Gå til innhold

Fjerne statiske fly på Gaya ENCN (FS marketplace)


Vetle T. Fosse

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg skaffet meg GAYA sin ENCN for en tid tilbake men ser det er statiske fly på den (!). Jeg har lastet ned denne ENCN Kristiansand Airport GAYA - Remove Static Aircrafts [Unofficial] » Microsoft Flight Simulator , men det har ikke hjulpet på. Noen som har noen ideer om hvordan jeg får kvittet meg med de statiske flyene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden skrev Robert Hulthin:

Interessant. Hva har du måttet gjøre for å få det til? Er det også versjonen fra MSFS2020 sin marketplace du har brukt, eller har du lastet ned fra annen nettside?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd  å fjerne content.xml ?

ta backup først, normalt vil ny genereres etter fjerning og oppstart.

Dette virket for meg på EKCH (FlyTampa) ved fjerning av static a/c.

  • The Content.xml is located here:

Sim from Marketplace:
C:\Users\USERNAME\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe\LocalCache

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14.8.2022 klokken 20.39 skrev Vetle T. Fosse:

Samme som meg. Takk for innspill, men da vet jeg rett og slett ikke hva som er galt..

Dette kan skyldes det faktum at content kjøpt gjennom marketplace er kryptert og dermed ikke kan manipuleres på samme måte som content fra andre tilbydere. Har erfart dette i andre sammenhenger hvor f.eks andre tredje part addons ikke kan se content fra marketplace. Dette har medført at jeg konsekvent ikke lenger handler noe på marketplace, men heller kjøper alt direkte hos produsent eller andre formidlere. Mistenker at filen Robert henviser til fra flightsim.to funker for han fordi han har Gaya sitt ENCN scenery kjøpt gjennom Orbx, mens det ikke funker hos deg fordi marketplace innholdet er kryptert eller har en eller annen form for drm....

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden skrev Kjell-Erik Aarsheim2:

Dette kan skyldes det faktum at content kjøpt gjennom marketplace er kryptert og dermed ikke kan manipuleres på samme måte som content fra andre tilbydere. Har erfart dette i andre sammenhenger hvor f.eks andre tredje part addons ikke kan se content fra marketplace. Dette har medført at jeg konsekvent ikke lenger handler noe på marketplace, men heller kjøper alt direkte hos produsent eller andre formidlere. Mistenker at filen Robert henviser til fra flightsim.to funker for han fordi han har Gaya sitt ENCN scenery kjøpt gjennom Orbx, mens det ikke funker hos deg fordi marketplace innholdet er kryptert eller har en eller annen form for drm....

Høres ut som en logisk forklaring, men samtidig fungerer samme type fix fra samme utvikler for FlyTampa sin EKCH, som jeg har kjøpt via Markedsplace 🤔

https://flightsim.to/file/23926/ekch-copenhagen-airport-flytampa-remove-static-aircrafts-unofficial

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden skrev Kjell-Erik Aarsheim2:

Dette kan skyldes det faktum at content kjøpt gjennom marketplace er kryptert og dermed ikke kan manipuleres på samme måte som content fra andre tilbydere. Har erfart dette i andre sammenhenger hvor f.eks andre tredje part addons ikke kan se content fra marketplace. Dette har medført at jeg konsekvent ikke lenger handler noe på marketplace, men heller kjøper alt direkte hos produsent eller andre formidlere. Mistenker at filen Robert henviser til fra flightsim.to funker for han fordi han har Gaya sitt ENCN scenery kjøpt gjennom Orbx, mens det ikke funker hos deg fordi marketplace innholdet er kryptert eller har en eller annen form for drm....

Var noe sånt jeg mener å ha hørt selv....Håper det blir justert på i fremtiden. Hvis ikke, aldri mer marketplace....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har nylig forsøkt å bruke fiksen nevnt over, men jeg har ingen effekt. Noen idéer? Jeg har forstått det slik at "krypteringen" til marketplace scenery er bortfalt fra microsoft sin side, men om det er bare rykter eller bekreftet vet jeg ikke. Hadde vært flott å ikke ha statiske fly på Kjevik døgnet rundt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...