and if someone got a foil in airfoil-maker on a pane like the one in the video i bet you could see less wing-drop and match the video even more precisely

austin

Selv mente jeg at vingen hadde en tendens til å falle litt vel mye, men mistenkter at flight modellen til B58 og C172 i XP12 ikke er opp til par på dette. 

Vet Austin skulle se nærmere på dette og har lagt det på listen i tillegg til å mene at det kunne være aircraft spesific. Selv om dette sikkert ikke er en vel kjent og velbrukt manøver heller kanskje litt risky også for alt jeg vet. 

Så syntes jeg den var litt artig. Personlig tror jeg ikke XP simulerer denne godt nok, men nå er jeg heller ingen pilot. 

Ref. Afraid Of Stalls? Try A Falling Leaf. | Boldmethod

 

Når det gjelder vannet, så har jeg sendt over et ønske til Ben om de kan vurdere å la flyet "synke" etter en liten stund, det hadde vært en artig immersion. Eller at det lå naturilig i forhold til dybde, type vann osv. Får jo Hudson river 

til å bli mulig i simmen. Helt uvesentlig effekt, men jeg liker sånt. Fly skal ha litt weight, men som sagt det synker ikke med en gang og må innrømme jeg ikke satt lenge å så på disse hjulene i tro om at den sank he he. 

Men slike ting kan jo være tøft, f.eks. scenery hvor trær ligger halvveis nedsunket i vann. Oljeplatformer, broer osv. Mange muligheter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...