Gå til innhold

Noe brukere av Brunner-produkter på forumet?


JonasBecsan
 Del

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg bruker nå primært Brunner CSL-E NG til simmen. Elsker produktet, men kunne gjerne tenke meg litt tips og triks fra eventuelle andre brukere/real life piloter for å stille den inn riktig slik at control-loadingen føles riktig tilnærmet i virkeligheten. Spesielt trim føles noe rigid. Sim er MSFS. Flyr litt forskjellig, men planen er primært King Air 350i så om noen har erdaring med eller eventuelt flyr denne maskinen i real life tar jeg gjerne i mot tips. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, 

Jeg er ikke pilot i virkeligheten, men har kjent hvordan virkelige fly kjennes "i stikka", og det var en gigantisk forskjell fra den gamle yoken jeg hadde. Det var det som tippet meg over til å investere i Brunner.
Å uttale meg på hva som er riktig skal jeg være forsiktig med, dog, for jeg vet at de som har hundrevis/tusenvis med timer med flyvning har vanvittig mye mer innsikt i hvordan ting skal føles. Det jeg har gjort er å lese om flyene og hva folk sier om karakteristikken, og dessuten se videoer og følge nøye med på hvordan saker og ting oppfører seg - spesielt når flyet er parkert kontra motoren på kontra takeoff. Det er mye som avsløres visuelt av hvordan karakteristikken til flyene er. Dog vil noen timer med erfaring fra det ekte flyet trumfe denne informasjonen, så jeg tar også gjerne imot tips. 

Jeg lagde, forøvrig en video for noen uker siden, med tanke på å demonstrere hvordan rudder-pedalene er, om det er av interesse.
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden skrev Erik Haugan Aasland:

Hei, 

Jeg er ikke pilot i virkeligheten, men har kjent hvordan virkelige fly kjennes "i stikka", og det var en gigantisk forskjell fra den gamle yoken jeg hadde. Det var det som tippet meg over til å investere i Brunner.
Å uttale meg på hva som er riktig skal jeg være forsiktig med, dog, for jeg vet at de som har hundrevis/tusenvis med timer med flyvning har vanvittig mye mer innsikt i hvordan ting skal føles. Det jeg har gjort er å lese om flyene og hva folk sier om karakteristikken, og dessuten se videoer og følge nøye med på hvordan saker og ting oppfører seg - spesielt når flyet er parkert kontra motoren på kontra takeoff. Det er mye som avsløres visuelt av hvordan karakteristikken til flyene er. Dog vil noen timer med erfaring fra det ekte flyet trumfe denne informasjonen, så jeg tar også gjerne imot tips. 

Jeg lagde, forøvrig en video for noen uker siden, med tanke på å demonstrere hvordan rudder-pedalene er, om det er av interesse.
 

 

Heisann! Skjønner, jeg får bare prøve å gjøre research. Hadde vært gull å kjenne en ekte King air pilot i virkeligheten, men man får lete videre 😅

Yup! Har sett denne videoen. Jeg la igjen en kommentar en tid tilbake angående pedalene. Jeg brant et stort hull i sparekonto og slo til med pedalene forrige uke så da kommer de i posten snart. Gleder meg! 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden skrev JonasBecsan:

Heisann! Skjønner, jeg får bare prøve å gjøre research. Hadde vært gull å kjenne en ekte King air pilot i virkeligheten, men man får lete videre 😅

Yup! Har sett denne videoen. Jeg la igjen en kommentar en tid tilbake angående pedalene. Jeg brant et stort hull i sparekonto og slo til med pedalene forrige uke så da kommer de i posten snart. Gleder meg! 😁

Ja, jeg har ingen King Air-piloter "i lomma", men det bør da være noen som kjenner noen som kjenner noen som kjenner noen? 
Jeg har ikke flydd i en King Air en gang, uten at det hadde vært til noe hjelp. 😛

Ahh, kult! Gøy at jeg kunne være en "enabler". 

Jeg så forresten en genial "contraption" som noen på Brunner Hardware Owners-gruppen på FaceBook hadde laget for å feste - og forhøye - rudderpedalene. Veldig smart oppsett, som jeg muligens på sikt ønsker å gjøre selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden skrev Erik Haugan Aasland:

Ja, jeg har ingen King Air-piloter "i lomma", men det bør da være noen som kjenner noen som kjenner noen som kjenner noen? 
Jeg har ikke flydd i en King Air en gang, uten at det hadde vært til noe hjelp. 😛

Ahh, kult! Gøy at jeg kunne være en "enabler". 

Jeg så forresten en genial "contraption" som noen på Brunner Hardware Owners-gruppen på FaceBook hadde laget for å feste - og forhøye - rudderpedalene. Veldig smart oppsett, som jeg muligens på sikt ønsker å gjøre selv.

Nice! Del gjerne link! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

×
×
  • Opprett ny...