JonasBecsan Skrevet 12. september 2022 Del Skrevet 12. september 2022 Hei, Jeg bruker nå primært Brunner CSL-E NG til simmen. Elsker produktet, men kunne gjerne tenke meg litt tips og triks fra eventuelle andre brukere/real life piloter for å stille den inn riktig slik at control-loadingen føles riktig tilnærmet i virkeligheten. Spesielt trim føles noe rigid. Sim er MSFS. Flyr litt forskjellig, men planen er primært King Air 350i så om noen har erdaring med eller eventuelt flyr denne maskinen i real life tar jeg gjerne i mot tips. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Haugan Aasland Skrevet 4. oktober 2022 Del Skrevet 4. oktober 2022 Hei, Jeg er ikke pilot i virkeligheten, men har kjent hvordan virkelige fly kjennes "i stikka", og det var en gigantisk forskjell fra den gamle yoken jeg hadde. Det var det som tippet meg over til å investere i Brunner. Å uttale meg på hva som er riktig skal jeg være forsiktig med, dog, for jeg vet at de som har hundrevis/tusenvis med timer med flyvning har vanvittig mye mer innsikt i hvordan ting skal føles. Det jeg har gjort er å lese om flyene og hva folk sier om karakteristikken, og dessuten se videoer og følge nøye med på hvordan saker og ting oppfører seg - spesielt når flyet er parkert kontra motoren på kontra takeoff. Det er mye som avsløres visuelt av hvordan karakteristikken til flyene er. Dog vil noen timer med erfaring fra det ekte flyet trumfe denne informasjonen, så jeg tar også gjerne imot tips. Jeg lagde, forøvrig en video for noen uker siden, med tanke på å demonstrere hvordan rudder-pedalene er, om det er av interesse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonasBecsan Skrevet 4. oktober 2022 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2022 3 timer siden skrev Erik Haugan Aasland: Hei, Jeg er ikke pilot i virkeligheten, men har kjent hvordan virkelige fly kjennes "i stikka", og det var en gigantisk forskjell fra den gamle yoken jeg hadde. Det var det som tippet meg over til å investere i Brunner. Å uttale meg på hva som er riktig skal jeg være forsiktig med, dog, for jeg vet at de som har hundrevis/tusenvis med timer med flyvning har vanvittig mye mer innsikt i hvordan ting skal føles. Det jeg har gjort er å lese om flyene og hva folk sier om karakteristikken, og dessuten se videoer og følge nøye med på hvordan saker og ting oppfører seg - spesielt når flyet er parkert kontra motoren på kontra takeoff. Det er mye som avsløres visuelt av hvordan karakteristikken til flyene er. Dog vil noen timer med erfaring fra det ekte flyet trumfe denne informasjonen, så jeg tar også gjerne imot tips. Jeg lagde, forøvrig en video for noen uker siden, med tanke på å demonstrere hvordan rudder-pedalene er, om det er av interesse. Heisann! Skjønner, jeg får bare prøve å gjøre research. Hadde vært gull å kjenne en ekte King air pilot i virkeligheten, men man får lete videre 😅 Yup! Har sett denne videoen. Jeg la igjen en kommentar en tid tilbake angående pedalene. Jeg brant et stort hull i sparekonto og slo til med pedalene forrige uke så da kommer de i posten snart. Gleder meg! 😁 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Haugan Aasland Skrevet 5. oktober 2022 Del Skrevet 5. oktober 2022 4 timer siden skrev JonasBecsan: Heisann! Skjønner, jeg får bare prøve å gjøre research. Hadde vært gull å kjenne en ekte King air pilot i virkeligheten, men man får lete videre 😅 Yup! Har sett denne videoen. Jeg la igjen en kommentar en tid tilbake angående pedalene. Jeg brant et stort hull i sparekonto og slo til med pedalene forrige uke så da kommer de i posten snart. Gleder meg! 😁 Ja, jeg har ingen King Air-piloter "i lomma", men det bør da være noen som kjenner noen som kjenner noen som kjenner noen? Jeg har ikke flydd i en King Air en gang, uten at det hadde vært til noe hjelp. 😛 Ahh, kult! Gøy at jeg kunne være en "enabler". Jeg så forresten en genial "contraption" som noen på Brunner Hardware Owners-gruppen på FaceBook hadde laget for å feste - og forhøye - rudderpedalene. Veldig smart oppsett, som jeg muligens på sikt ønsker å gjøre selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonasBecsan Skrevet 5. oktober 2022 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2022 9 timer siden skrev Erik Haugan Aasland: Ja, jeg har ingen King Air-piloter "i lomma", men det bør da være noen som kjenner noen som kjenner noen som kjenner noen? Jeg har ikke flydd i en King Air en gang, uten at det hadde vært til noe hjelp. 😛 Ahh, kult! Gøy at jeg kunne være en "enabler". Jeg så forresten en genial "contraption" som noen på Brunner Hardware Owners-gruppen på FaceBook hadde laget for å feste - og forhøye - rudderpedalene. Veldig smart oppsett, som jeg muligens på sikt ønsker å gjøre selv. Nice! Del gjerne link! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Haugan Aasland Skrevet 5. oktober 2022 Del Skrevet 5. oktober 2022 3 timer siden skrev JonasBecsan: Nice! Del gjerne link! https://www.facebook.com/groups/133302030486333 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonasBecsan Skrevet 6. oktober 2022 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2022 18 timer siden skrev Erik Haugan Aasland: https://www.facebook.com/groups/133302030486333 Ahh. Har ikke facebook-bruker 😅 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.