Gå til innhold

FSdreamteam lanserer GSX Pro for MSFS


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Ja, den er etterlengtet. Foreløpig (iflg en del brukere på Reddit) ser det ut for at begrensningene i MSFS rundt det at GSX kan lese ut "afcad"-info (i mangel på bedre ord) gir en del begrensninger, spesielt rundt tredjepart, men det kan tenkes at MS enten gjør om på hvordan data krypteres og plasseres slik at dette enkelt kan leses, eller at de finner en ny og smartere måte å gjøre det på. Inntil dette er løst sitter jeg på gjerdet, men om noen her har bedre informasjon, tar jeg imot det med takk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, der er jeg nok enig. Ikke noe sjakktrekk å kjøpe denne så tidlig men men, man lærer aldri.  Men trur at dette blir bra om en stund, var veldig fornøyd med P3D versjonen så får vi se hvor kjapp de er.

Som dere forstår får heller ikke jeg startet programmet da den forbaskede COULATI ikke vil starte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått den til å funke men og det er et stort men. Føkker opp en ellers så stabil MSFS med CTD, så mitt tips er å holde seg unna enn så lenge. De trenger nok noe tid på å tune denne softwaren. Men som med det meste, få ut dritten å hente cash, desverre det meste dreier seg om det i dagens verden. Lærer jo aldri da.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En masse feil i starten pga cloudshare som ikke har oppdatert alt. Men skal funke bra nå som alle filer rundt omkring er oppdaterte. Sjekk at Copyright viser 2022 - ellers er det feil filer.

Noen som har noe greie på GSX? - første gang jeg prøver det. Alt default funker ok her. Fyller opp den fuelen du har satt i SimBrief for Fenix A320'n osv.

Men prøver å boarde pax på ENGM(Hergo1234 versjon på .to) via jetway. Har da utelatt GM fra jetway menyen, slik at den ikke loader GSX- jetway også. Velger gate har jetway og fjerner buss-valget. Setter opp 3 pax walking points fra gate og inn til flyet, men får bare beskjed om "no stairs available - wont see passengers"(el). Skal vel gå an å boarde uten å bruke GSX-jetways?

Noen som kan dette? 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GSX Pro skal iallefall ut fra mitt system enn så lenge. Er jo så fonøyd med MSFS2020 slik den har blitt at jeg kan ikke rose det godt nok. Ikke en CTD den siste tiden, meget stabil og bra inntil den GSX saken. Og med pmdg inne og snart 800ˋn kan man snart ikke forlange mere. For en sim det ser ut til å bli. Mangler sellvfølgelig en del enda men det kommer vel etterhvert. Hva mangler vi egentlig? Jo jeg savner at AI trafikken er mere real, savner mulighten for AFCAD slik at parkeringer blir mere real, huff ja kan fortsette men alt alt er jeg meget fornøyd så langt. Nå har det blitt mye pmdg b737-700 i det siste men her om dagen tok jeg Bonazaen fra Værnes til Kvernerget VFR, fytti for en tur, for et scenery det begynner å bli, imponert. Men tilbake til starten, spar pengene inntil GSX begynner å bli det den skal være. Og en takk til Robert her inne som sa, slett P3D og kjør all inn på MS2020, har ikke angret en dag på det tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden skrev Torbjørn M:

Da sier vi tusen takk til Morten som sparte oss noen hundrelapper, så tar vi det på januarsalget når barnesykdommene er fjernet :) 

Ja det straffet seg å være "early adopter" her iallefall. Først funka ikke addon fordi Couatl script engine ikke starter. Fikk ordnet det med å starte den manuelt, men oppdager når GSX kjører at jeg får doble jetways på en haug med payware addons. Ok, så finner jeg ut hvordan jeg skal ekskludere GSX sine jetways fra disse addons, men da vil jo ikke GSX virke med jetways på de gatene og jeg må velge plasser uten jetways og benytte stairs for å få noe liv i GSX. Virker ut til at så og si hver eneste gateposisjon må "dillemikkes" med posisjonering osv. Alle disse kamelene var jeg forøvrig villig til å svelge, men når min dønn stabile sim etter installasjonen nå har blitt dønn ustabil og det nesten ikke er mulig å fullføre en eneste flight uten CTD, så åker denne rett ut igjen..... Testet 5 flights med Fenix A320 i går og 4 av disse endte med sporadiske CTD på ulike steg under turen. Før dette har jeg så og si nesten ikke hatt en eneste CTD, og forrige gang var det det en utdatert addon som var årsak.... men når ting har vært dønn stabilit i måneder og første og eneste endring er GSX og jeg plutselig får masse CTD, er årsak og sammenheng lett å plassere..... Denne får bli på "hylla" til den er moden.

Endret av Kjell-Erik Aarsheim2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden skrev Ø.C.H.:

CTD trenger ikke være GSX sin feil. Det er mange som har slitt med CTD de siste dagene: https://forums.flightsimulator.com/t/constant-ctd-every-flight-now/537543/300

 

Antas å være noe server/could-relatert da mange av de som opplever dette ikke har lagt til noe nytt.

Ja, nyere info viser at det har vært en stor økning i CTD for mange brukere, også de uten GSX, og dette ser ut til å ha startet rundt release av GSX.... så det kan rett og slett bare være tidenes mest uheldige timing på lansering ever.... Klart når man installerter GSX og har 4 av 4 flighter som ender i CTD og man fjerner GSX og ha 2 av 2 flighter som går bra så er det fort gjort å peke finger, men det KAN være tilfeldigheter.

Jeg skal aktivere min GSX igjen og teste litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...