Gunnar Fidjeland Skrevet 10. september 2022 Del Skrevet 10. september 2022 Har hatt en pause fra MSFS - og når jeg i dag kom opp i luften igjen - hopper og spretter flyet som en sprettball. Hvis dette skal simulere vind og turbulens - er det vanvittig overdrevet. Så noe må være feil et sted. Da jeg ikke kan se at det er noen andre som har dette problemet - må det være noe som har forårsaket dette internt i min PC mens den har stått ubrukt? Kanskje en oppdatering har endret noen innstillinger? I Wether-menyen har jeg fjernet Wind Layer - uten at det blir noe bedre. I Camera-menyen har jeg slått av Camera Shake - uten at det blir noe bedre. Flight Model = Modern. Er det andre parametre som jeg kan forsøke å endre på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 10. september 2022 Del Skrevet 10. september 2022 Mekanisk turbulens er noe overdrevet i simmen. Er blitt bedre i SU10 beta, men fortsatt en tendens til å bli litt vel heftig. Men at det hopper og spretter som en sprettball vil jeg vel kanskje ikke si, annet enn i kraftig vind med mye fjell i nærheten. Kanskje du kunne lagt ut en liten videosnutt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Fidjeland Skrevet 10. september 2022 Forfatter Del Skrevet 10. september 2022 Jeg har ingen erfaring med å lage videosnutter. Men her er et eksempel på noe tilsvarende jeg opplever - etter å ha fjernet overnevnte Wind Layer osv. ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Fidjeland Skrevet 13. september 2022 Forfatter Del Skrevet 13. september 2022 Fant omsider en løsning på "sprettball"-problemet - da jeg fjernet Z-aksen på joysticken (Thrustmaster TCA Sidestick Airbus Edition). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.